กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2434
ชื่อเรื่อง: Communicating Goals: A Corpus-Assisted Analysis of Hotel Descriptions Presented on Online Travel Agency Agoda
ผู้แต่ง/ผู้ร่วมงาน: Jonathan Rante Carreon
Warriya Pattharapinyophong
Ryan Mark S. Molina
Welfredo O. Hermosora
Randolf L. Asistido
Engelbert Pasag
Anuluck Pingyod
วริยา ภัทรภิญโญพงศ์
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Liberal Arts
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Liberal Arts
STI West Negros University
STI West Negros University
STI West Negros University
Panpacific University
Payap University
คำสำคัญ: ภาษาอังกฤษ – คำ
English language – Words
ภาษาศาสตร์คลังข้อมูลภาษา
Corpora (Linguistics) -- Data processing
การวิเคราะห์ทางด้านภาษา
Linguistic analysis (Linguistics)
ภาษาอังกฤษ -- บทสนทนาและวลี (สำหรับบุคลากรร้านอาหารและโรงแรม)
English language -- Conversation and phrase books (for restaurant and hotel personnel)
โรงแรม – ระบบการจอง
Hotels -- Reservation systems
ที่พักนักท่องเที่ยว – ระบบการจอง
Tourist camps, hostels, etc -- Reservation systems
Online Travel Agency
วันที่เผยแพร่: 2019
บทคัดย่อ: The ultimate goal of the study was to investigate word choices of 4 and 5-star hotels that were advertised on the Online Travel Agency (OTA) Agoda. A total of 97 hotel overviews on the OTA Agoda were downloaded, prepared and examined using the corpus linguistics software, AntConc 3.5.8 (Anthony, 2019). The findings revealed 81 keywords with log likelihood values of at least 100 which are dominated by keywords relating to amenities, facilities and services (f=35; 43.21%), setting (f=24; 29.63%), and words relating to characteristic features of amenities, facilities and services (f=17; 20.99%), visitors (f=4; 4.94%) and involved production of language (f=1; 1.23%). These keywords depict that main role of the overviews on OTAs, i.e., to provide positively valued information about the services, amenities and facilities of the advertised hotels. Pedagogical implications of the study in the field of English for Specific Purposes as well as its methodological implications on the use of corpus-assisted analysis in the investigation of big data harnessed online were drawn.
รายละเอียด: Proceedings of the 7th National and International Conference on "Research to Serve Society", 12 July 2019 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 525-535
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2434
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล:Liberal Arts - Proceeding Document

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม รายละเอียด ขนาดรูปแบบ 
Communicating-Goals-A-Corpus-Assisted-Analysis-of-Hotel-Descriptions.pdf248.19 kBAdobe PDFดู/เปิด


รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น