กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4647
ชื่อเรื่อง: | 泰国北榄公立培华学校幼小衔接阶段汉语识字教学策略研究 |
ชื่อเรื่องอื่นๆ: | Research on Chinese Literacy Teaching Strategies in the Transitional Stage of Primary School in Samut Prakarn Public School PuayHua, Thailand |
ผู้แต่ง/ผู้ร่วมงาน: | 张志敏 Zhang Zhimin 刘儒 Liu Ru Huachiew Chalermprakiet University. College of Chinese Studies Guangxi University. College of Chinese Literature |
คำสำคัญ: | ภาษาจีน – การศึกษาและการสอน Chinese language -- Study and teaching 汉语 -- 学习和教学 ภาษาจีน -- การศึกษาและการสอน (อนุบาลศึกษา) Chinese language -- Study and teaching (Kindergarten) 汉语 -- 学习和教学 (幼儿园) ภาษาจีน -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) Chinese language -- Study and teaching (Primary) 汉语 -- 学习和教学 (小学) โรงเรียนจีน – ไทย Chinese School – Thai 中文学校 -- 泰国 ตัวอักษรจีน Chinese characters 汉字 ภาษาจีน -- การศึกษาและการสอน – ไทย 汉语 -- 学习和教学 -- 泰国 Chinese language -- Study and teaching – Thailand |
วันที่เผยแพร่: | 2024 |
สำนักพิมพ์: | มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ |
แหล่งอ้างอิง: | วารสารวิชาการภาษาและวัฒนธรรมจีน 11, 1 (มกราคม-มิถุนายน 2567) : 631-647. |
บทคัดย่อ: | 识字教学是小学阶段汉语教学的重要内容,幼小衔接阶段是识字教学的关键期。由于受到泰语母语的影响,学生汉语学习起点和认知水平不同,泰国幼小衔接阶段的识字教学面临诸多问题。本文以北榄公立培华学校为例,以小见大,分析了泰国幼小衔接阶段识字教学面临的问题,并从教材,教学目标,教学方法,师资培养等多方面提出了改进识字教学的一系列建议,为北榄培华学校识字教学的提升提供参考,并为泰国华文教育中识字教学的研究和实施提供借鉴。 Literacy teaching is an important part of Chinese language teaching at the elementary school stage, and the transitional stage is a critical period for literacy teaching. Due to the influence of the Thai mother tongue, students have different starting points and cognitive levels of Chinese learning, and the literacy teaching in Thailand is facing many problems in the transitional stage. This paper takes Samut Prakarn Public PuayHua School as an example, and analyzes the problems faced by literacy teaching in the transitional stage of Thailand from primary to primary school, and puts forward some measures to improve literacy teaching from the aspects of teaching materials, teaching objectives, teaching methods, and teacher training. A series of suggestions to provide reference for the improvement of literacy teaching in Samut Prakarn PuayHua School, and provide reference for the research and implementation of literacy teaching in Thai Chinese education. |
รายละเอียด: | สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full text) ได้ที่ : https://so02.tci-thaijo.org/index.php/clcjn/article/view/261452/180656 |
URI: | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4647 |
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล: | College Of Chinese Studies - Articles Journals |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม | รายละเอียด | ขนาด | รูปแบบ | |
---|---|---|---|---|
Research-on-Chinese-Literacy-Teaching-Strategies-in-the-Transitional-Stage-of-Primary-School-in-Samut-Prakarn-Public-School-PuayHua-Thailand.pdf | 217.9 kB | Adobe PDF | ดู/เปิด |
รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น