Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2277
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorสมิธ พิทูรพงศ์-
dc.contributor.authorมรกต กำแพงเพชร-
dc.contributor.authorศักดิ์ชัย รัตนปกรณ์-
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะบริหารธุรกิจen
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะบริหารธุรกิจen
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะบริหารธุรกิจen
dc.date.accessioned2024-05-19T06:08:52Z-
dc.date.available2024-05-19T06:08:52Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2277-
dc.descriptionProceedings of the 5th National and International Conference on "Research to Serve Society", 26th May 2017 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 1220-1232.en
dc.description.abstractวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการตัดสินใจเลือกซื้อยางล้อตันของลูกค้าในจังหวัดสมุทรปราการ กรณีศึกษาบริษัท วี.เอส. อุตสาหกรรมยาง จำกัด เป็นการวิจัยเชิงสำรวจเก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามจากประชากร คือ ลูกค้าของบริษัทที่ใช้ยางล้อตัน จำนวน 45 บริษัท สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 31-40 ปี การศึกษาปริญญาตรี ทำงานในแผนกจัดซื้อ ลักษณะการดำเนินธุรกิจของกิจการ คือ เป็นตัวแทนจำหน่ายหรือให้เช่ารถโฟล์คลิฟท์ ประเภทของยางที่ใช้มากที่สุด คือ ยางล้อตันใหม่ มีรอบระยะเวลาในการใช้ยางจนหมดดอกยางโดยประมาณ 7-8 เดือน มีจำนวนยางที่สั่งซื้อต่อครั้ง 5-10 เส้น มีความถี่ในการสั่งซื้อ 2 ครั้งต่อเดือน และเหตุผลสำคัญในการตัดสินใจเลือกซื้อยางล้อตัน คือ ความทนทานและใช้งานได้ยาวนาน เมื่อพิจารณาถึงปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด พบว่า ลูกค้าให้ความสำคัญด้านช่องทางการจัดจำหน่ายมากที่สุด สำหรับการตัดสินใจในการเลือกซื้อยางล้อตัน พบว่าลูกค้าให้ความสำคัญ เมื่อได้รับข้อมูลเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ครบถ้วนจากฝ่ายขายen
dc.description.abstractFrom this research. Objective: To study the marketing mix factors affecting buying decision of customer in Samutprakarn province for the solid tire of V.S. Industry Tyres Co., Ltd. By using questionnaire to collect the data from 45 customer and analyze the data by a computer program in statistics to find out the frequency, rearing, mean and standard deviation. The results showed that most of the respondents were female, aged between 31-40 years, education is bachelor degree, purchasing officer. The nature of business is the distributor or rent forklift. Most used tires is new solid tire. The duration of the is 7-8 months, the number of order 5-10 times of frequency of ordering two a month. And the reasons for deciding to buy tires is study and usable. Marketing mix factors affecting buying decision of customer in Samutprakarn province. From the results of the study showed that customer is the importance of distribution channel is the main. For deciding to buy solid tires found that customers value. Upon receiving information about the complete product sales.en
dc.language.isothen
dc.rightsมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติen
dc.subjectยางล้อตันen
dc.subjectSolid tiresen
dc.subjectรถโฟล์คลิฟท์en
dc.subjectForkliften
dc.subjectรถยกen
dc.subjectการตัดสินใจen
dc.subjectDecision makingen
dc.subjectการเลือกซื้อสินค้าen
dc.subjectGrocery shoppingen
dc.subjectพฤติกรรมผู้บริโภคen
dc.subjectConsumer behavioren
dc.titleการตัดสินใจเลือกซื้อยางล้อตัน กรณีศึกษาบริษัท วี.เอส. อุตสาหกรรมยาง จำกัด ของ ลูกค้าในจังหวัดสมุทรปราการen
dc.title.alternativeMarketing Decision of Customer in Samutprakarn Province Case Study of the Solid Tire of V.S. Tyres Co. Ltd.en
dc.typeProceeding Documenten
Appears in Collections:Business Administration - Proceeding Document

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BE-136-Marketing-Decision-of-Customer.pdf285.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.