Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2039
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorแววมยุรา คำสุข-
dc.contributor.authorพัชรา โพชะนิกร-
dc.contributor.authorเอกชัย ไชยดา-
dc.contributor.authorธีวินท์ นฤนาท-
dc.contributor.authorอนัญญา บรรยงพิศุทธิ์-
dc.contributor.authorWawmayura Chamsuk-
dc.contributor.authorPatchara Phochanikorn-
dc.contributor.authorEkachai Chaida-
dc.contributor.authorTeewin Narunart-
dc.contributor.authorAnanya Banyongpisut-
dc.contributor.otherSuan Sunandha Rajabhat University. College of Logistics and Supply Chainth
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationth
dc.contributor.otherRajabhat Rajanagarindra University. Faculty of Humanities and Social Sciences.th
dc.contributor.otherSuan Sunandha Rajabhat University. College of Logistics and Supply Chainth
dc.contributor.otherSuan Sunandha Rajabhat University. College of Logistics and Supply Chainth
dc.date.accessioned2024-04-14T06:42:16Z-
dc.date.available2024-04-14T06:42:16Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationวารสารวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยราชภัฏเลย 17, 60 (เมษายน-มิถุนายน 2565) : 9-16th
dc.identifier.issn2774-1109 (Online)-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2039-
dc.descriptionสามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็มได้ที่ https://so05.tci-thaijo.org/index.php/researchjournal-lru/article/view/252287/174815th
dc.description.abstractปัจจุบันธุรกิจการให้บริการการขนส่งพัสดุมีการแข่งขันสูงขึ้นอันเนื่องจากพฤติกรรมผู้บริโภคมีการเปลี่ยนแปลงเข้าสู่สังคมยุคดิจิทัลในการซื้อสินค้าออนไลน์เพิ่มมากขึ้น การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการมีส่วนร่วมใช้บริการธุรกิจขนส่งพัสดุของกลุ่มผู้ค้าอีคอมเมิร์ซในประเทศไทย กลุ่มตัวอย่างคือผู้ค้าอีคอมเมิร์ซในประเทศไทยที่มีการจดทะเบียนจัดตั้งนิติบุคคลออนไลน์มีจำนวน 384 ราย วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการทดลองพบว่าความสัมพันธ์ของของปัจจัยการรับรู้ประโยชน์ การรับรู้ความง่ายในการใช้บริการ การรับรู้อิทธิพลจากสังคม และการรับรู้ถึงความเพลิดเพลินที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการมีส่วนร่วมใช้บริการธุรกิจขนส่งพัสดุของกลุ่มผู้ค้าอีคอมเมิร์ซในประเทศไทยที่ระดับนัยสำคัญ .05 โดยปัจจัยการรับรู้ความง่ายในการใช้บริการที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการมีส่วนร่วมใช้บริการธุรกิจขนส่งพัสดุของกลุ่มผู้ค้าอีคอมเมิร์ซในประเทศไทยสูงสุดโดยสัมประสิทธิ์การถดถอยเท่ากับ 0.244 รองลงมาคือ ปัจจัยการรับรู้ประโยชน์มีค่าสัมประสิทธิ์การถดถอยเท่ากับ 0.225 ปัจจัยการรับรู้อิทธิพลจากสังคมมีค่าสัมประสิทธิ์การถดถอยเท่ากับ 0.198 และปัจจัยการรับรู้ถึงความเพลิดเพลินมีค่าสัมประสิทธิ์การถดถอยเท่ากับ 0.147 ตามลำดับth
dc.description.abstractThe aim of this research was to investigate the factors influencing intention to participation in the service of parcel delivery business of e-commerce entrepreneur in Thailand. The participants were the people who follow channels in online social media. There were 384 peoples in this survey through an online approach. The responses were analyzed by statistical program to find the effects. The results showed that the relationship of the perceived usefulness, perceived ease of use, perceived social influence and perceived enjoyment factors that influences the intention to participation in the service of parcel delivery business of e-commerce entrepreneur in Thailand at 0.5 significance level. The perceived ease of use factor that influenced the intention of participating in the parcel delivery business of e-commerce entrepreneur in Thailand was the highest with a regression coefficient of 0.244. The perceived usefulness factor had a regression coefficient of 0.225. In addition, the perceived social influence factor had a regression coefficient of 0.198 and the perceived enjoyment factor had a regression coefficient of 0.147, respectively.th
dc.language.isothth
dc.subjectพฤติกรรมผู้บริโภคth
dc.subjectConsumer behaviorth
dc.subjectการขนส่งสินค้าth
dc.subjectCommercial products -- Transportationth
dc.subjectการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์th
dc.subjectElectronic commerceth
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการมีส่วนร่วมใช้บริการธุรกิจขนส่งพัสดุของกลุ่มผู้ค้าอีคอมเมิร์ซในประเทศไทยth
dc.title.alternativeFactors Influencing Electronic Commerce Entrepreneur’s Intention to Engagement in Parcel Delivery in Thailandth
dc.typeArticleth
Appears in Collections:Business Administration - Artical Journals

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
E-Commerce.pdf118.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.