กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3350
ชื่อเรื่อง: The Influence of Live Streaming E-Commerce Features on Purchase Intention in the Thai Fashion Industry : The Mediating Role of Customer Engagement and Electronic Word of Mouth
ผู้แต่ง/ผู้ร่วมงาน: Wei Mei
Pimsiri Phutrakul
พิมสิริ ภู่ตระกูล
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration
คำสำคัญ: Teleshopping
การซื้อสินค้าทางไกล
Streaming technology (Telecommunications)
เทคโนโลยีสตรีมมิง (โทรคมนาคม)
Electronic commerce
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
Word-of-mouth advertising
โฆษณาแบบปากต่อปาก
Customer engagement
ความผูกพันของลูกค้า
Purchase intention
ความตั้งใจซื้อ
สื่อสังคมออนไลน์ – อิทธิพล
Social media -- Influence
Online social networks in business
เครือข่ายสังคมออนไลน์ในธุรกิจ
วันที่เผยแพร่: 2024
บทคัดย่อ: The first research objective of this study was to investigate the direct impact of live streaming e-commerce features, customer engagement, and eWOM on purchase intention. The second was to investigate the direct impact of live streaming e-commerce features on customer engagement and eWOM. The third was to investigate the indirect and mediating role of customer engagement and eWOM in the impact of live streaming e-commerce features on purchase intention. This study used purposive sampling an snowball sampling, and a total of 404 valid samples were obtained. Descriptive analysis and inferential statistics were used in this study. The results of the study showed that live streaming e-commerce features have a significant positive effect on customer engagement and eWOM. Still, the effect of eWOM on purchase intention was not significant. Meanwhile, live streaming e-commerce features and customer engagement have a significant positive effect on purchase intention. Meanwhile, customer engagement plays a partial mediating role between live streaming e-commerce features and purchase intention.
รายละเอียด: Proceedings of the 11th National and International Conference on "Research to Serve Society", 26 June 2024 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 228-237.
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3350
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล:Business Administration - Proceeding Document

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม รายละเอียด ขนาดรูปแบบ 
The-Influence-of-Live-Streaming-E-Commerce-Features-on-Purchase.pdf350.47 kBAdobe PDFดู/เปิด


รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น