Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3449
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | บงกช เดชมิตร | - |
dc.contributor.author | สริตา ศรีสุวรรณ | - |
dc.contributor.author | Bongkot Detmit | - |
dc.contributor.author | Sarita Srisuwan | - |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Liberal Arts | en |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Liberal Arts | en |
dc.date.accessioned | 2025-01-04T05:22:56Z | - |
dc.date.available | 2025-01-04T05:22:56Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | วารสารการจัดการธุรกิจ มหาวิทยาลัยบูรพา 6,2 (กรกฎาคม-ธันวาคม 2017) : 1-14 | en |
dc.identifier.uri | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3449 | - |
dc.description | สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full Text) ได้ที่ : https://so01.tci-thaijo.org/index.php/BJBM/article/view/226068/154455 | en |
dc.description.abstract | บทความวิชาการนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเสนอกลยุทธ์พิชิตใจลูกค้าเจนเนอเรชั่นวายสำหรับธุรกิจที่พักแบบโฮสเทลในประเทศไทยโดยมีวัตถุประสงค์ 3 ประการ คือ 1) ศึกษาบริบทของธุรกิจที่พักแบบโฮสเทล 2) ศึกษาความชื่นชอบ วิถีชีวิตของคนเจนเนอเรชั่นวาย 3) เสนอแนะกลยุทธ์พิชิตใจลูกค้าเจนเนอเรชั่นวายสำหรับธุรกิจที่พักแบบโฮสเทลในประเทศไทย เพื่อให้ลูกค้ากลุ่มนี้มีความพึงพอใจ และเกิดความประทับใจอย่างสูงสุด อีกทั้งยังช่วยให้ผู้ประกอบการเข้าใจและเข้าถึงลูกค้าเจนเนอเรชั่นวายที่เข้ามาพักมากขึ้น โดยจากผลการศึกษาสามารถสรุปเป็นกลยุทธ์พิชิตใจลูกค้าเจนเนอเรชั่นวายสำหรับธุรกิจที่พักแบบโฮสเทลในประเทศไทยได้ 5 ข้อดังนี้ 1) Concept Design 2) Community 3) Convenience Facilities 4) E-Commerce Marketing 5) Compromising Price | en |
dc.description.abstract | The objective of this article is to propose strategies for winning Generation Y customers for hostels in Thailand. The article aims 1) to study the context of the hostel business 2) to study the lifestyle of the Generation Y and 3) to propose strategies for winning Generation Y customers for hostels in Thailand. These strategies are the 5’C which are comprised of 1) concept Design, 2) community, 3) convenience facilities, 4) e-commerce marketing, 5) compromising price. | en |
dc.language.iso | th | en |
dc.subject | ที่พักนักท่องเที่ยว | en |
dc.subject | Tourist camps, hostels, etc. | en |
dc.subject | โฮสเทล | en |
dc.subject | Hostels | en |
dc.subject | เจนเนอเรชันวาย | en |
dc.subject | Generation Y | en |
dc.subject | พฤติกรรมผู้บริโภค | en |
dc.subject | Consumer behavior | en |
dc.subject | ความพอใจของผู้บริโภค | en |
dc.subject | Consumer satisfaction | en |
dc.title | กลยุทธ์พิชิตใจลูกค้าเจนเนอเรชั่นวายสำหรับธุรกิจที่พักแบบโฮสเทลในประเทศไทย | en |
dc.title.alternative | Strategies for Winning Generation Y Customers for Hostels in Thailand | en |
dc.type | Article | en |
Appears in Collections: | Liberal Arts - Artical Journals |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Strategies-for-Winning-Generation-Y-Customers-fo-Hostels-in-Thailand.pdf | 83.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.