Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1040
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor范军-
dc.contributor.advisorFan, Jun-
dc.contributor.author李小玲-
dc.contributor.authorปภาพรรณ รุ่งมรกต-
dc.date.accessioned2023-01-10T11:03:42Z-
dc.date.available2023-01-10T11:03:42Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1040-
dc.descriptionThesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2020th
dc.description.abstractในปัจจุบันนี้ผู้ประกอบการของไทยจำนวนมากได้หันมาสนใจร่วมออกงานแสดงสินค้าเพิ่มขึ้นเป็นจำนวนมาก โดยสาเหตุที่การออกแสดงงานสินค้าเป็นที่นิยม เนื่องจากเป็นกิจกรรมทางการตลาดที่มองเห็นผลตอบแทนที่ชัดเจนและวัดได้ง่ายกว่าการโฆษณา การประชาสัมพันธ์หรือการทำตลาดในแบบอื่นๆ โดยค่าใช้จ่ายต่างๆ สามารถประเมินเป็นงบประมาณล่วงหน้าได้ชัดเจน ยิ่งไปกว่านั้นในประเทศไทยได้มีสถานที่จัดแสดงสินค้า คือ ไบเทคบางนา โดยเป็นสถานที่ที่ได้รับการยอมรับทั่วโลก อีกทั้งยังใช้เป็นสถานที่จัดงานแสดงสินค้าระดับนานาชาติ โดยในหนึ่งปีจะมีการจัดงาน ณ สถานที่นี้มากกว่า 300 งาน เช่น งานแสดงสินค้าเครื่องจักร รถยนต์ พลาสติกในประเทศไทย หรือกระทั่งการประชุมสำคัญระดับโลก ซึ่งเป็นสถานที่ที่มีความสำคัญเป็นอย่างมาก งานวิจัยครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาและวิเคราะห์การใช้ภาษาจีนของเจ้าหน้าที่ไบเทคบางนา รวมถึงประเมินความพึงพอใจการให้บริการด้านภาษาจีนของงานแสดงสินค้า โดยมีเนื้อหาสำคัญ 3 ส่วน คือ ส่วนที่ 1 อธิบายภาพรวมของงานแสดงสินค้าในประเทศไทย และการใช้ภาษาจีนเพื่อการสื่อสารเขิงธุรกิจ ส่วนที่ 2 วิเคราะห์ความสามารถทางภาษาจีนของพนักงานบริการและภาษาจีนบนเว็บไซต์ของงานแสดงสินค้า รวมถึงอธิบายข้อมูลที่ได้จากแบบสอบถามของลูกค้าที่ได้รับการบริการภาษาจีนแบบประเมินความพึงพอใจของผู้จัดงานและลูกค้าชาวจีน จำนวน 50 คน ส่วนที่ 3 วิเคราะห์และสรุปผลการใช้ภาษาจีนเพื่อการสื่อสารเชิงธุรกิจของเจ้าหน้าที่ไบเทคบางนา โดยการประยุกต์ทฤษฎี SWOT เพื่อหาจุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของงานแสดงสินค้าไบเทคบางนาในประเทศไทย ตลอดจนระบุปัญหาและเสนอแนวทางการปรับปรุงเพื่อพัฒนาให้บริการด้านภาษาจีนมีคุณภาพมากยิ่งขึ้น ผลการวิจัยพบว่า ผู้จัดงานและลูกค้ามีความพึงพอใจต่อการให้บริการด้านภาษาจีนในระดับมาก โดยเฉพาะด้านพนักงานที่ให้บริการลูกค้าชาวจีนสามารถจัดการกับลูกค้า รวมถึงการตอบคำถามอย่างชัดเจนครบถ้วนและถูกต้อง ยิ่งไปกว่านั้นในส่วนของป้ายบอกทาง หรือป้ายข้อมูลภาษาจีน ยังมีบางส่วนใช้คำศัพท์ภาษาจีนผิด อย่างไรก็ตามยังต้องพัฒนาและปรับปรุงให้มีประสิทธิภาพสูงสุดเพื่อสร้างความเชื่อถือในสถานที่ของงานแสดงสินค้าระดับโลกแห่งนี้th
dc.description.abstractNowadays, many Thai entrepreneurs have turned their attention to more exhibitions. The reason that the trade show is popular is because of marketing activities. That see clear returns and are easier to measure than advertising, pulic relations or other types of marketing, with expenses that can be assessed in advancedd of the budget. Moreover, in Thailand, there is an exhibition venue which is BITEC BANGNA which is a globally recognized and is also used as an international exhibition venue. In one year, there will be more than 300 events at this location, such as machinery, automotive, plastics trade fairs in Thailand, or even a world-class conference, which is an importance place. The purpose of this research is to study and analyze the Chinese language usage of BITEC BANGNA staff, as well as assess the Chinese service satisfaction of the trade show. There are 3 important parts, which are part 1, described the overview of trade shows in Thailand and the use of Chinese for business communication. Part 2 Analyze the Chinese ability of service staff and Chinese on the website of the trade show. Including explaining the data from the questionnaire of customers who receive Chinese services satisfaction assessment form of Chinese Organizers and Customers. For part 3 Analyze and summarize the use of Chinese for business communication by BITEC BANGNA staff by applying SWOT theory to find strengths, weaknesses, opportunites and obstacles of the trade show (BITEC BANGNA exhibition in Thailand), as well as identify problems and propose solutions to develop more quality Chinese language services. The result of the research shows that the exhibitors and customers are very satisfied. Chinese customer service staff are able to handle customers as well as answer questions clearly, completely, and correctly. Moreover, in the signage section or Chinese information label, there are still some mistakes in the Chinese vocabulary. However, it must still be developed and improved for maimum efficicency. To build trust in this trade show venue.th
dc.description.abstract如今,许多泰国企业家已将注意力转向更多的展览。贸易展览会之所以受欢迎是因为营销活动。与广告,公共关系或其他类型的营销相比,这种方法具有明显的收益并且更易于衡量,并且费用可以在预算前进行评估。此外,在泰国,有一个展览场地,BITEC BANGNA是全球公认的,也被用作国际展览场地。一年之内,该地点将举办300多个活动,例如泰国的机械,汽车,塑料贸易展览会,甚至是世界级的会议,这都是重要的场所。 论文分析泰国BITEC BANGNA展览馆汉语服务的使用情况,说明了服务人员的服务与服务人员的汉语水平。论文有共有三个重要部分:第一部分说明了泰国的贸易展览的背景,以及使用中文进行商务交流的概述。第二部分是网站分析,说明汉语使用的情况,以及通过问卷调查中国供应商和参加展览会对泰国BITEC BANGNA展览馆汉语服务的满意度。第三部分通过应用SWOT分析指出了BITEC BANGNA展览馆的优势,劣势,机会和威胁。论文对BITEC BANGNA 展会汉语应用进行了评估,提出了改进的建议,以开发会更多质量的汉语语言服务。 研究结果表明,中国供应商和参加商对BITEC BANGNA展会的汉语服务和员工的情况很满意。但是他们希望服务人员微笑并打招呼。此外,必须使用正确的词来改进信息标签。-
dc.language.isozhth
dc.publisherHuachiew Chalermprakiet Universityth
dc.subjectภาษาจีนธุรกิจth
dc.subjectChinese language -- Business Chineseth
dc.subject商务汉语th
dc.subjectภาษาจีน -- การใช้ภาษาth
dc.subjectChinese language -- Usageth
dc.subject汉语 -- 语言使用th
dc.subjectBITEC Bangna -- Employeesth
dc.subjectศูนย์นิทรรศการและการประชุมไบเทคบางนา -- พนักงานth
dc.subject曼谷国际贸易会展中心 -- 员工-
dc.title泰国 BITEC BANGNA展览馆汉语服务调查研究th
dc.title.alternativeวิเคราะห์การใช้ภาษาจีนของเจ้าหน้าที่ไบเทคบางนาth
dc.title.alternativeAnalyzing Local Staff's Chinese Language Competency at BITEC Bangnath
dc.typeThesisth
dc.degree.nameศิลปศาสตรมหาบัณฑิตth
dc.degree.levelปริญญาโทth
dc.degree.disciplineภาษาจีนเพื่อการสื่อสารเชิงธุรกิจth
Appears in Collections:College Of Chinese Studies - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Paphaphan-Roongmorakot.pdf
  Restricted Access
3.7 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.