Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4457
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | วิไล ธรรมวาจา | - |
dc.contributor.author | สมศิริ สิงห์ลพ | - |
dc.contributor.author | Wilai Thamvaja | - |
dc.contributor.author | Somsiri Singlop | - |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Liberal Arts | en |
dc.contributor.other | Burapha University. Faculty of Education | en |
dc.date.accessioned | 2025-09-08T06:23:00Z | - |
dc.date.available | 2025-09-08T06:23:00Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | วารสารวิชาการมหาวิทยาลัยราชภัฏอุดรธานี 12, 2 (กรกฎาคม-ธันวาคม 2567) : 1-13 | en |
dc.identifier.issn | 2730-1885 (Online) | - |
dc.identifier.issn | 1905-7024 (Print) | - |
dc.identifier.uri | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4457 | - |
dc.description | สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full Text) ได้ที่ : https://so06.tci-thaijo.org/index.php/UDRUAJ/article/view/276323/186626 | en |
dc.description.abstract | บทความนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อนำเสนอแนวทางการพัฒนาทักษะของผู้เรียนในศตวรรษที่ 2 ด้านทักษะการเรียนรู้และนวัตกรรม (4Cs) เพื่อนำมาพัฒนาการจัดการเรียนรู้ที่ส่งเสริมให้ผู้เรียนมีทักษะที่จำเป็นสำหรับศตวรรษที่ 21 โดยศึกษาจากการทบทวนวรรณกรรมที่เกี่ยวข้องแล้วนำข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์ สังเคราะห์ เพื่อหาข้อสรุป จนได้แนวทางการจัดการเรียนรู้ที่ส่งเสริมทักษะในศตวรรษที่ 21 (4Cs) ตามแนวคิด 3-ACTIVE ประกอบด้วย Active Learning, Active Learner และ Active Teacher ซึ่งเป็นแนวทางการจัดการเรียนรู้ที่จะพัฒนาผู้เรียนให้เป็นผู้เรียนรู้ตลอดชีวิตและมีทักษะแห่งศตวรรษที่ 21 ที่จำเป็นสำหรับนำไปประยุกต์ใช้ในการดำรงชีวิตประจำวันและประกอบอาชีพได้อย่างมีประสิทธิภาพ | en |
dc.description.abstract | The purpose of this article is to present the study guidelines for developing 21stcentury students’ skills in the areas of learning and innovation skill (4Cs) to develop teaching and learning management that promotes learners to have 21stcentury skills. Study by reviewing related literature, analysing and synthesizing conclusions. Then present learning management guidelines that promote 21st century skills (4Cs) based on the 3-ACTIVE concept of active learning, active learner, and active teacher. This approach will enable learners to have lifelong learning and skills for 21stcentury that apply in daily life and work effectively. | en |
dc.language.iso | th | en |
dc.publisher | บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยราชภัฏอุดรธานี | en |
dc.subject | การเรียนรู้เชิงรุก | en |
dc.subject | Active learning | en |
dc.subject | การเรียนรู้ | en |
dc.subject | Learning | en |
dc.subject | กระบวนการเรียนรู้ | en |
dc.title | 3-ACTIVE: แนวทางการพัฒนาทักษะการเรียนรู้ของผู้เรียนในศตวรรษที่ 21 | en |
dc.title.alternative | 3-ACTIVE: The 21st Century Skills Development Guideline for Students | en |
dc.type | Article | en |
Appears in Collections: | Liberal Arts - Articles Journals |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
3-ACTIVE-The-21st-Century-Skills-Development-Guideline-for-Students.pdf | 95.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.