Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2142
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | ชุติระ ระบอบ | - |
dc.contributor.author | ชีรวิทย์ สุรีรัตนันท์ | - |
dc.contributor.author | พิษณุ วรรณกูล | - |
dc.contributor.author | พรวิสา ทาระคำ | - |
dc.contributor.author | อภิญญา ไกรสำโรง | - |
dc.contributor.author | ชณิชา หมอยาดี | - |
dc.contributor.author | พัชรา โพชะนิกร | - |
dc.contributor.author | Chutira Rabob | - |
dc.contributor.author | Cheerawit Sureerattanan | - |
dc.contributor.author | Pitsanu Wannakul | - |
dc.contributor.author | Pornvisa Tharakhum | - |
dc.contributor.author | Apinya Kraisamrong | - |
dc.contributor.author | Chanicha Moryadee | - |
dc.contributor.author | Patchara Phochanikorn | - |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | th |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | th |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | th |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | th |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | th |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | th |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | th |
dc.date.accessioned | 2024-05-04T14:16:05Z | - |
dc.date.available | 2024-05-04T14:16:05Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | วารสาร ธุรกิจปริทัศน์ 11,2 (กรกฎาคม-ธันวาคม 2562) : 198-215 | th |
dc.identifier.issn | 1905-713X (Print) | - |
dc.identifier.issn | 2651-2351 (Online) | - |
dc.identifier.uri | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2142 | - |
dc.description | สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็มได้ที่ https://so01.tci-thaijo.org/index.php/bahcuojs/article/view/215116/157259 | th |
dc.description.abstract | บทความนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการพัฒนาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อมในสาธารณรัฐประชาชนจีน ใช้วิธีการสืบค้นข้อมูลจากสื่อและสิ่งพิมพ์เกี่ยวกับความหมายและความสำคัญของวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม การกำหนดขนาดของวิสาหกิจ ปัญหาอุปสรรค มาตรการส่งเสริมและพัฒนา การปกป้องวิสาหกิจเพื่อลดความเสียเปรียบเชิงแข่งขันของธุรกิจจากต่างประเทศ แหล่งและสถานที่ผลิตสินค้าสำคัญยี่ห้อสินค้าหรือแบรนด์ที่มีชื่อเสียง และการพัฒนาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อมผ่านพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ ผลการศึกษาพบว่า วิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อมของประเทศจีนพัฒนามาเป็นลำดับ มีการแบ่งประเภทโดยยึดกลุ่มธุรกิจอุตสาหกรรมสำคัญทำให้แตกต่างจากประเทศอื่น เช่น จำแนกประเภทบริษัทต่างชาติออกเป็น 3 กลุ่มคือ กลุ่มฮ่องกง กลุ่มมาเก๊าและไต้หวัน และกลุ่มประเทศอื่นๆ ปัญหาอุปสรรคในการพัฒนาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม ได้แก่ ปัญหากฎระเบียบ ข้อจำกัดการเข้าถึงแหล่งเงินทุน การบริหารจัดการไม่มีประสิทธิภาพ และการแข่งขันในตลาดต่างประเทศ ปัจจุบันทางการจีนสนับสนุนให้เกิดการพัฒนาทางด้านพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ขึ้นในเมืองต่างๆ เพื่อขยายช่องทางการตลาดวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อมให้กว้างขวางยิ่งขึ้น | th |
dc.description.abstract | The objectives of this article were to study the small and medium enterprise development in the People’s Republic of China. The collection of data was collaborative inquiry and multiple data sources from media and publications in order to have knowledge and understanding the definition and role of SMEs in China, enterprise classification, size of enterprise, problems and threats, promotion and encourage measures, SMEs protection to reduce disadvantage form foreigner investors, importance of production sites, famous brand name of China’s SMEs and SMEs development via electronic commerce. The results found that there was continuous development of China’s SMEs, business and industry SMEs cluster’s which difference from other countries and SMEs were driven mechanism of China’s economic system. However there were some of SMEs problems such as practice rules and regulations, the restrict of funding access, inefficient of management, the competitive disadvantage of foreign market entry. Nowadays Chinese government develop the promotion plan for electronic commerce in many regions for expanding distribution channels. | th |
dc.language.iso | th | th |
dc.subject | ธุรกิจขนาดกลาง | th |
dc.subject | Medium enterprises | th |
dc.subject | ธุรกิจขนาดย่อม | th |
dc.subject | Small enterprises | th |
dc.subject | บรรษัทข้ามชาติ -- จีน | th |
dc.subject | International business enterprises -- China | th |
dc.title | การพัฒนาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อมในสาธารณรัฐประชาชนจีน | th |
dc.title.alternative | Small and Medium Enterprise Development in the People’s Republic of China | th |
dc.type | Article | th |
Appears in Collections: | Business Administration - Artical Journals |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
International-Business-Enterprise.pdf | 87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.