กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4687
ระเบียนเมทาดาทาแบบเต็ม
ฟิลด์ DC ค่าภาษา
dc.contributor.author于帅-
dc.contributor.authorYu Shuai-
dc.contributor.author艾红娟-
dc.contributor.authorAi Hongjuan-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. College of Chinese Studies. Graduate Studenten
dc.contributor.otherSouthwest University. School of Literal Artsen
dc.date.accessioned2025-10-18T13:36:34Z-
dc.date.available2025-10-18T13:36:34Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationวารสารวิชาการภาษาและวัฒนธรรมจีน 10, 1 (มกราคม-มิถุนายน 2566) : 403-415.en
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4687-
dc.descriptionสามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full Text) ได้ที่: https://so02.tci-thaijo.org/index.php/clcjn/article/view/259417/176634en
dc.description.abstract文章对中国长春市497名来华留学生汉语课堂中的“问题行为”进行了问卷调查,探讨了存在于长春市来华留学生汉语课堂中的问题行为。研究表明,长春市来华留学生汉课堂问题行为类型多样,汉语教师对学生的情感开发力度不足,学生课堂问题行为与成绩呈正相关。研究结果显示,长春市汉语教师应该以课堂活动组织的“任务取向”、教师教学“创新性”以及教师“个体化教学”等方面为切入点将会更好地解决课堂问题行为,同时,汉语教师在课堂教学过程中应区别对待不同类型的“问题行为”。en
dc.description.abstractThis paper investigates the "problem behaviors" in Chinese class of 497 overseas students in Changchun, China, and discusses the problem behaviors existing in Chinese class of overseas students in Changchun. The research shows that there are various types of Chinese classroom problem behaviors of overseas students in Changchun, and the Chinese teachers' efforts to develop students' emotions are insufficient. Students' classroom problem behaviors are positively correlated with their achievements. The results show that Chinese teachers in Changchun should take the task orientation of classroom activities, the innovation of teachers' teaching and the individualized teaching as the starting point, which will better solve classroom problem behaviors. At the same time, Chinese teachers should treat different types of "problem behaviors" differently in classroom teaching.en
dc.language.isozhen
dc.publisherมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติen
dc.subjectนักศึกษาต่างชาติ -- จีนen
dc.subjectStudents, Foreign – Chinaen
dc.subject国际学生 -- 中国en
dc.subjectภาษาจีน – การใช้ภาษาen
dc.subjectChinese language – Usageen
dc.subject汉语 -- 语言使用en
dc.subjectภาษาจีน – การศึกษาและการสอนen
dc.subjectChinese language -- Study and teachingen
dc.subject汉语 -- 学习和教学en
dc.subjectสภาพแวดล้อมห้องเรียนen
dc.subjectClassroom environmenten
dc.subjectการปรับพฤติกรรม-
dc.subjectBehavior modification-
dc.title长春市来华留学生汉语课堂问题行为实证研究en
dc.title.alternativeAn Empirical Study on Chinese Classroom Problem Behavior of Overseas Students in Changchunen
dc.typeArticleen
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล:College Of Chinese Studies - Articles Journals

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม รายละเอียด ขนาดรูปแบบ 
An-Empirical-Study-on-Chinese-Classroom-Problem-Behavior-of-Overseas-Students-in-Changchun.pdf149.7 kBAdobe PDFดู/เปิด


รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น