Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2314
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorวัฒนีย์ ปานจินดา-
dc.contributor.authorนิสาพร สลางสิงห์-
dc.contributor.authorรัฐกานต์ ขําเขียว-
dc.contributor.authorปรียธิดา ชลศึกเสนีย์-
dc.contributor.authorWattanee Panjinda-
dc.contributor.authorNisaporn Salangsing-
dc.contributor.authorRuttakan Kamkhiew-
dc.contributor.authorPreeyatida Chonlasuksanee-
dc.contributor.otherSiam University. Nursing Scienceen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Nursingen
dc.contributor.otherSiam University. Nursing Scienceen
dc.contributor.otherSiam University. Nursing Scienceen
dc.date.accessioned2024-05-23T14:03:39Z-
dc.date.available2024-05-23T14:03:39Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationวารสารพยาบาลศาสตร์ มหาวิทยาลัยสยาม 22,43 (กรกฎาคม-ธันวาคม 2564) : 35-47en
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2314-
dc.descriptionสามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็มได้ที่ https://he01.tci-thaijo.org/index.php/nursingsiamjournal/article/view/252132/171788en
dc.description.abstractการวิจัยเชิงพรรณนานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินคุณภาพกระบวนการใช้หลักสูตรผลลัพธ์การเรียนรู้ และความพึงพอใจต่อสมรรถนะเชิงวิชาชีพของบัณฑิต หลักสูตรพยาบาลศาสตรบัณฑิตมหาวิทยาลัยสยามปีการศึกษา 2561 ประชากร ได้แก่นักศึกษาชั้นปีที่1-3 จํานวน 353 คน บัณฑิตจํานวน 97 คน และผู้ใช้บัณฑิตจํานวน 40 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย เป็นแบบสอบถามสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาพบว่า คุณภาพกระบวนการใช้หลักสูตรอยู่ในระดับมากได้แก่1) ความสอดคล้องของปรัชญาวัตถุประสงค์และโครงสร้างหลักสูตร 2)ความพร้อมด้านอาจารย์ผู้สอน3) ความพร้อมด้านสิ่งสนับสนุนการเรียนรู้และ 4) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาคปฏิบัติสูงกว่าภาคทฤษฎีผลลัพธ์การเรียนรู้ของบัณฑิตอยู่ในระดับมากและสูงสุดในด้านคุณธรรมจริยธรรม ความพึงพอใจต่อสมรรถนะเชิงวิชาชีพของบัณฑิตและผู้ใช้บัณฑิตอยู่ในระดับมากและสูงสุดในด้านความสามารถในการปฏิบัติงานตามหลักจรรยาบรรณวิชาชีพพยาบาลผลการศึกษาสะท้อนให้เห็นว่าการประเมินคุณภาพกระบวนการใช้หลักสูตรมีความจําเป็นต่อการผลิตพยาบาลที่มีคุณภาพสู่สังคมen
dc.description.abstractThe purpose of this descriptive research was to assess the quality in course application process, learning outcomes and satisfaction with professional competence for the Bachelor of Nursing Science Program, Siam University, academic year 2018.The population consisted of 353 students in year 1-3, 97 graduates, and 40 graduate users. The data were collected by questionnaire. The statistics used in the data analysis were percentage, mean and standard deviation. The results of the study found that the quality in course application process was at a high level in all 4aspects, namely1)Consistency of philosophy, objectives and course structure2)Teacher's readiness3)Readiness for educational supportand4)Learning achievement. Learning achievement assessment, it was found that the learning achievement in practice was higher than that of theory. Graduate learning outcomes were at high level and was highest in morality and ethics. Satisfaction with the professional competence of graduates and graduate users were at high level and was highest in the ability to work in accordance with the professional code of ethics. The results of the study reflect that the quality in course application process, is essential for producing quality nurses for society.en
dc.language.isothen
dc.subjectการประเมินหลักสูตรen
dc.subjectCurriculum evaluationen
dc.subjectพยาบาลศาสตร์ -- การศึกษาและการสอนen
dc.subjectNursing -- Study and teachingen
dc.subjectพยาบาลศาสตร์ -- หลักสูตรen
dc.subjectNursing -- Curriculaen
dc.subjectสมรรถภาพทางวิชาชีพen
dc.subjectProfessional competenceen
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนen
dc.subjectAcademic achievementen
dc.titleคุณภาพกระบวนการใช้หลักสูตรผลลัพธ์การเรียนรู้และความพึงพอใจต่อสมรรถนะเชิงวิชาชีพของบัณฑิตหลักสูตรพยาบาลศาสตรบัณฑิตมหาวิทยาลัยสยามen
dc.title.alternativeQuality in Course Application Process, Learning Outcomes and Satisfaction in Professional Competence of graduate nursing students: Bachelor of Nursing Science Program, Siam Universityen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Nursing - Artical Journals

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Quality-in-Course-Application-Process.pdf92.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.