Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2348
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | อรจิรา แดนวิวัฒน์เดชา | - |
dc.contributor.author | สุภาวดี คุ้มราษฎร์ | - |
dc.contributor.author | อุรุพงษ์ ไสยรัตน์ | - |
dc.contributor.author | Onjira Danwiwatdecha | - |
dc.contributor.author | Supawadee Khumrat | - |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration. Student of Bachelor of Business Administration. | en |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | en |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | en |
dc.date.accessioned | 2024-06-01T13:50:14Z | - |
dc.date.available | 2024-06-01T13:50:14Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.uri | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2348 | - |
dc.description | The 9th National & International Conference of Suan Sunandha Rajabhat University Bangkok, Thailand, “Local & Global Sustainability : Meeting the Challenges & Sharing the Solutions” 20 March 2018 at Suan Sunandha Rajabhat University Bangkok, Thailand, p. 1489-1495. สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็มได้ที่ http://journalgrad.ssru.ac.th/index.php/8thconference/article/view/1354 | en |
dc.description.abstract | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์และปัจจัยทางด้านการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลพญาไท 2 ของลูกค้าชาวจีน การวิจัยครั้งนี้ใช้ระเบียบวิธีวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่าง คือ ลูกค้าชาวจีนที่ใช้บริการของโรงพยาบาลพญาไท 2 จำนวน 152 คน วิเคราะห์ข้อมูลด้วย ค่าความถี่และร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบสมมติฐานโดยสถิติ t-test และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลพญาไท 2 ของลูกค้าชาวจีน นอกจากนี้ยังพบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ด้านการบริการ ราคา และ การส่งเสริมการตลาด มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลพญาไท 2 ของลูกค้าชาวจีน ส่วนปัจจัยด้านสถานที่ บุคลากร กระบวนการให้บริการ และ ปัจจัยด้านกายภาพ ไม่มีอิทธิพลต่อการเลือกใช้โรงพญาบาลพญาไท 2 ของลูกค้าชาวจีน | en |
dc.description.abstract | The research objective was to study the demographic and 7Ps of marketing mix factors affecting Chinese customer’s decision making to use Phyathai 2 Hospital Services. This study was designed based on quantitative methods. Questionnaires were used with a sample is Chinese customer using Phyathai 2 Hospital Services. The data from 152 by analysis the frequency, percentage, mean, standard deviation and the hypothesis analysis by t-test and multiple regression. The results of hypothesis testing showed that the demographic factors did not affect Chinese customer’s decision making to use Phyathai 2 Hospital Services. Furthermore, the 7Ps of marketing mix factors include service; price and promotion affect Chinese customer’s decision making to use Phyathai 2 Hospital Services. However, the results showed that the place, people, process and physical evidence did not affect Chinese customer’s decision making to use Phyathai 2 Hospital Services. | - |
dc.language.iso | th | en |
dc.rights | มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ | en |
dc.subject | การตัดสินใจ | en |
dc.subject | Decision making | en |
dc.subject | พฤติกรรมผู้บริโภค | en |
dc.subject | Consumer behavior | en |
dc.subject | บริการการพยาบาลของโรงพยาบาล | en |
dc.subject | Hospital nursing services | en |
dc.subject | โรงพยาบาลพญาไท 2 | en |
dc.subject | Phyathai 2 Hospital | en |
dc.subject | ชาวจีน -- ไทย | en |
dc.subject | Chinese -- Thailand | en |
dc.title | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลพญาไท 2 ของลูกค้าชาวจีน | en |
dc.title.alternative | Factors Affecting Chinese Customer’s Decision Making to use Phyathai 2 Hospital Services | en |
dc.type | Proceeding Document | en |
Appears in Collections: | Business Administration - Proceeding Document |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Factors-Affecting-Chinese-Customer’s-Decision-Making.pdf | 88.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.