Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2869
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | ณัฐสิริน มีสุข | - |
dc.contributor.author | ชุติระ ระบอบ | - |
dc.contributor.author | Natsirin Meesuk | - |
dc.contributor.author | Chutira Rabob | - |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration. Student of Bachelor of Business Administration. | en |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration | en |
dc.date.accessioned | 2024-09-22T13:06:48Z | - |
dc.date.available | 2024-09-22T13:06:48Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/2869 | - |
dc.description | Proceedings of the 10th National and International Conference on "Research to Serve Society", 29 June 2023 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. (e-Conference on Zoom) p. 12-21. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจความคิดเห็นเกี่ยวกับกระบวนการวางแผนเส้นทางขนส่งของบริษัทเพื่อวิเคราะห์ปัญหาอุปสรรคในการจัดเส้นทางขนส่งชิ้นส่วนยานยนต์ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล เพื่อเปรียบเทียบประสิทธิภาพการจัดเส้นขนส่งรูปแบบเก่าและรูปแบบใหม่ที่ใช้โปรแกรมสาเร็จรูปเอ็กซ์เซลโซลเวอร์ และฟังก์ชันอีโวลูชันนารี ในการวิจัยได้กำหนดขอบเขตการวิจัย ดังนี้ ศึกษาเฉพาะพนักงานขับรถสี่ล้อขนส่งสินค้าในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลจานวน 37 คน และเจ้าหน้าที่วางแผนขนส่งจำนวน 3 คน รวมทั้งหมด 40 คน โดยการเก็บข้อมูลจากพนักงานขนส่งชิ้นส่วนยานยนต์ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลเครื่องมือที่นำมาใช้เก็บรวบรวมข้อมูลจากแหล่งปฐมภูมิ แบบสัมภาษณ์ ผลการศึกษาพบว่ากระบวนการวางแผนเส้นทางขนส่งของบริษัท มีการใช้ความชำนาญในการทำงาน 0.90 วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้โปรแกรมสาเร็จรูป สถิติที่ใช้ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย (x̅ ) ค่าเฉลี่ยอัตราส่วนส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน เมื่อใช้โปรแกรมเอ็กซ์เซลโซลเวอร์ และฟั่งก์ชั่นอีโวลูชั่นนารี ผลที่ได้รับ คือ สามารถลดระยะเส้นทางขนส่งที่สั้นลงกว่าเดิมคือ 105 กิโลเมตร ต่างจากวิธีการจัดเส้นขนส่งรูปแบบเก่าที่ต้องใช้ระยะทางถึง 116 กิโลเมตร | en |
dc.description.abstract | The objective of this research was to explore opinions on the Company's transportation route planning process, to analyze obstacles in routing automotive parts in Bangkok and metropolitan, to compare the efficiency of old and new types of transportation using Excel Solver and Evaluation Function In the research, the scope of research was as 37 four wheeler drivers in Bangkok and metropolitan and 3 transportation planning officers were examined, totaling 40 persons. Tools used to collect data from primary sources Questionnaire interview. The results of the study showed that the company's transportation route planning process Proficient use of 0.90 data analysis using ready-made programs. Statistics used are Percentage, average (x̅ ) Average ratio Standard deviation When using Excel Solver and Evolution function As a result, it can reduce the distance of transportation routes from 116 to 105 kilometers. | en |
dc.language.iso | th | en |
dc.rights | มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ | en |
dc.subject | การขนส่งสินค้า | en |
dc.subject | Commercial products -- Transportation | en |
dc.subject | Shipment of goods | en |
dc.subject | เส้นทางรถบรรทุก | en |
dc.subject | Trucks -- Routes | en |
dc.subject | การควบคุมความสูญเปล่า | en |
dc.subject | Loss control | en |
dc.subject | รถยนต์ -- ชิ้นส่วน | en |
dc.subject | Automobiles -- Parts | en |
dc.title | การเพิ่มประสิทธิภาพการจัดเส้นทางขนส่งชิ้นส่วนยานยนต์ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล | en |
dc.title.alternative | Optimizing the Routing of Automotive Parts in Bangkok and Metropolitan | en |
dc.type | Proceeding Document | en |
Appears in Collections: | Business Administration - Proceeding Document |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
OPTIMIZING-THE-ROUTING-OF-AUTOMOTIVE-PARTS.pdf | 496.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.