Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3894
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKultida Kukeartkarn-
dc.contributor.authorSuthida Soontornwipat-
dc.contributor.authorกุลธิดา กู้เกียรติกาญจน์-
dc.contributor.authorสุธิดา สุนทรวิภาต-
dc.contributor.otherFaculty of Liberal Arts. Huachiew Chalermprakiet University. Graduate Studenten
dc.contributor.otherFaculty of Liberal Arts. Huachiew Chalermprakiet Universityen
dc.date.accessioned2025-05-23T08:36:55Z-
dc.date.available2025-05-23T08:36:55Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3894-
dc.descriptionสามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full text) ได้ที่ : https://src.ku.ac.th/conference/Proceeding_KUSRC_2016.pdfen
dc.descriptionการประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 1 มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ วิทยาเขตศรีราชา ประจำปี 2559 การวิจัยเพื่อพัฒนาอย่างยั่งยืน Proceedings KU SRC 1st National Conference 2016, 26 สิงหาคม 2559 อาคาร 14 หอสมุดอนุสรณ์ 10 ปี มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ วิทยาเขตศรีราชา จังหวัดชลบุรี : 558-562.en
dc.description.abstractThe objective of this study was to examine students’ ability in English spelling and pronunciation before and after using phonics. The participants in this study were 37 grade seven in Chonburi “Sukhabot” School. The researcher focused on 5 English vowel sounds; ‘a’ /æ/ ‘e’ /e/ ‘i’/I/ ‘o’/ɒ/ ‘u’/ʌ/. The instruments used in this study are pre-test and post-test which comprise spelling and pronunciation. The data obtained from English word recognition pre-tests and post-tests were statistically analyzed by using means, standard deviation, and a t-test analysis in order to compare the significant differences in the mean score from the word recognition test before and after the instruction. The results of the study revealed that students’ spelling and pronunciation skills improved substantially when being taught using the phonics method. Learning achievement of the students through phonics was significantly higher at P < 0.000. The students also showed a high level of motivation toward learning through phonics. These results confirmed that phonics could be a promising tool for teachers when it comes to students’ spelling and pronunciation abilities.en
dc.language.isoen_USen
dc.rightsคณะกรรมการดำเนินงาน KU SRC 1st National Conference 2016en
dc.subjectโฟนิกส์en
dc.subjectEnglish language -- Pronunciationen
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การออกเสียงen
dc.subjectEnglish language -- Study and teachingen
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอนen
dc.subjectPhoneticsen
dc.subjectสัทศาสตร์en
dc.subjectWord recognitionen
dc.subjectการรู้คำen
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การอ่านen
dc.subjectEnglish language -- Readingen
dc.titleThe Effects of Phonics on EFL Students’ English Spelling and Pronunciationen
dc.typeProceeding Documenten
Appears in Collections:Liberal Arts - Proceeding Document

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The-Effects-of-Phonics-on-EFL-Students-English-Spelling-and-Pronunciation.pdf91.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.