Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3920
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorภัทรพร ยุบลพันธ์-
dc.contributor.authorPataraporn Yubonpunt-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Public and Environmental Healthen
dc.date.accessioned2025-06-03T08:10:46Z-
dc.date.available2025-06-03T08:10:46Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationวารสารอิเล็กทรอนิกส์การเรียนรู้ทางไกลเชิงนวัตกรรม 6,2 (กรกฎาคม-ธันวาคม 2559) : 86-98en
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3920-
dc.descriptionสามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full Text) ได้ที่ : https://so01.tci-thaijo.org/index.php/e-jodil/article/view/239372/163393en
dc.description.abstractงานวิจัยเรื่องการตัดสินใจเลือกใช้บริการของผู้รับบริการผู้ป่วยนอก โรงพยาบาลสำโรงการแพทย์ เป็นการวิจัยเชิงพรรณนา มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับการตัดสินใจของผู้ใช้บริการ และศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคล และปัจจัยคุณภาพบริการกับการตัดสินใจเลือกใช้บริการ ผลการวิจัย พบว่าระดับการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลสำโรงการแพทย์โดยรวมอยู่ในระดับสูง ซึ่งด้านการค้นหาข้อมูล และด้านการประเมินผลทางเลือกอยู่ในระดับปานกลาง ผู้ใช้บริการที่มีรายได้แตกต่างกัน ตัดสินใจเลือกใช้บริการแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญ (F=2.635, p-value = 0.034) ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยคุณภาพบริการกับการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลโดยรวมอยู่ในระดับสูง ในรายด้าน พบว่า ความน่าเชื่อถือมีค่าคะแนนความสัมพันธ์สูงสุด และด้านความเป็นรูปธรรมของการบริการมีค่าคะแนนความสัมพันธ์ต่ำสุด ดังนั้น โรงพยาบาลควรมีการพัฒนาระบบการประชาสัมพันธ์ การสื่อสารและการสร้างภาพลักษณ์ที่โดดเด่นให้เป็นรูปธรรมมากขึ้น เพื่อให้ประชาชนในพื้นที่ชุมชนและบริเวณใกล้เคียง ได้รู้จักโรงพยาบาลเพิ่มขึ้นen
dc.description.abstractThe study entitled “Out patient’s decision making in using services at Samrong General Hospital” is a descriptive research. Its objectives were to study the level of clients’ decision making, and to investigate relationship between personal factor and decision making, and relationship between service quality factor and decision making. Results of the study revealed that in general the clients’ decided to use services at Samrong General Hospital at the high level. Concerning each aspect, it was found that information searching and choice evaluating aspects were rated at the moderate level. Statistical significance was found between clients with different incomes and their decision to use the services (F=2.635, p-value = 0.034). Moreover, service quality has been found correlated with decision making at the high level. Regarding each aspect, trust in the hospital had the highest correlation, while the tangible service quality had the lowest correlation. In summary, these findings suggested that the hospital should improve its public relations, channels of communication, and the hospital’s image to publicize the hospital to people in the area.en
dc.language.isothen
dc.subjectผู้ป่วยนอกen
dc.subjectOutpatientsen
dc.subjectโรงพยาบาลสำโรงการแพทย์en
dc.subjectSamrong General Hospitalen
dc.subjectคุณภาพบริการen
dc.subjectบริการลูกค้าen
dc.subjectCustomer servicesen
dc.subjectโรงพยาบาล – บริการผู้ป่วยนอกen
dc.subjectHospitals -- Outpatient servicesen
dc.subjectการตัดสินใจen
dc.subjectDecision makingen
dc.titleการตัดสินใจเลือกใช้บริการของผู้รับบริการผู้ป่วยนอก โรงพยาบาลสำโรงการแพทย์en
dc.title.alternativeOut Patient’s Decision Making in Using Services at Samrong General Hospitalen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Public and Environmental Health - Articles Journals

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Out-Patient’s-Decision-Making-in-Using-Services-at-Samrong-General-Hospital.pdf90.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.