Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1561
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | ชุติระ ระบอบ | - |
dc.contributor.author | สิทธิโชค สินรัตน์ | - |
dc.contributor.author | ชีระวิทย์ สุรีรัตนันท์ | - |
dc.contributor.author | พิษณุ วรรณกูล | - |
dc.contributor.author | พิมสิริ ภู่ตระกูล | - |
dc.contributor.author | Chutira Rabob | - |
dc.contributor.author | Sittichok Sinrat | - |
dc.contributor.author | Cheerawit Sureerattanan | - |
dc.contributor.author | Pitsanu Wannakul | - |
dc.contributor.author | Pimsiri Pootrakul | - |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | th |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | - |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | - |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | - |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-03T13:25:58Z | - |
dc.date.available | 2024-01-03T13:25:58Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | วารสาร ธุรกิจปริทัศน์ 10,1 (มกราคม-มิถุนายน 2561) : 123-140 | th |
dc.identifier.uri | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1561 | - |
dc.description | สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็มได้ที่ https://so01.tci-thaijo.org/index.php/bahcuojs/article/view/145033/107189 | - |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินคุณภาพการจัดการศึกษาตามหลักสูตรการจัดการมหาบัณฑิต สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรม ฉบับปรับปรุง พุทธศักราช 2560 คณะบริหารธุรกิจ มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ ใช้ตัวแบบ CIPP Model ของ Daniel L. Stufflebeam มีองค์ประกอบ 4 ด้าน ได้แก่ บริบท ปัจจัยนำเข้าสู่ระบบ กระบวนการและผลผลิตประชากร ได้แก่ นักศึกษาปัจจุบัน อาจารย์ผู้สอน ผู้บังคับบัญชาของมหาบัณฑิต เครื่องมือวิจัย ได้แก่ แบบสอบถาม แบบสัมภาษณ์ และการสัมมนากลุ่มย่อย วิเคราะห์ข้อมูลด้วยค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า ความคิดเห็นของอาจารย์ประจำหลักสูตร ด้านบริบท ปัจจัยโครงสร้างหลักสูตรและรายวิชา มีความคิดเห็นระดับเห็นด้วย ด้านเนื้อหาวิชาครอบคลุมวัตถุประสงค์ของหลักสูตร เห็นด้วยอย่างยิ่ง ด้านกระบวนการ ปัจจัยการจัดการเรียนการสอน เห็นด้วยอย่างยิ่งในทุกปัจจัย เช่นเดียวกับคุณลักษณะของอาจารย์ผู้สอน และการให้คำปรึกษาของอาจารย์ที่ปรึกษาวิทยานิพนธ์/การศึกษาอิสระ ด้านผลผลิต นายจ้างหรือผู้บังคับบัญชาเห็นด้วยอย่างยิ่ง ปัจจัยที่มีคะแนนต่ำ คือ คุณลักษณะในการแสวงหาความรู้ใหม่เพิ่มเติม และความมุ่งมั่นพัฒนาตนเอง ข้อค้นพบจากการวิจัย ควรมีการวิจัยประเมินและติดตามผลความก้าวหน้าในอาชีพของมหาบัณฑิตอย่างต่อเนื่อง เพื่อนำมาพัฒนาปรับปรุงเนื้อหาและรายวิชาให้ทันสมัยประยุกต์ใช้ตรงกับการทำงานหรือประกอบอาชีพ | th |
dc.description.abstract | This Research aims to evaluate Master of Management in Industrial Management Program of Business Administration Faculty Huachiew Charlermprakiet University 2017 by using CIPP Model for curriculum’s improvement and development guideline in accordance with its objectives and to the need of learner and society responsiveness. This research proposed CIPP Model evaluation’s theory by Daniel L. Stufflebeam comprised of 4 factors: context, input, process, and outputs. The stakeholder comprise of students, lecturer, undergraduate and supervisor are population. The research instrument’s are questionnaire, interviews and focus group to analyze frequency, average , standard deviation. The results revealed that in its opinion of fulltime lecturer agreed to curriculum structure and subjects and strongly agreed to student’s characteristics including learning and teaching. The research’s result found that students agreed with structure and subject, learning and teaching and strongly agree in classmate characteristics. The employer and supervisor strongly agreed in every factors. For graduate’s overview, strongly agree to characteristic’s lecturer, thesis and individual study’s advisory, agreed with structure. subjects and management efficiency. Research finding showed that it must be continuous evaluation students progress to get further information for the improvement of subject matters and should be able to apply the requirement for labor market. | th |
dc.language.iso | th | th |
dc.subject | การจัดการอุตสาหกรรม – หลักสูตร | th |
dc.subject | การประเมินหลักสูตร | th |
dc.subject | Industrial management – Curriculum | th |
dc.subject | Curricula evaluation | th |
dc.subject | Industrial management –Study and teaching | th |
dc.subject | การจัดการอุตสาหกรรม – การศึกษาและการสอน | th |
dc.title | วิจัยประเมินหลักสูตรการจัดการมหาบัณฑิต สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรม ฉบับปรับปรุง พุทธศักราช 2560 คณะบริหารธุรกิจ มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ | th |
dc.title.alternative | The Program Evaluation Research on Master of Management in Industrial Management Academic Year 2017 (Revision) Business Administration Huachiew Chalermprakiet University | th |
dc.type | Article | th |
Appears in Collections: | Business Administration - Artical Journals |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Program-Evaluation-Research.pdf | 80.47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.