Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/728
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 解琨 | - |
dc.contributor.advisor | Xie, Kun | - |
dc.contributor.author | 邓麟凤 | - |
dc.contributor.author | ธัญญารัตน์ บุณยศุภสวัสดิ์ | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-26T01:55:58Z | - |
dc.date.available | 2022-09-26T01:55:58Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.uri | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/728 | - |
dc.description | Thesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2016 | th |
dc.description.abstract | ในปัจจุบันได้มีการทำธุรกรรมด้านการเงินกับธนาคารต่างๆ มากขึ้น มีชาวต่างชาติมากมายเลือกที่จะมารับบริการธนาคารที่ประเทศไทย โดยธนาคารได้มีการใช้ภาษาจีนในการสื่อสารเพื่ออำนวยความสะดวก เมื่อไม่กี่ปีมานี้มีชาวต่างชาติจำนวนไม่น้อยมาเที่ยวประเทศไทย ดังนั้น ธนาคารส่วนใหญ่ของไทยล้วนใช้ภาษา (ต่างประเทศ) ในการบริการรักษา ด้วยเหตุที่นักท่องเที่ยวชาวจีนมีจำนวนค่อนข้างมาก จึงแสดงให้เห็นว่าการใช้ภาษาจีนในการบริการเป็นสิ่งจำเป็นอย่างยิ่ง วิทยานิพนธ์ฉบับนี้ มุ่งวิเคราะห์เกี่ยวกับการใช้ภาษาจีนธุรกิจของธนาคารไทยพาณิชย์เป็นธนาคารแรกในเมืองไทยเป็นครั้งแรกที่การจัดตั้งสาขาของธนาคารต่างประเทศในประเทศไทย ธนาคารไทยพาณิชย์ได้รับมักจะยึดมั่นในการรักษาประเพณีมีอายุหลายศตวรรษของความเป็นเลศในการให้บริการลูกค้าด้วยบริการทางการเงินทั่วไป เพื่อให้ธนาคารไทยพาณิชย์เป็นรูปแบบธุรกิจชั้นนำของไทย ธนาคารสากลของธนาคารพาณิชย์ที่นำเสนออย่างเต็มรูปแบบของผลิตภัณฑ์ทางการเงินและบริการเพื่อตอบสนองความต้องการที่หลากหลายลูกค้า ปัจจัยที่สำคัญที่สุด คือ การบริการของธนาคาร พึงพอใจของลูกค้าเพราะภาษาของการสื่อสารเป็นปัจจัยสำคัญระหว่างหน่วยงานของธนาคารและลูกค้า ดังนั้น การศึกษานี้จะมุ่งเน้นไปที่ธนาคารที่คนจีนใช้ความสัมพันธ์โอกาสทางธุรกิจในตลาดการค้าในประเทศไทยแล้วศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างธุรกิจบริการภาษาจีน ระดับภาษาจีนของพนักงานการฝึกอบรมภาษาจีนปัญหาในการให้บริการของธนาคารไทยพาณิชย์ จากปัญหาที่ผู้เขียนได้นำเสนอข้อเสนอแนะในการปรับปรุง เพื่อประโยชน์และประสบการณ์ในการดำเนินงานและการให้บริการของธนาคาร | th |
dc.description.abstract | Currently has financial transactions with banks increasingly are many foreigners choose to receive services at the Bank of Thailand. The bank has used Chinese language to facilitate communication. In recent years, a considerable amount of foreigners come to Thailand. The Bank of Thailand is mainly plain language (foreign) in the treatment. Because of the relatively large number of Chinese tourists. It works that the use of Chinese in the service is essential. This study aimed to analyze the use of Chinese businessmen of Thailand was the first bank in Thailand for the first time the establishment of branches of foreign banks in the country. Siam Commercial Bank has always been adhering to heal centuries old tradition of excellence to provide customers with a typical financial services. So far, Siam Commercial Bank is Thailand's leading universal bank business model of a commercial bank offering a full range of financial products and services to meet the various needs of customers. The most important factor is the bank's service requires customer satisfaction. Because the language of communication is a major factor. Between the various departments of the bank and the customer. Therefore, this study will focus on the banking, Mandarin Chinese people use business relationship banking trade market business opportunities in Thailand, then study the relationship between the Chinese language services business of bank. | th |
dc.description.abstract | 目前拥有的金融交易,银行越来越有许多外国人选择在泰国的银行接受服务。该银行曾用中国的语言沟通方便。近年来,有相当数量的外国人来泰国。泰国央行在治疗主要通俗易懂的语言(国外)。由于相对大量中国游客的。它表明,在服务利用中国是必不可少的。 本研究旨在分析利用泰国中国商人在泰国第一家银行首次设立国内外资银行的分支机构。泰国汇商银行始终秉承愈百年传统为客户提供卓越的典型金融服念。迄今,泰国汇商银行是泰国领先的一家全能银行经营模式的商业银行,提供全方位金融产品和服务,以满足客户的各种需求。最重要是银行要提供满意的客户服务。因为语言是交流使用的主要工具。对银行部门和客户之间。因此,本论文将重点研究银行提供的汉语服务,使用普通话的提供银行服务,将增加相关银行在泰国贸易市场的商业机会,研究语言服务中国人商务的关系。分析银行的员工情况,泰国汇商银行服务,通过调查发现,员工在这些方面的问题仍然是语言沟通问题,企业内部员工问题、员工的培训问题,汉语水平服务的问题。银行该发现的问题提出改进建议。用这些经验,对银行的经营、服务服务提供参考。 | - |
dc.language.iso | zh | th |
dc.publisher | Huachiew Chalermprakiet University | th |
dc.subject | ธนาคารไทยพาณิชย์ -- พนักงาน | th |
dc.subject | Siam Commercial Bank -- Employees | th |
dc.subject | บริการลูกค้า | th |
dc.subject | ภาษาจีน -- การใช้ภาษา | th |
dc.subject | Chinese language -- Usage | th |
dc.subject | ภาษาจีนธุรกิจ | th |
dc.subject | Customer services | th |
dc.subject | 客户服务 | - |
dc.subject | 汉语 -- 语言使用 | - |
dc.subject | 商务汉语 | - |
dc.subject | 暹罗商业银行股份有限公司 -- 员工 | - |
dc.title | 泰国汇商银行 (SCB)商业汉语使用情况分析 | th |
dc.title.alternative | การวิเคราะห์การบริการด้านภาษาจีนของธนาคารไทยพาณิชย์ | th |
dc.title.alternative | Analysis of Operation in Chinese Language Services in Siam Commercial Bank (SCB) | th |
dc.type | Thesis | th |
dc.degree.name | ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต | th |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th |
dc.degree.discipline | ภาษาจีนเพื่อการสื่อสารเชิงธุรกิจ | th |
Appears in Collections: | College Of Chinese Studies - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TUNYARAT-BUNYASUPASAWAT.pdf Restricted Access | 1.39 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.