Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2122
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorสาริยา นุชอนงค์-
dc.contributor.authorพวงชมพู โจนส์-
dc.contributor.authorSariya Nuchanong-
dc.contributor.authorPuangchompoo Jones-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationth
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationth
dc.date.accessioned2024-05-04T04:10:01Z-
dc.date.available2024-05-04T04:10:01Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationวารสาร ธุรกิจปริทัศน์ 12,1 (มกราคม-มิถุนายน 2563) : 208-222th
dc.identifier.issn1905-713X (Print)-
dc.identifier.issn2651-2351 (Online)-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2122-
dc.descriptionสามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็มได้ที่ https://so01.tci-thaijo.org/index.php/bahcuojs/article/view/227828/164532th
dc.description.abstractการเติบโตย่างรวดเร็วของจำนวนประชากรผู้สูงอายุทั่วโลกรวมทั้งประเทศไทย ทำให้ตลาดของนักท่องเที่ยวผู้สูงอายุกำลังเป็นตลาดที่ใหญ่ น่าสนใจและมีศักยภาพมากขึ้น และด้วยความง่ายของการเข้าถึงอินเตอร์เน็ตในปัจจุบันและการเปิดรับเทคโนโลยีที่เพิ่มมากขึ้นของผู้สูงอายุทำให้สื่อสังคมออนไลน์เข้ามามีบทบาทในชีวิตประจำวันรวมถึงการนำไปใช้งานเพื่อการเดินทางอย่างค้นหาข้อมูล วางแผนการท่องเที่ยว จองตั๋วแลกเปลี่ยนข้อมูลและรูปภาพกับบุคคลอื่น จะเห็นได้ว่าสื่อสังคมออนไลน์ได้เข้ามาเปลี่ยนรูปแบบและมีบทบาทในการให้บริการลูกค้า การทำการตลาดและกระบวนการส่งเสริมการขายสำหรับอุตสาหกรรมการท่องเที่ยว อย่างไรก็ตามการศึกษารูปแบบการใช้สื่อสังคมออนไลน์ของผู้สูงอายุเพื่อการท่องเที่ยวโดยเฉพาะประเทศไทยยังมีจำนวนน้อย ดังนั้น เพื่อให้ผู้ประกอบการการท่องเที่ยวได้รับทราบข้อมูลและตระหนักถึงความสำคัญของการนำเอาสื่อสังคมออนไลน์มาใช้เป็นเครื่องมือเข้าถึงกลุ่มนักท่องเที่ยวอย่างมีประสิทธิภาพ โดยจะต้องมีการดูแลทุกช่องทางของสื่อสังคมออนไลน์ที่นำมาใช้อย่างทั่วถึง รวมทั้งมีความสม่ำเสมอในการสื่อสารเพื่อสร้างสัมพันธ์ที่ดีกับกลุ่มลูกค้าสูงวัย ทั้งนี้ เพราะนักท่องเที่ยวสูงวัยใช้ข้อมูลจากสื่อสังคมออนไลน์มาประกอบการตัดสินใจในการเลือกสถานที่ท่องเที่ยวและยังแบ่งปันประสบการณ์การท่องเที่ยวผ่านสื่อสังคมth
dc.description.abstractThe growth of the world’s older population, including in Thailand makes the senior tourism market huge and potential. With the easy access to internet service and technology adoption through the learning of new technologies by older adults, social media plays a vital role in customer service, marketing campaign and sale promotion for tourism industry. Social media is used by online older travelers for finding information, planning travel, booking tickets, taking photos and sharing with others. However, very few researches have been conducted to understand the pattern of Thai older people’s use of social media for travel propose. Travel business companies should realize that using social media is an effective tool to reach the seniors. All social media channels must be taken care thoroughly. Regular communication with these older adults helps to improve customer engagement and productivity because golden-aged travelers use online information from social media to make decisions to evaluate and select leisure travel destinations and share travel experiences.th
dc.language.isothth
dc.subjectเทคโนโลยีกับผู้สูงอายุth
dc.subjectTechnology and older peopleth
dc.subjectผู้สูงอายุ -- การท่องเที่ยวth
dc.subjectOlder people -- Travelth
dc.subjectอินเตอร์เน็ตกับผู้สูงอายุth
dc.subjectInternet and older peopleth
dc.subjectสื่อสังคมออนไลน์th
dc.subjectSocial Mediath
dc.subjectการท่องเที่ยวth
dc.subjectTravelth
dc.titleการใช้สื่อสังคมออนไลน์ของผู้สูงอายุเพื่อการท่องเที่ยวth
dc.title.alternativeElderly People’s Use of Social Media for Travel Purposeth
dc.typeArticleth
Appears in Collections:Business Administration - Artical Journals

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Social-Media-Older-People.pdf71.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.