Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2274
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorสมพร เฌอหมื่อ-
dc.contributor.authorแววมยุรา คำสุข-
dc.contributor.authorมรกต กำแพงเพชร-
dc.contributor.authorปรียา เตียงธวัช-
dc.contributor.authorสุชาติ วัฒกานนท์-
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะบริหารธุรกิจen
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะบริหารธุรกิจen
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะบริหารธุรกิจen
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะบริหารธุรกิจen
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะบริหารธุรกิจen
dc.date.accessioned2024-05-19T03:15:56Z-
dc.date.available2024-05-19T03:15:56Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2274-
dc.descriptionProceedings of the 5th National and International Conference on "Research to Serve Society", 26th May 2017 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 1194-1208.en
dc.description.abstractงานวิจัยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการคัดเลือกผู้ผลิตวัตถุดิบและชิ้นส่วนอุตสาหกรรมยานต์ชาวจีน ของพนักงานใน บริษัท ไฟว์สตาร์ ออโต้พาร์ท จำกัด เครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถาม ประชากรในการศึกษา คือ พนักงานบริษัท ไฟว์สตาร์ ออโต้พาร์ท จำกัด โดยใช้วิธีสุ่มตัวอย่างง่าย ได้กลุ่มตัวอย่างจำนวน 48 ราย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าวิเคราะห์ความแปรปรวน ค่าการทดสอบที (t-test) และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยหลักสำคัญที่ส่งผลต่อการคัดเลือกผู้ผลิตวัตถุดิบและชิ้นส่วนอุตสาหกรรมยานยนต์ชาวจีน คือ ปัจจัยด้านคุณภาพ (x̄ = 4.18) รองลงมาด้านการปฏิบัติงานของบุคลากร ( x̄ =4.15) ด้านราคา ( x̄ = 4.09) ด้านการบริการ ( x̄ =4.04) ด้านตำแหน่งที่ตั้ง ( x̄ =3.77) และด้านความน่าเชื่อถือ ( x̄ = 68) ตามลำดับที่ระดับนัยสำคัญ .05 และจากการศึกษาระดับความสัมพันธ์ของปัจจัยสามารถอธิบายความผันแปรของการคัดเลือกผู้ผลิตวัตถุดิบและชิ้นส่วนอุตสาหกรรมยานยนต์ชาวจีน ได้ ร้อยละ 72.5 (R[superscript2]=0.725)en
dc.description.abstractThe research purpose was studied the factors that affect suppliers selection for Chinese of law materials and automotive parts. A case study of employes survey collection were used to determine the priority of all the factors. The data was collected from 48 people by simple random sampling and descriptive statistics methods used to analyzed data were percentage, mean, standard deviation, ANOVA (Analysis of Variance) the test (t-test) and multiple regression analysis. The study found that factors high positively affecting to selection of raw materials and part for the automotive industry were quality ( x̄ =4.18), operational aspects ( x̄ =4.15), price ( x̄ =4.09), service ( x̄ =4.04), location ( x̄ =3.77), respectively ( x̄ = 3.68), the significance level .05. In case of study the relationship of factors could explain the variation of the suppliers selection to 7.25 percent (R[superscript2]=0.725).en
dc.language.isothen
dc.rightsมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติen
dc.subjectอุตสาหกรรมชิ้นส่วนรถยนต์en
dc.subjectAutomobile supplies industryen
dc.subjectพฤติกรรมผู้บริโภคen
dc.subjectConsumer behavioren
dc.subjectบริษัท ไฟว์สตาร์ ออโต้พาร์ท จำกัดen
dc.subjectFive Star Autoparts Co., Ltd.en
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อการคัดเลือกผู้ผลิตวัตถุดิบและชิ้นส่วนอุตสาหกรรมยานยนต์ชาวจีน กรณีศึกษา บริษัท ไฟว์สตาร์ ออโต้พาร์ท จำกัดen
dc.title.alternativeFactors that Affect to Suppliers Selection for Chinese of Law Materials and Automotive Parts: A Case Study of Five Star Autoparts Co., Ltd.en
dc.typeProceeding Documenten
Appears in Collections:Business Administration - Proceeding Document

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BE-110-Factors-that-Affect-to-Suppliers-Selection.pdf357.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.