Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1940
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSittichok Sinrat-
dc.contributor.otherสิทธิโชค สินรัตน์th
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration-
dc.date.accessioned2024-03-22T08:06:33Z-
dc.date.available2024-03-22T08:06:33Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1940-
dc.description.abstractการศึกษางานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยความสำเร็จที่มีอิทธิพลต่อการพัฒนาผลิตภัณฑ์ใหม่ในโซ่อุปทานของอุตสาหกรรมเครื่องใช้ไฟฟ้า ผู้วิจัยได้ดำเนินการวิจัยเชิงปริมาณ โดยวิธีการเก็บรวบรวมข้อมูลแบบสอบถาม จากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 327 ราย การวิเคราะห์ข้อมูลใช้โปรแกรมทางสถิติเพื่อวิเคราะห์สถิติร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตราฐาน และการประเมินปัจจัยความสำเร็จที่มีอิทธิพลต่อการพัฒนาผลิตภัณฑ์ ผลการวิจัยพบว่า จากผลการวิเคราะห์ปัจจัย สามารถสรุปได้ว่าปัจจัยทั้ง4 ด้านได้แก่ การพัฒนานวัตกรรม การพาณิชย์เชิงเทคโนโลยี การปรับปรุงผลิตภัณฑ์ และ การพัฒนาบุคลากรด้านวิจัยและพัฒนา มีอิทธิพลต่อความสำเร็จของการพัฒนาผลิตภัณฑใหม่ขององค์กรth
dc.description.abstractThe purpose of this research is to investigate the factors influencing thedevelopment of new products in the supply chain of the electrical appliance industry.The researchers conducted quantitative research by the method of data collection, thequestionnaire the samples were 327 samples. The data were analyzed by percentage,mean, standard deviation. And evaluation of success factors that influence productdevelopment. The results showed that from the results of factor analysis It can beconcluded that all four factors are innovation development consist of InnovationDevelopment, Technology Commercialization, Improvement Products, Human Resourcesin Research and Development.th
dc.description.sponsorshipได้รับทุนอุดหนุนจากมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ ปีการศึกษา 2559th
dc.language.isothth
dc.publisherมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติth
dc.subjectผลิตภัณฑ์ใหม่th
dc.subjectNew productsth
dc.subjectการจัดการผลิตภัณฑ์th
dc.subjectProduct managementth
dc.subjectเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านth
dc.subjectHome appliancesth
dc.titleปัจจัยความสำเร็จที่มีอิทธิพลต่อการพัฒนาผลิตภัณฑ์ใหม่ในโซ่อุปทานของอุตสาหกรรมเครื่องใช้ไฟฟ้าth
dc.title.alternativeFactors Influencing the Success of New Product Development in Supply Chain of Home Appliances Industryth
dc.typeTechnical Reportth
Appears in Collections:Business Administration - Research Reports

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sitthichok-Sinrat.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.