Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2351
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorศุภมาศ สุรกิจสัมฤทธิ์-
dc.contributor.authorแววมยุรา คำสุข-
dc.contributor.authorสุชารัตน์ กู้เกียรติสกุลมั่น-
dc.contributor.authorอาภรณ์ ภู่เผือก-
dc.contributor.authorSuphamas Surakitsumrid-
dc.contributor.authorWawmayura Chamsuk-
dc.contributor.authorAporn Poopuak-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.date.accessioned2024-06-02T13:44:34Z-
dc.date.available2024-06-02T13:44:34Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2351-
dc.descriptionThe 9th National & International Conference of Suan Sunandha Rajabhat University Bangkok, Thailand, “Local & Global Sustainability : Meeting the Challenges & Sharing the Solutions” 20 March 2018 at Suan Sunandha Rajabhat University Bangkok, Thailand, p.1231-1241. สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็มได้ที่ http://journalgrad.ssru.ac.th/index.php/8thconference/article/view/1331en
dc.description.abstractการศึกษาวิจัยครั้งนี้เป็นการศึกษาวิจัยเรื่องปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคชาวจีนผ่านสังคมออนไลน์ WeChat วัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านทัศนคติ ความไว้วางใจ ส่วนประสมทางการตลาด ของผู้บริโภคชาวจีนมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านสังคมออนไลน์ WeChat สถิติที่ใช้ คือ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีช่วงอายุระหว่าง 20 - 30 ปี ระดับการศึกษาต่ำกว่าระดับปริญญาตรี เลือกซื้อสินค้าผ่าน WeChat สัปดาห์ละ 1-3 ครั้ง และผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เลือกซื้อสินค้าประเภทอาหารหรือขนม ปัจจัยด้านทัศนคติ ความไว้วางใจ และปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านสังคมออนไลน์ WeChat ของผู้บริโภคชาวจีน โดยรวมมีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก ผลจากการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยด้านทัศนคติ ความไว้วางใจ ส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านสังคมออนไลน์ WeChat ของผู้บริโภคชาวจีนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05en
dc.description.abstractThe purpose of this research are to study Factors influencing Chinese consumer’decision toward social media platforms for shopping a case study of WeChat. The independent variables are attitude, trust, and marketing mix. The dependent variables are is goods purchasing decision via social media (WeChat). The statistical analysis methods are percentage, mean, standard deviation, and multiple regressions. The results show that most of the respondents are male ,age between 20-30 years old.Their highest education is undergraduate degree. The frequency of goods purchasing is 1-3 times a week. Most of them buy food or snacks.The overall of mean of attitude,trust, and marketing mix level is at high level. Hypothesis testing result found that the evaluation of influence between variables attitude, trust and marketing mix with statistical significance 0.05 level.en
dc.language.isothen
dc.rightsมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติen
dc.subjectการตลาดอินเทอร์เน็ตen
dc.subjectInternet marketingen
dc.subjectสื่อสังคมออนไลน์en
dc.subjectSocial mediaen
dc.subjectพฤติกรรมผู้บริโภคen
dc.subjectConsumer behavioren
dc.subjectความเต็มใจจ่ายen
dc.subjectWillingness to payen
dc.subjectการเลือกของผู้บริโภคen
dc.subjectConsumers' preferencesen
dc.subjectการซื้อสินค้าทางไกล-
dc.subjectTeleshopping-
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคชาวจีนผ่านสังคมออนไลน์ : กรณีศึกษา WeChaten
dc.title.alternativeFactors Influencing Chinese Consumer’s Decision toward Social Media Platforms for Shopping : A Case Study of WeChaten
dc.typeProceeding Documenten
Appears in Collections:Business Administration - Proceeding Document

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Factors-Influencing-Chinese-Consumer’s-Decision.pdf95.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.