Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2275
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | รุจิพร อัศวสถิตทิพย์ | - |
dc.contributor.author | มรกต กำแพงเพชร | - |
dc.contributor.author | สุชาติ วัฒกานนท์ | - |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะบริหารธุรกิจ | en |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะบริหารธุรกิจ | en |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะบริหารธุรกิจ | en |
dc.date.accessioned | 2024-05-19T04:22:17Z | - |
dc.date.available | 2024-05-19T04:22:17Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2275 | - |
dc.description | Proceedings of the 5th National and International Conference on "Research to Serve Society", 26th May 2017 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 1209-1219. | en |
dc.description.abstract | การศึกษาเรื่อง ความพึงพอใจของลูกค้าในการใช้บริการธุรกิจออนไลน์ กรณีศึกษา 425 DEGREE ในครั้งนี้ได้รับมอบหมายมาจากทางสถานประกอบการ โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าต่อการใช้บริการ 425 DEGREE และนำข้อมูลที่ได้ไปพัฒนาต่อยอดการบริการเพื่อสร้างความพอใจและตรงกับสิ่งที่ถูกค้าต้องการมากที่สุด การศึกษาครั้งนี้ มีกลุ่มตัวอย่างทั้งหมด 400 คน เป็นลูกค้าที่เข้ามาใช้บริการ 425 DEGREE จากการศึกษาพบว่า ส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุมากกว่าหรือเท่ากับ 30 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี รายได้เฉลี่ยอยู่ที่ 20,001-50,000 บาท ค่าระดับความพึงพอใจในการใช้บริการของลูกค้า อยู่ในระดับมากที่สุด ( x̄ = 4.21) ระดับความพึงพอใจ 5 ลำดับ คือ บรรจุภัณฑ์ที่ใช้จัดส่งสินค้า ( x̄ = 4.44) คุณภาพข้อมูลสินค้าบน Website/Facebook ( x̄ = 4.36) มารยาทของพนักงานในการตอบคำถาม ( x̄=4.35) ความรวดเร็วในการจัดสิ่งสินค้า ( x̄=4.33) ความหลากหลายของสินค้า ( x̄=4.25) ความแม่นยำของข้อมูลบน Website กับตัวจริง ( x̄ = 4.25) | en |
dc.description.abstract | The study of customer’s that Customer Satisfaction for the E-Commerce Business firm A Case Study : 425 Degree CO., Ltd. Was assigned by 425 DEGREE the purpose of this report is to study the factors that associate with the customer’s satisfaction the E-Commerce Business firm A Case Study : 425 Degree CO., Ltd and use all data to develop, increase customer satisfaction that was customer really want most. This study has sample of 400 customers from 425 degree collect all data. The result of the research reveals that most are male, aged more there 30 years old, bachelor degree educated and works for private companies with the monthly income led than 20,001-50,000 bath. The sample of 400 customers from 425 degree show that the Customer Satisfaction is very high ( x̄ = 4.21), 5 level of Satisfaction packaging ( x̄ = 4.44), quality of product website/facebook ( x̄=4.36), way to response customer’s question ( x̄ = 4.35), speed of delivery ( x̄ = 4.33), variety of product ( x̄=4.25), precision of products on website and reality ( x̄ = 4.25) | en |
dc.language.iso | th | en |
dc.rights | มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ | en |
dc.subject | การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ | en |
dc.subject | Electronic commerce | en |
dc.subject | เว็บไซต์ | en |
dc.subject | Web sites | en |
dc.subject | ความพอใจของผู้บริโภค | en |
dc.subject | Consumer satisfaction | en |
dc.subject | บริการลูกค้า | en |
dc.subject | Customer services | en |
dc.title | ความพึงพอใจของลูกค้าในการใช้บริการธุรกิจออนไลน์ กรณีศึกษา 425 DEGREE | en |
dc.title.alternative | Customer Satisfaction for the E-Commerce Business Firm : A Case Study of 425 Degree Co., Ltd. | en |
dc.type | Proceeding Document | en |
Appears in Collections: | Business Administration - Proceeding Document |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BE-125-Customer-Satisfaction-for-the-E-Commerce-Business-Firm.pdf | 291.53 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.