Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2869
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorณัฐสิริน มีสุข-
dc.contributor.authorชุติระ ระบอบ-
dc.contributor.authorNatsirin Meesuk-
dc.contributor.authorChutira Rabob-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration. Student of Bachelor of Business Administration.en
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.date.accessioned2024-09-22T13:06:48Z-
dc.date.available2024-09-22T13:06:48Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2869-
dc.descriptionProceedings of the 10th National and International Conference on "Research to Serve Society", 29 June 2023 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. (e-Conference on Zoom) p. 12-21.en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจความคิดเห็นเกี่ยวกับกระบวนการวางแผนเส้นทางขนส่งของบริษัทเพื่อวิเคราะห์ปัญหาอุปสรรคในการจัดเส้นทางขนส่งชิ้นส่วนยานยนต์ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล เพื่อเปรียบเทียบประสิทธิภาพการจัดเส้นขนส่งรูปแบบเก่าและรูปแบบใหม่ที่ใช้โปรแกรมสาเร็จรูปเอ็กซ์เซลโซลเวอร์ และฟังก์ชันอีโวลูชันนารี ในการวิจัยได้กำหนดขอบเขตการวิจัย ดังนี้ ศึกษาเฉพาะพนักงานขับรถสี่ล้อขนส่งสินค้าในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลจานวน 37 คน และเจ้าหน้าที่วางแผนขนส่งจำนวน 3 คน รวมทั้งหมด 40 คน โดยการเก็บข้อมูลจากพนักงานขนส่งชิ้นส่วนยานยนต์ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลเครื่องมือที่นำมาใช้เก็บรวบรวมข้อมูลจากแหล่งปฐมภูมิ แบบสัมภาษณ์ ผลการศึกษาพบว่ากระบวนการวางแผนเส้นทางขนส่งของบริษัท มีการใช้ความชำนาญในการทำงาน 0.90 วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้โปรแกรมสาเร็จรูป สถิติที่ใช้ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย (x̅ ) ค่าเฉลี่ยอัตราส่วนส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน เมื่อใช้โปรแกรมเอ็กซ์เซลโซลเวอร์ และฟั่งก์ชั่นอีโวลูชั่นนารี ผลที่ได้รับ คือ สามารถลดระยะเส้นทางขนส่งที่สั้นลงกว่าเดิมคือ 105 กิโลเมตร ต่างจากวิธีการจัดเส้นขนส่งรูปแบบเก่าที่ต้องใช้ระยะทางถึง 116 กิโลเมตรen
dc.description.abstractThe objective of this research was to explore opinions on the Company's transportation route planning process, to analyze obstacles in routing automotive parts in Bangkok and metropolitan, to compare the efficiency of old and new types of transportation using Excel Solver and Evaluation Function In the research, the scope of research was as 37 four wheeler drivers in Bangkok and metropolitan and 3 transportation planning officers were examined, totaling 40 persons. Tools used to collect data from primary sources Questionnaire interview. The results of the study showed that the company's transportation route planning process Proficient use of 0.90 data analysis using ready-made programs. Statistics used are Percentage, average (x̅ ) Average ratio Standard deviation When using Excel Solver and Evolution function As a result, it can reduce the distance of transportation routes from 116 to 105 kilometers.en
dc.language.isothen
dc.rightsมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติen
dc.subjectการขนส่งสินค้าen
dc.subjectCommercial products -- Transportationen
dc.subjectShipment of goodsen
dc.subjectเส้นทางรถบรรทุกen
dc.subjectTrucks -- Routesen
dc.subjectการควบคุมความสูญเปล่าen
dc.subjectLoss controlen
dc.subjectรถยนต์ -- ชิ้นส่วนen
dc.subjectAutomobiles -- Partsen
dc.titleการเพิ่มประสิทธิภาพการจัดเส้นทางขนส่งชิ้นส่วนยานยนต์ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลen
dc.title.alternativeOptimizing the Routing of Automotive Parts in Bangkok and Metropolitanen
dc.typeProceeding Documenten
Appears in Collections:Business Administration - Proceeding Document

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
OPTIMIZING-THE-ROUTING-OF-AUTOMOTIVE-PARTS.pdf496.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.