Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/730
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor赵平-
dc.contributor.advisorZhao, Ping-
dc.contributor.author冯小茜-
dc.contributor.authorวฎาการ ศิริขันธ์-
dc.date.accessioned2022-09-26T02:29:05Z-
dc.date.available2022-09-26T02:29:05Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/730-
dc.descriptionThesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2015th
dc.description.abstractเบื้องหลังเศรษฐกิจโลกโดยทั่วไปการค้าการบริการการท่องเที่ยวได้กลายเป็นส่วนประกอบหนึ่งที่สำคัญในการบริการการค้าระหว่างประเทศ อีกทั้งยังเป็นที่มาของผลกำไรอันมากมายมหาศาล ประเทศส่วนใหญ่จึงนำเอาการค้าการบริการการท่องเที่ยวไว้เป็นยุทธศาสตร์ที่สำคัญ การวิจัยนี้ใช้วิธีในการวิเคราะห์ข้อมูลและการเก็บข้อมูลจากแบบสอบถามข้อมูลในการบริการด้านธุรกิจการท่องเที่ยวของไทย โดยการวิเคราะห์ข้อมูลในเชิงปริมาณและคุณภาพ เพื่อบรรลุถึงวัตถุประสงค์ของการวิจัย การวิจัยนี้มีเนื้อหาสำคัญโดยกล่าวพอสังเขปเกี่ยวกับสถานการณ์การพัฒนาการค้าและการท่องเที่ยวของไทย วิเคราะห์การใช้ภาษาจีนในการบริการของธุรกิจท่องเที่ยวของไทยทางด้านสำนักงานการท่องเที่ยว การบริการของโรงแรมและการบริการในสนามบิน อนาคตและความท้าทายในการพัฒนาบริการทางการค้าของไทย จากการศึกษาค้นคว้าและการวิเคราะห์การใช้ภาษาจีนในธุรกิจการท่องเที่ยวของไทย พบปัญหาในด้านการให้บริการของพนักงาน ขาดแคลนบุคลากรการให้บริการในด้านภาษาจีนสิ่งอำนวยความสะดวกในด้านต่างๆ ไม่เพียงพอต่อนักท่องเที่ยวชาวจีนที่เข้ามาเป็นจำนวนมาก และยังแสดงถึงผลของการศึกษาการใช้ภาษาจีนในธุรกิจการท่องเที่ยวของไทย ภาษาจีนที่ใช้ในอุตสาหกรรมการท่องเที่ยวยังไม่เพียงพอ และยังอธิบายการใช้ภาษาจีนในการบริการนำมาซึ่งผลประโยชน์ทางด้านการท่องเที่ยวชองไทย ส่งเสริมทางด้านเศรษฐกิจและการพัฒนาการท่องเที่ยวของประเทศ โดยการวิเคราะห์ข้อมูลทำให้เห็นถึงปัญหาที่มีอยู่และวิธีการปรับปรุงและการแก้ปัญหาth
dc.description.abstractIn the Background of the world economic, Tourism service trading becomes one of important factors in international tourism service trading and become greatly profits - most countries apply tourism service trading for their important strategic. In this research analyze data and collect data from questionnaire, the data were service of Thailand tourism business by analyze data in quantitative and qualitative research to achieve the objectives of the research. This research describes about the situation of developing in tourism of Thailand. Analyze Chinese language use in service of Thai tourism business in Tourism of Thailand. Analyze Chinese language use in service of Thai tourism business in Tourism Authority of Thailand, services of hotels and services in the airport, analyze the future and challenge in part of developing of services in tourism service trading of Thailand. The important point to analyze is using Chinese language in tourism business and the significance in developing tourism business. At the same time, it will show the problems in services of using Chinese language including show improvement measure. According to the results from the study, the analyzing of Chinese language using in tourism business in Thailand showed that the problems are service from employees, lacked of service in Chinese language staffs, and lacking of facilities to Chinese tourists. The results of the study showed that there were insufficient in Chinese language using in industry. Moreover, its explained of Chinese language using in service for advantages applying in tourism of Thailand. In addition, encouragement of the developing of tourism of Thailand especially analyzing the data, showing the problems, adjusting methods, and solving problems.th
dc.description.abstract在经济全球化的背景下,旅游服务贸易已成为国际服务贸易中的一个重要组成部分。旅游服务贸易可以给一个国家带来丰厚的利润,很多国家已把旅游服务贸易放在重要的战略地位。 论文采用资料分析和问卷调查,对所掌握的资料对泰国旅游服务贸易进行定性分析和定量分析,以达到本课题的研究目的。论文研究的主要内容是说明泰国旅游服务贸易的发展状态,调查泰国旅游贸易中的汉语服务情况,主要分析的范围在旅游社,酒店服务,机场管理和旅游产品销售等方面。通过分析指出泰国旅游服务贸易发展的前景和面对的挑战,阐明在泰国旅游服务贸易中汉语应用的重要性,同时指出汉语服务上存在的问题并提出改进的措施。 本论文的创新性体现在对泰国旅游服务贸易汉语服务应用的研究是一项新的研究。从资料分析遇到在泰国人员服务方面很少。研究成果是分析了在泰国旅游服务贸易中汉语服务的意义和对发展中国旅客市场的重要性和必要性,说明旅游部门与有关行业是如何使用汉语服务,具体经营运作的,用具体数据说明汉语服务给泰国旅游带来的利益,对泰国旅游业发展的促进,并通过分析发现存在的问题,提出解决问题的方法。-
dc.language.isozhth
dc.publisherHuachiew Chalermprakiet Universityth
dc.subjectการท่องเที่ยว -- ไทยth
dc.subjectภาษาจีนธุรกิจth
dc.subjectภาษาจีน -- การใช้ภาษาth
dc.subjectChinese language -- Usageth
dc.subjectChinese language -- Business Chineseth
dc.subject旅游 -- 泰国-
dc.subject商务汉语-
dc.subject汉语 -- 语言使用-
dc.title分析泰国旅游服务贸易的发展 以汉语服务为例th
dc.title.alternativeวิเคราะห์การพัฒนาธุรกิจบริการการท่องเที่ยวของไทยกรณีศึกษาการใช้ภาษาจีนในการบริการth
dc.title.alternativeThe Analysis of Thai Tourism Business Development : A Case Study of Chinese Language in the Serviceth
dc.typeThesisth
dc.degree.nameศิลปศาสตรมหาบัณฑิตth
dc.degree.levelปริญญาโทth
dc.degree.disciplineภาษาจีนเพื่อการสื่อสารเชิงธุรกิจth
Appears in Collections:College Of Chinese Studies - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
WADAKAN-SIRIKUN.pdf
  Restricted Access
3.43 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.