กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3894
ชื่อเรื่อง: The Effects of Phonics on EFL Students’ English Spelling and Pronunciation
ผู้แต่ง/ผู้ร่วมงาน: Kultida Kukeartkarn
Suthida Soontornwipat
กุลธิดา กู้เกียรติกาญจน์
สุธิดา สุนทรวิภาต
Faculty of Liberal Arts. Huachiew Chalermprakiet University. Graduate Student
Faculty of Liberal Arts. Huachiew Chalermprakiet University
คำสำคัญ: โฟนิกส์
English language -- Pronunciation
ภาษาอังกฤษ -- การออกเสียง
English language -- Study and teaching
ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน
Phonetics
สัทศาสตร์
Word recognition
การรู้คำ
ภาษาอังกฤษ -- การอ่าน
English language -- Reading
วันที่เผยแพร่: 2016
บทคัดย่อ: The objective of this study was to examine students’ ability in English spelling and pronunciation before and after using phonics. The participants in this study were 37 grade seven in Chonburi “Sukhabot” School. The researcher focused on 5 English vowel sounds; ‘a’ /æ/ ‘e’ /e/ ‘i’/I/ ‘o’/ɒ/ ‘u’/ʌ/. The instruments used in this study are pre-test and post-test which comprise spelling and pronunciation. The data obtained from English word recognition pre-tests and post-tests were statistically analyzed by using means, standard deviation, and a t-test analysis in order to compare the significant differences in the mean score from the word recognition test before and after the instruction. The results of the study revealed that students’ spelling and pronunciation skills improved substantially when being taught using the phonics method. Learning achievement of the students through phonics was significantly higher at P < 0.000. The students also showed a high level of motivation toward learning through phonics. These results confirmed that phonics could be a promising tool for teachers when it comes to students’ spelling and pronunciation abilities.
รายละเอียด: สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full text) ได้ที่ : https://src.ku.ac.th/conference/Proceeding_KUSRC_2016.pdf
การประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 1 มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ วิทยาเขตศรีราชา ประจำปี 2559 การวิจัยเพื่อพัฒนาอย่างยั่งยืน Proceedings KU SRC 1st National Conference 2016, 26 สิงหาคม 2559 อาคาร 14 หอสมุดอนุสรณ์ 10 ปี มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ วิทยาเขตศรีราชา จังหวัดชลบุรี : 558-562.
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3894
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล:Liberal Arts - Proceeding Document

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม รายละเอียด ขนาดรูปแบบ 
The-Effects-of-Phonics-on-EFL-Students-English-Spelling-and-Pronunciation.pdf91.35 kBAdobe PDFดู/เปิด


รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น