กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4453
ชื่อเรื่อง: 微课视频在汉语教学中的应用研究 -- 以 KOCHANPITTAYAKARN学校高二学生为例
ชื่อเรื่องอื่นๆ: The Results of Using Chinese Learning Kits for Mathayom 5 Students Kochanpittayakarn School
ผู้แต่ง/ผู้ร่วมงาน: Sunisa Leesue
Tanes Imsamran
ธเนศ อิ่มสำราญ
尹士伟
Huachiew Chalermprakiet University. College of Chinese Studies
Huachiew Chalermprakiet University. College of Chinese Studies
คำสำคัญ: สื่อการสอน
Teaching -- Aids and devices
汉语 -- 学习和教学 -- 泰国
ภาษาจีน – การศึกษาและการสอน – ไทย
Chinese language -- Study and teaching -- Thailand
汉语 -- 学习和教学 (中学)
ภาษาจีน – การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)
Chinese language -- Study and teaching (Secondary)
วีดิทัศน์เพื่อการศึกษา
แถบวีดิทัศน์เพื่อการศึกษา
Video tapes in education
Kochanpittayakarn School
โรงเรียนเกาะจันทร์พิทยาคาร
教学媒体
วันที่เผยแพร่: 2025
บทคัดย่อ: 本研究旨在探讨微课视频在泰国 Kochanpittayakarn 学校高二学生汉语教学中的应用效 果,重点分析其在提升学生阅读与写作能力方面的作用。研究通过对比实验,分析使用微课视 频与传统教学对学生汉语读写能力的影响差异,评估学生在阅读理解与语句运用方面的学习变 化,并通过学生访谈了解其对微课规频教学方式的认知与反饿。研究对象分为实验组与对照组, 实验组使用研究者自制的微课视频进行学习,对照组接受传统教学。研究工具包括前测与后测 试卷、结构式访谈提纲,数据采用 SPSS软件进行配对样本#检验与独立样本t检验分析。结果 显示,两组学生在教学后成绩均有显著提升,实验组的进步幅度显著高于对照组。访谈结果亦 显示,多数学生对微课视频持正面态度,认为该方式有助于提升学习效果与自主学习能力。研 究结果表明,微课视频可作为有效的教学辅助工具, 适用于课时有限、师资不足的教学环境, 具有良好的推广应用价值
This study aims to explore the effectiveness of micro-class videos in Chinese language teaching for second-year high school students at Kochanpittayakarn School in Thailand. It focuses on evaluating the impact of micro-class videos on enhancing students' reading and writing abilities. The specific objectives include: comparing the effects of micro-class video-based instruction with traditional teaching methods on students' Chinese reading and writing performance; assessing students' improvement in reading comprehension and sentence construction after using the videos; and understanding students' learning experiences, comprehension of video content, and feedback on the teaching approach through structured interviews. The study involved an experimental group that used researcher-developed micro-class videos and a control group that received traditional instruction. Research instruments included pre-tests, post-tests, and structured interview outlines. Data were analyzed using paired sample t-tests and independent sample t-tests via SPSS software. The results showed that both groups significantly improved after instruction, with the experimental group showing a greater degree of progress. Interview findings indicated that most students had a positive attitude toward the video-based learning method and found it helpful in enhancing their learning outcomes and independent study skills. The study concludes that micro-class videos are effective supplementary tools in Chinese language instruction, especially suitable for educational settings with limited instructional time and teaching resources, and offer strong potential for wider implementation
รายละเอียด: Proceedings of the 12th National and International Conference on "Research to Serve Society", 30th-31st July 2025 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 226-236.
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4453
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล:College Of Chinese Studies - Proceeding Document

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม รายละเอียด ขนาดรูปแบบ 
The-Results-of-Using-Chinese-Learning-Kits-for-Mathayom-5-Students.pdf970.75 kBAdobe PDFดู/เปิด


รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น