Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2652
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorพวงชมพู โจนส์-
dc.contributor.authorนราภรณ์ ธรรมดี-
dc.contributor.authorนุช สัทธาฉัตรมงคล-
dc.contributor.authorสาริยา นุชอนงค์-
dc.contributor.authorPuangchompoo Jones-
dc.contributor.authorNaraporn Thammadee-
dc.contributor.authorNush Sattachatmongkol-
dc.contributor.authorSariya Nuchanong-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.date.accessioned2024-08-23T13:29:51Z-
dc.date.available2024-08-23T13:29:51Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2652-
dc.descriptionProceedings of the 9th National and International Conference on "Research to Serve Society", 1st July 2022 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. (e-Conference) p. 543-551.en
dc.description.abstractกิจการเพื่อสังคม (Social Enterprise) ในแต่ละประเทศมีความหมายในหลากหลายมิติ แต่แนวคิดหลักที่เหมือนกัน คือ มุ่งเน้นการแก้ปัญหาทางสังคม ทำให้ผู้คนมีความเป็นอยู่ที่ดีขึ้น อย่างไรก็ตามผู้ประกอบการกิจการเพื่อสังคมบางส่วนนั้น มักจะประสบปัญหาที่จะรักษาองค์กรให้อยู่ได้แบบยั่งยืนซึ่งอาจเกิดจากเหตุผลหลายประการไม่ว่าจะเป็นความคิดของผู้ที่มีส่วนได้ส่วนเสีย การขาดแคลนทรัพยากรทางการเงิน รวมทั้งยังไม่มีการใช้แนวคิดด้านธุรกิจ ไม่ว่าจะเป็นเรื่องราวบริหารทรัพยากรมนุษย์ การผลิต รวมทั้งการวางแผนงานเกี่ยวกับการตลาดมาใช้อย่างจริงจัง โดยเฉพาะกิจกรรมด้านการตลาดนั้น สามารถนำมาประยุกต์ใช้กับกิจกรรมเพื่อสังคมได้ ไม่ว่าจะเป็นเรื่องของการสร้างคุณค่าให้กับสินค้า การตั้งราคาที่เหมาะสม การวางแผนช่องการตลาดทั้งการขายและการสื่อสารที่ดี ซึ่งจะช่วยให้กิจการมีกำไร โดยที่ยังคงไว้ซึ่งผลกระทบทางสังคมen
dc.description.abstractIn each country Social enterprise has been defined in different aspect but there is the same concept which focus on solving social problems and help people has better life. However, some entrepreneur may encounter difficulties to keep their enterprise for sustainability growth. These may cause from many reasons, for example mindset of stakeholders, financial resources shortage including lack of business experiences such as human resource management, production management, as well as marketing planning. Especially, marketing activities is one of important business functions which entrepreneur can apply to use which included value creation of product, appropriate pricing strategy, distribution and communication channels planning. These will help social enterprises can make profit while maintaining social impact.en
dc.language.isothen
dc.rightsมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติen
dc.subjectผู้ประกอบการเพื่อสังคมen
dc.subjectSocial entrepreneurshipen
dc.subjectการพัฒนาแบบยั่งยืนen
dc.subjectSustainable developmenten
dc.subjectการตลาดen
dc.subjectMarketingen
dc.titleกิจกรรมการตลาดสำหรับกิจการเพื่อสังคมen
dc.title.alternativeMarketing Activities for Social Enterpriseen
dc.typeProceeding Documenten
Appears in Collections:Business Administration - Proceeding Document

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marketing-Activities-for-Social-Enterprise.pdf617.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.