Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2345
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorวิโรจน์ รัตนสิงห์-
dc.contributor.authorฐานิสร โรจนดิลก-
dc.contributor.authorViroj Rattanasign-
dc.contributor.authorThanisorn Rojanadilok-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.contributor.otherHealth Up Company Limiteden
dc.date.accessioned2024-05-31T13:57:50Z-
dc.date.available2024-05-31T13:57:50Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2345-
dc.descriptionProceedings of the 6th National and International Conference on "Research to Serve Society", 22nd June 2018 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 565-575.en
dc.description.abstractการตลาด 4.0 กำลังเข้าสู่ยุคการตลาดดิจิทัล นักการตลาดที่ต้องการทำการตลาด คอนเทนต์ในยุคการตลาด 4.0 นี้ จำเป็นต้องเข้าใจแนวทางการตลาดในปัจจุบันที่ต้องประสมประสานทั้งการตลาดแบบดั้งเดิมและการตลาดออนไลน์ ยุคนี้เป็นยุคที่มีการเชื่อมโยงกันอย่างมากระหว่างผู้คนด้วยการใช้เทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร ซึ่งมีผลต่อการเปลี่ยนแปลงพฤติกรรมของทั้งผู้บริโภคและนักการตลาด ผู้บริโภคมีพฤติกรรมการซื้อเปลี่ยนแปลงไปจนเกิดเส้นทางผู้บริโภคสายใหม่ ประกอบด้วย รับรู้ ดึงดูดใจ สอบถามลงมือทำ และสนับสนุน ส่วนนักการตลาดก็ต้องปรับเปลี่ยนการตลาดคอนเทนต์ให้สอดคล้องกับเส้นทางผู้บริโภคสายใหม่นี้ด้วย โดยมีเป้าหมายสูงสุดคือการได้รับการสนับสนุนจากผู้บริโภค ดังนั้น นักการตลาดจึงต้องเข้าใจหลักการทำการตลาดคอนเทนต์ให้มีความน่าสนใจและมีประสิทธิภาพ เพื่อให้สามารถเข้าถึงกลุ่มเป้าหมายและบรรลุวัตถุประสงค์ของการตลาดคอนเทนต์en
dc.description.abstractMarketing 4.0 is moving to digital marketing era. Marketers who need to create content marketing in marketing 4.0 have to understand the current marketing approach that needs to integrate traditional marketing and online marketing. In this era, there is a lot of connectivity among people through the use of information and communication technology so it effects to both consumers and marketer behavior. Consumer buying behavior has changed so a new consumer path should be defined and written as the five A’s: aware, appeal, ask, act, and advocate. Marketer need to develop marketing content in accordance with the new consumer path. Its ultimate goal is to get advocacy from consumers. Therefore, marketers need to understand how to create interesting and effective marketing content in order to reach the target audience and achieve its objectives.en
dc.language.isoen_USen
dc.rightsมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติen
dc.subjectการตลาดอินเทอร์เน็ตen
dc.subjectInternet marketingen
dc.subjectการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์en
dc.subjectElectronic commerceen
dc.subjectสื่อสังคมออนไลน์en
dc.subjectSocial mediaen
dc.subjectผู้บริโภคen
dc.subjectComsumersen
dc.titleการตลาดคอนเทนต์ยุคการตลาด 4.0en
dc.title.alternativeContent Marketing in the Marketing 4.0en
dc.typeProceeding Documenten
Appears in Collections:Business Administration - Proceeding Document

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HCU2018-Content-Marketing.pdf591.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.