กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/982
ชื่อเรื่อง: The Influence of Electronic Banking Service Quality and the Satisfaction of Customers of Medium Banks in China
ชื่อเรื่องอื่นๆ: อิทธิพลของคุณภาพบริการธนาคารอิเล็กทรอนิกส์และความพึงพอใจของลูกค้าธนาคารขนาดกลางในประเทศจีน
ผู้แต่ง/ผู้ร่วมงาน: Lanthom Jonjoubson
ลั่นทม จอนจวบทรง
Sun, Chenxi
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration
คำสำคัญ: ธนาคารทางอินเทอร์เน็ต -- จีน
Internet banking -- China
ธนาคารและการธนาคาร -- การอัตโนมัติ
Banks and banking -- Automation
ธนาคารและการธนาคาร -- บริการลูกค้า
Banks and banking -- Customer services
ความพอใจของผู้บริโภค
Consumer satisfaction
วันที่เผยแพร่: 2022
สำนักพิมพ์: Huachiew Chalermprakiet University
บทคัดย่อ: This research focused the study of quality of medium banks' e-banking services and what contributes to its customer satisfaction factors. The objectives of this study were to examine the impact of customer characteristics, e-banking service expectations and bank attitude expectations on customer satisfaction in medium banks. A quantitative research methodology was used in this study. The research type is a survey. The sample size of this study is 400. Descriptive analysis and multiple regression analysis were used to analyze the collected data. The results of this study showed that age, region and education among customer characteristics do not positively affect customer satisfaction in e-banking of medium banks. In hypothesis 1, H1a (age), H1b (region) and H1c (education) are not supported. In terms of the quality of e-banking services, performance, security, website design, reliability and cost positively impact customer satisfaction in medium banks. In hypothesis 2, H2a (performance), H2b (security), H2c (site design), H2d (reliability) and H2e (cost) are supported. In terms of attitude towards banking services, empathy positively affects customer satisfaction in medium banks. In hypothesis 3, H3 (empathy) is supported.
รายละเอียด: Thesis (MBA.) (Digital Business) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2022.
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/982
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล:Business Administration - Theses

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม รายละเอียด ขนาดรูปแบบ 
SUN-CHENXI.pdf
  Restricted Access
1.3 MBAdobe PDFดู/เปิด Request a copy


รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น