Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2031
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | ชณิชา หมอยาดี | - |
dc.contributor.author | ชุติระ ระบอบ | - |
dc.contributor.author | Chanicha Moryadee | - |
dc.contributor.author | Chutira Rabob | - |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | th |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | th |
dc.date.accessioned | 2024-04-12T13:12:47Z | - |
dc.date.available | 2024-04-12T13:12:47Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | วารสารวิทยาการจัดการปริทัศน์ 21, 2 (กรกฎาคม –ธันวาคม 2562) : 119-128 | th |
dc.identifier.issn | 3027-8015 (Online) | - |
dc.identifier.uri | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2031 | - |
dc.description | สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็มได้ที่ https://so03.tci-thaijo.org/index.php/msaru/article/view/248252/167120 | th |
dc.description.abstract | งานวิจัยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาทัศนคติและพฤติกรรมของนักท่องเที่ยวชาวจีนในกรุงเทพมหานคร และวิเคราะห์แนวทางการส่งเสริมพฤติกรรมที่เหมาะสมของนักท่องเที่ยวชาวจีน โดยใช้แบบสอบถามและแบบสัมภาษณ์ ประชากร ได้แก่ ผู้ให้บริการโรงแรมและที่พัก ภัตตาคารและร้านอาหาร ธุรกิจนำเที่ยวและมัคคุเทศก์ ในกรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการเลือกตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 384 ราย สถิติที่ใช้ สถิติเชิงพรรณนา การทดสอบสมมติฐาน และวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า ทัศนคติของนักท่องเที่ยวชาวจีนคือ ขาดความรู้ความเข้าใจขนบธรรมเนียมประเพณีคนไทย ด้านพฤติกรรม คือ ไม่มีระเบียบและมักสร้างความรำคาญให้บุคคลอื่น แนวทางส่งเสริมพฤติกรรมที่เหมาะสม คือ จัดทำคู่มือส่งเสริมความรู้วัฒนธรรมไทยให้กับนักท่องเที่ยวเผยแพร่ ผลการทดสอบสมมติฐานคุณลักษณะผู้ให้บริการในอุตสาหกรรมท่องเที่ยวต่างกันมีทัศนคติต่อนักท่องเที่ยวชาวจีนด้านการเรียนรู้และพฤติกรรมไม่แตกต่างกัน | th |
dc.description.abstract | This research aimed to study the attitude and behavior toward Chinese tourists in Bangkok Metropolitan and analyze the appropriate behavior of Chinese tourists in Bangkok Metropolitan. The research tools were questionnaire and interview of the hotels, restaurants and tour guides in Bangkok Metropolitan. 384 samples were selected by using purposive technique. Both quantitative and qualitative data were analyzed by using descriptive statistics, hypotheses testing and contents analysis. The research results revealed that Chinese’s attitude was lack of knowledge and understanding in Thai custom, no discipline for behavior and annoying people. The appropriate behavior guidelines are giving Thai culture understanding guidebook. The hypothesis testing found that there was no difference in attitude toward attitude and behavior of Chinese tourists. | th |
dc.language.iso | th | th |
dc.subject | นักท่องเที่ยว -- จีน | th |
dc.subject | Tourists -- China | th |
dc.subject | อุตสาหกรรมท่่องเที่ยว -- ไทย | th |
dc.subject | Tourism -- Thailand | th |
dc.subject | พฤติกรรมผู้บริโภค | th |
dc.subject | Consumer behavior | th |
dc.title | ทัศนคติและพฤติกรรมของนักท่องเที่ยวชาวจีนในกรุงเทพมหานคร | th |
dc.title.alternative | Attitude and Behavior toward Chinese Tourists in Bangkok Metropolitan | th |
dc.type | Article | th |
Appears in Collections: | Business Administration - Artical Journals |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Chinese-Tourists.pdf | 107.88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.