DSpace Repository

การออกแบบตราสินค้าและเว็บไซต์อย่างมีส่วนร่วมเพื่อส่งเสริมผลิตภัณฑ์ชุมชนตามแนวคิดเศรษฐกิจดิจิทัลอย่างยั่งยืน

Show simple item record

dc.contributor.author จรุงยศ อรัณยะนาค
dc.contributor.author Jarungyod Arunyanak
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Communication Arts th
dc.date.accessioned 2023-03-11T06:20:33Z
dc.date.available 2023-03-11T06:20:33Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1242
dc.description.abstract งานวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปฏิบัติการอย่างมีส่วนร่วม (PAR: Praticipatory Action Research) มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาภูมิหลัง ออกแบบตราสินค้า และเว็บไซต์ให้กับผลิตภัณฑ์ชุมชนจำนวน 5 ผลิตภัณฑ์ รวมถึงการบูรณาการกระบวนการเรียนการสอนด้วยกระบวนการวิจัย การบริการวิชาการเพื่อสังคมและการทำนุบำรุงศิลปวัฒนธรรม มีการประเมินคุณภาพและประสิทธิภาพจากผู้มีส่วนร่วม 6 กลุ่ม คือ ผู้เชี่ยวชาญการออกแบบ นักวิชาการการออกแบบ นักศึกษา ผู้ประกอบการ ลูกค้าและพัฒนาชุมชนจังหวัดสมุทรปราการ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและสถิติเปรียบเทียบ paired-t-test ผลการวิจัยพบว่า 1) ผู้ประกอบการมีความต้องการพัฒนาตราสินค้าและเว็บไซต์เพื่อส่งเสริมผลิตภัณฑ์และโอกาสทางการค้า โดยจุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรค ของผลิตภัณฑ์ คือ จุดแข็ง: มีคุณภาพดี ใช้วัตถุดิบท้องถิ่น จุดอ่อน: ไม่มีอัตลักษณ์ที่จดจำง่าย โอกาส : หน่วยงานรัฐสนับสนุน อุปสรรค : เศรษฐกิจตกต่ำ 2) ความพึงพอใจของผู้มีส่วนร่วมต่อการออกแบบตราสินค้าอยู่ในระดับมากที่สุด (x̄ = 4.56, S.D.=0.52) ส่วนเว็บไซต์อยู่ในระดับมาก (x̄=4.40, S.D.=0.55) และ 3) การบูรณาการการเรียนการสอนด้วยกระบวนการวิจัย การบริการวิชาการเพื่อสังคมและการทำนุบำรุงศิลปวัฒนธรรม ทำให้นักศึกษามีการเปลี่ยนแปลงหลังการเรียนรู้เพิ่มขึ้นอย่างชัดเจน ทั้งความรู้ด้านการวิจัย การเรียนการสอน การบริการวิชาการแก่สังคมและการทำนุบำรุงศิลปวัฒนธรรม (t=8.13) th
dc.description.abstract This research is a form of participatory action research (PAR) and is aimed at studying the backgroumd, design brands, and websites of five community products, which include the intergration of teaching methodology with the research process, academic services, art and culture conservation. There are quality and effectiveness evaluations by participants from six different sectors. These include professional designers, academic designers, students, entrepreneurs, customers and the Provincial Community Development Office of Samutprakarn. The statistics used in the data analysis were mean, standard deviation, and paired t-test. The results show that 1) Entrepreneurs needed to develop brands and websites for promoting products and trade opportunities. There were strengths and weaknesses, opportunities and threats associated with the products. Strengths included good quality and use of local raw materials. Weaknesses related to the lack of any outstanding brands. The main opportunity envisaged was the potential for government support. However, a significant threat was the risk of economic recession, 2) Participants' satisfaction with the brans design was very high (x̄=4.56, S.D.=0.52). Website design was also at a high level (x̄=4.40, S.D.=0.55). and 3) The integration of teaching methodology with research process, academic services, art and culture conservation significantly facilitated the students in increasing their knowledge in these respective areas (t=8.13). th
dc.description.sponsorship การวิจัยนี้ได้รับทุนอุดหนุนจากมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติปีการศึกษา 2560 th
dc.language.iso th th
dc.publisher มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ th
dc.subject ผลิตภัณฑ์ชุมชน th
dc.subject Community products th
dc.subject ชื่อตราผลิตภัณฑ์ -- การออกแบบ th
dc.subject Brand name products -- Design th
dc.subject เว็บไซต์ -- การออกแบบ th
dc.subject Websites -- Design th
dc.title การออกแบบตราสินค้าและเว็บไซต์อย่างมีส่วนร่วมเพื่อส่งเสริมผลิตภัณฑ์ชุมชนตามแนวคิดเศรษฐกิจดิจิทัลอย่างยั่งยืน th
dc.title.alternative Participatory Brand and Website Design for Promoting Community Products according to the Sustainable Digital Economy Concept th
dc.type Technical Report th


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account