Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3388
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorเพ็ญพิชชา กลางนนท์-
dc.contributor.authorพวงชมพู โจนส์-
dc.contributor.authorอัญชลี สมบูรณ์-
dc.contributor.authorPuangchompoo Jones-
dc.contributor.authorAnchali Somboon-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administrationen
dc.date.accessioned2024-12-13T15:36:17Z-
dc.date.available2024-12-13T15:36:17Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3388-
dc.descriptionProceedings of the 11th National and International Conference on "Research to Serve Society", 26 June 2024 at Huachiew Chalermprakiet University, Bangphli District, Samutprakarn, Thailand. p. 1-13.en
dc.description.abstractงานวิจัยนี้ศึกษาเกี่ยวกับ การพัฒนารูปแบบบรรจุภัณฑ์และช่องทางการสื่อสารทางการตลาดขนมกัดกรอบ (咬咬) สำหรับการเป็นของฝากจากประเทศไทยมีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาองค์ประกอบด้านบรรจุภัณฑ์ที่มีผลต่อ แนวโน้มการตัดสินใจซื้อขนมกัดกรอบ (咬咬) และ 2) ศึกษาช่องทางการสื่อสารทางการตลาดขนมกัดกรอบ (咬咬) สำหรับกลุ่มลูกค้าชาวจีน งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงปริมาณ ผู้วิจัยสร้างแบบสอบถามจากการทบทวนวรรณกรรมและ งานวิจัยในอดีตที่เกี่ยวข้อง ใช้การสุ่มตัวอย่างแบบตามวัตถุประสงค์ของผู้วิจัย โดยมึแบบสอบถามที่สมบูรณ์สำหรับ การวิเคราะห์ข้อมูลจำนวน 200 ตัวอย่าง ใช้สถิติเชิงพรรณนาในการบรรยายลักษณะของข้อมูล ใช้การวิเคราะห์ สมการถดถอยและการวิเคราะห์ในการทดสอบสมมติฐาน ผลวิจัยพบว่า ช่องทางการสื่อสารที่กลุ่มตัวอย่างนิยมใช้มาก ที่สุด 2 อันดับแรกได้แก่ Wechat (微信) และ Douyin (抖音) ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าบรรจุภัณฑ์สีฟ้า รายละเอียดส่วนผสมของขนม และ วันหมดอายุที่แสดงบนบรรจุภัณฑ์มีผลต่อแนวโน้มการตัดสินซื้อขนมกัดกรอบเป็น ของฝาก ส่วนรูปภาพบนบรรจุภัณฑ์ไม่มีผลต่อแนวโน้มการตัดสินใจซื้อขนมกัดกรอบเป็นของฝากen
dc.description.abstractThis study focuses on developing the packaging design and marketing communication channels for Thai Snack Bites (咬咬) to be souvenirs from Thailand. The objectives are: 1 ) to study the packaging elements that influence the purchasing decisions for Thai Snack Bites (咬咬), and 2 ) to explore the marketing communication channels for Thai Snack Bites (咬咬) aimed at Chinese customers. This is a quantitative research study. The researcher created a questionnaire based on a literature review and relevant past research. A purposive sampling method was employed, resulting in 200 completed questionnaires suitable for data analysis. Descriptive statistics were used to describe the data characteristics and regression analysis statistic was used to test hypotheses. The results show that the top two communication channels preferred by the sample group were WeChat (微信) and Douyin (抖音). Blue colure, snack ingredients and expiry date were found to be significant at the 0.05 level.en
dc.language.isothen
dc.rightsมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติen
dc.subjectบรรจุภัณฑ์อาหารen
dc.subjectFood containersen
dc.subjectขนม -- การบรรจุหีบห่อen
dc.subjectConfectionery -- Packagingen
dc.subjectขนมกัดกรอบen
dc.subject咬咬en
dc.subjectการตัดสินใจen
dc.subjectDecision makingen
dc.subjectผู้บริโภค -- จีนen
dc.subjectConsumers -- Chinaen
dc.subjectการสื่อสารทางการตลาดen
dc.subjectCommunication in marketingen
dc.subjectพฤติกรรมผู้บริโภคen
dc.subjectConsumer behavioren
dc.titleการพัฒนารูปแบบบรรจุภัณฑ์และช่องทางการสื่อสารทางการตลาด ขนมกัดกรอบ (咬咬) ในการเป็นของฝากจากประเทศไทยสำหรับกลุ่มลูกค้าชาวจีนen
dc.title.alternativeDeveloping Packaging and Marketing Communication Channels for Thai Crispy Snack (咬咬) as Souvenirs from Thailand for Chinese Customersen
dc.typeProceeding Documenten
Appears in Collections:Business Administration - Proceeding Document

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Developing-Packaging-and-Marketing-Communication-Channels-for-Thai-Crispy.pdf465.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.