Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3177
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorธนาชัย สุนทรอนันตชัย-
dc.contributor.authorภัทรวดี ยังน้อย-
dc.contributor.authorทวนชัย โชติช่วง-
dc.contributor.authorThanachai Suntonanantachai-
dc.contributor.authorPataravadee Youngnoi-
dc.contributor.authorThuanchai Chotchoung-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Lawen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Lawen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Lawen
dc.date.accessioned2024-10-31T02:52:47Z-
dc.date.available2024-10-31T02:52:47Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3177-
dc.descriptionProceedings of the 7th National and International Conference on "Research to Serve Society", 12 July 2019 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 931-940.en
dc.description.abstractบทความวิชาการนี้ มุ่งที่จะชี้ให้เห็นถึงทิศทางการจัดการเรียนการสอนหลักสูตรนิติศาสตรบัณฑิตในประเทศไทยที่ต้องเปลี่ยนแปลงไป มิได้มุ่งแต่เพียงให้ผู้เรียนศึกษาหลักกฎหมายบ้านเมืองที่ใช้ในสังคมเท่านั้น แต่ต้องเข้าใจถึงบริบทแวดล้อมที่เชื่อมโยงกับกฎหมาย อาทิ ประวัติศาสตร์ ปรัชญา การเมือง สังคมวิทยา เศรษฐศาสตร์ ตลอดจน ปัจจุบัน มีปัจจัยที่ส่งผลกระทบต่อการจัดการเรียนการสอน ไม่ว่าจะเป็นความต้องการของผู้ใช้บัณฑิต การจัดการเรียนการสอนเชิงรุก สถานการณ์โควิด-19 ซึ่งเป็นสิ่งที่หลักสูตรต้องปรับตัว เพื่อให้สามารถผลิตบัณฑิตที่มีความรู้กฎหมายพื้นฐาน มีทักษะปฏิบัติที่จ าเป็นต่อการประกอบวิชาชีพ มีวิธีคิดในทางกฎหมายหรือนิติวิธีที่สามารถศึกษาต่อยอดความรู้กฎหมายใหม่ๆ มีความรู้เบื้องต้นในศาสตร์ด้านอื่น ๆ และมีคุณธรรมจริยธรรมทางวิชาชีพen
dc.description.abstractThis paper reports on the current implementation of and changes in the curricula for the Bachelor of Laws (LLB) in Thailand. One significant point of this paper is that the current LLB programmes in Thailand aim to equip law students with not only solid understanding of the principles of law but also the integration between laws and other disciplines (e.g., history, philosophy, sociology, economics). Other promising factors affecting the implementation of those LLB programmes, e.g. the expectation of stakeholders, the adoption of active learning approach, unprecedented COVID-19 pandemic, are also discussed. Finally, this paper concludes with a discussion of ways to implement those LLB programmes in relation to the enhancement of students’ knowledge of law principles, professional skills for law-related jobs, and ability to use juristic method, which can encourage students to foster their law as well as other disciplinary knowledge with professional ethics.en
dc.language.isothen
dc.rightsมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติen
dc.subjectกฎหมาย -- การศึกษาและการสอน -- ไทยen
dc.subjectนิติศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน -- Thailanden
dc.subjectLaw -- Study and teaching -- Thailanden
dc.subjectนิติศาสตร์ -- หลักสูตรen
dc.subjectLaw -- Curriculaen
dc.titleทิศทางการจัดการเรียนการสอนหลักสูตรนิติศาสตรบัณฑิตในประเทศไทยen
dc.title.alternativeThe Current Implementation of and Changes in the Curricula for the Bachelor of Laws (LLB) in Thailanden
dc.typeProceeding Documenten
Appears in Collections:Law - Proceeding Document

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The-Current-Implementation-of-and-Changes-in-the-Curricula.pdf563.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.