Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3970
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorสุกฤตา สุริยะมณี-
dc.contributor.authorกฤตวรรณ สาหร่าย-
dc.contributor.authorSukita Suriyamanee-
dc.contributor.authorKittawan Sarai-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Social Work and Social Welfareen
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Social Work and Social Welfareen
dc.date.accessioned2025-06-13T03:55:11Z-
dc.date.available2025-06-13T03:55:11Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationวารสาร คณะนิติศาสตร์ 15, 2 (มกราคม-มิถุนายน 2568) : 33-44en
dc.identifier.issn2286-6965 (Print)-
dc.identifier.issn3056- 9346 (Online)-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3970-
dc.descriptionสามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full Text) ได้ที่ : https://so01.tci-thaijo.org/index.php/lawhcu/article/view/275027/179766en
dc.description.abstractการศึกษา เรื่องระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียนและความต้องการนักสังคมสงเคราะห์ในเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา สมุทรปราการ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียนในเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา จังหวัดสมุทรปราการ เพื่อศึกษาความต้องการนักสังคมสงเคราะห์ในโรงเรียนระดับมัธยมศึกษา ประชากรกลุ่มตัวอย่าง นักเรียนมัธยมตอนปลายในเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาสมุทรปราการ จำนวนทั้งหมด 197 คน ผลการวิจัยพบว่า นักเรียนอยู่ในเกณฑ์พื้นฐานครอบครัวที่ดี ไม่มีการยุ่งเกี่ยวกับยาเสพติด แต่นักเรียนส่วนใหญ่มักพบเห็นพฤติกรรมความรุนแรงภายในโรงเรียน คุณครูที่ปรึกษาสามารถให้คำปรึกษานักเรียนได้ ในกรณีที่นักเรียนเครียด วิตกกังวล หรือความต้องการความช่วยเหลือ ทางโรงเรียนให้ความสำคัญกับนักเรียนเป็นอย่างมาก มีกิจกรรมส่งเสริมให้กับนักเรียนและนักเรียนได้มีส่วนร่วมกับกิจกรรมที่โรงเรียนจัดขึ้น นักเรียนส่วนใหญ่รู้จักนักสังคมสงเคราะห์อยู่ในระดับปานกลาง จึงเป็นไปได้ว่านักเรียนยังไม่เข้าใจในบทบาทของนักสังคมสงเคราะห์ในโรงเรียน แต่นักเรียนคิดว่านักสังคมสงเคราะห์จะสามารถช่วยลดปัญหาซึมเศร้าและการฆ่าตัวตายให้กับนักเรียนได้en
dc.description.abstractThe study on the student care and support system and the need for social workers in the secondary education area, Samut Prakan Province has the objective of studying the student care and support system in the Samut Prakan secondary education area to study the need for social workers in secondary schools. The sample population of high school students in the Samut Prakan Secondary Educational Service Area totaled 397 people. The results of the research found that Students are in good family backgrounds and do not have any involvement with drugs, but most students often witness violent behavior within school. Counselors can advise students in cases where students are stressed, anxious, or in need of help. The school places great importance on students. There are promotional activities for students and students participate in activities organized by the school. Most students know about social workers at a moderate level, so it is possible that students do not yet understand the role of social workers in schools, but students think that social workers can help reduce depression and suicide among students.en
dc.language.isothen
dc.publisherมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะนิติศาสตร์en
dc.subjectนักเรียนมัธยมศึกษาตอนปลาย – ไทย – สมุทรปราการen
dc.subjectHigh school students – Thailand – Samut Prakanen
dc.subjectนักสังคมสงเคราะห์en
dc.subjectSocial workersen
dc.subjectนักเรียน – การให้คำปรึกษาen
dc.subjectStudents -- Counseling ofen
dc.subjectสุขภาพจิตen
dc.subjectMental healthen
dc.titleระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียนและความต้องการนักสังคมสงเคราะห์ในเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา สมุทรปราการen
dc.title.alternativeStudent care and support system and the need for social workers in the secondary education area, Samut Prakan Provinceen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Social Work and Social Welfare - Articles Journals

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Student-care-and-support-system-and-the-need-for-social-workers.pdf94.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.