กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4691
ระเบียนเมทาดาทาแบบเต็ม
ฟิลด์ DC | ค่า | ภาษา |
---|---|---|
dc.contributor.author | 郝志强 | - |
dc.contributor.author | Hao Zhiqiang | - |
dc.contributor.author | 艾红娟 | - |
dc.contributor.author | Ai Hongjuan | - |
dc.contributor.other | Huachiew Chalermprakiet University. College of Chinese Studies. Graduate Student | en |
dc.contributor.other | Southwest University. P.R.China | en |
dc.date.accessioned | 2025-10-19T04:50:12Z | - |
dc.date.available | 2025-10-19T04:50:12Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | วารสารวิชาการภาษาและวัฒนธรรมจีน 10,1 (มกราคม-มิถุนายน 2566) : 195-208. | en |
dc.identifier.uri | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/4691 | - |
dc.description | สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full Text) ได้ที่ : https://so02.tci-thaijo.org/index.php/clcjn/article/view/259363/176684 | en |
dc.description.abstract | 随着汉语的普及,来昆留学生越来越多,来昆留学生汉语教学广泛开展,对于中华文化传播具有十分重要的促进作用。认知心理学继承和发展了传统心理学,在汉语词汇教学研究中发挥了重要的作用。但是通过文献综述笔者发现,对于认知心理下的来昆留学生的词汇学习研究几乎没有。因此,有必要开展认知心理下的来昆留学生汉语词汇学习策略研究,结合教学实际需求探索新的教育方法,让汉语词汇教学工作得到进一步发展。基于这一背景,本文主要采用问卷调查法,以昆明四所大学汉语教师和来昆留学生为研究对象,从教师和学生两个角度分别得出来昆留学生汉语词汇教学中教师教学和学生学习存在的主要问题,并根据总结的问题提出教学和学习的相关建议。通过研究一方面可以给汉语教师提供一种新的教学思路,另一方面可以给留学生提供一种学习词汇的方法,对拓展词汇量有极大的帮助。 | en |
dc.description.abstract | With the popularization of Chinese, more and more overseas students come to Kunming, and Chinese teaching for overseas students in Kunming is widely carried out, which plays a very important role in promoting the spread of Chinese culture. Cognitive psychology inherits and develops traditional psychology and plays an important role in the study of Chinese vocabulary teaching. However, through literature review, the author found that there is almost no research on vocabulary learning of overseas students in Kunming under cognitive psychology. Therefore, it is necessary to carry out a cognitive psychological study of Chinese vocabulary learning strategies for overseas students in Kunming, explore new educational methods combined with the actual teaching needs, and further develop the teaching of Chinese vocabulary. Based on this background, this paper mainly adopts the method of questionnaire survey and interview, takes the Chinese teachers and overseas students in four universities in Kunming as the research object, draws out the main problems existing in the teaching of Chinese vocabulary for overseas students in Kunming from the perspectives of teachers and students respectively, and puts forward relevant suggestions on teaching and learning according to the summarized problems. On the one hand, this study can provide Chinese teachers with a teaching idea, on the other hand, it can provide foreign students with a way to learn vocabulary, which is of great help to expand their vocabulary. | en |
dc.language.iso | zh | en |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ | en |
dc.subject | ภาษาจีน -- การศึกษาและการสอน – ผู้พูดภาษาต่างประเทศ | en |
dc.subject | Chinese language -- Study and teaching -- Foreign speakers | en |
dc.subject | 汉语 -- 学习和教学 -- 中级教程 | en |
dc.subject | ภาษาจีน – คำศัพท์ | en |
dc.subject | Chinese language -- Glossaries, vocabularies, etc. | en |
dc.subject | 汉语 -- 词汇 | en |
dc.title | 认知心理视角下的来昆留学生词汇学习策略调查 | en |
dc.title.alternative | A Study on Vocabulary Learning Strategies of Overseas Students in Kunming from the Perspective of Cognitive Psychology | en |
dc.type | Article | en |
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล: | College Of Chinese Studies - Articles Journals |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม | รายละเอียด | ขนาด | รูปแบบ | |
---|---|---|---|---|
A-Study-on-Vocabulary-Learning-Strategies-of-Overseas-Students-in-Kunming-from-the-Perspective-of-Cognitive-Psychology.pdf | 178.67 kB | Adobe PDF | ดู/เปิด |
รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น