Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/773
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSuthida Soontornwipat-
dc.contributor.advisorสุธิดา สุนทรวิภาต-
dc.contributor.authorSun, Tianxia-
dc.contributor.otherHuachiew Chalermprakiet University. Faculty of Liberal Arts-
dc.date.accessioned2022-10-05T12:04:00Z-
dc.date.available2022-10-05T12:04:00Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/773-
dc.descriptionThesis (M.A.) (English for Professional Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2014th
dc.description.abstractThis study investigates the situation of Communication Strategies use during English conversations among Chinese students of Huachiew Chalermprakiet University in Thailand. Twenty students from Tourism, Business Administration and ESL (Learn English as a Second Language) majors participated in it. Semi-structured questions which mainly concern about students' life in Thailand and China were used as research instrument for the interviews. Audio recorder was employed during the conversations for data collecting. The interview recordings were transcribed and classified into different groups according to Tarone's (1978) communication strategy framework. Descriptive statistics, which contains frequency and percentage, were applied to analyzed the data. The study finds that students most often employed "Use of Fillers/Hesitation Device" strategy and least employed "Appeal for Assistance" startegy. Moreover, eleven types of other communication startegies are employed, which are "Approximation, Word Coinage, Circumlocution, Literal Translation, Language Switch, Mime, Topic Avoidance, Message Abandonment, Feigning Understanding, Clarification Request, and Confirmation Check". Some students behaved to apply few strategies, while, some others tended to use communication strategies frequently. However, gender, majors, age and years of English learning were not analyzed as the factors which would affect Communication Strategies (CS) use due to the unbalances numbers of students from each part. Thus, the inquiry highlights the importance of these factors and others which could be possible in affecting the development of communication strategies in oral communication. It is hoped that this study will encourage a more serious reflection on the oral proficiency of the Chinese students, and the communication strategies they use during authentic English conversations.th
dc.description.abstractงานวิจัยนี้ศึกษากลวิธีการสื่อสารในการสนทนาภาษาอังกฤษของนักศึกษาชาวจีนที่ศึกษาในมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ นักศึกษาชาวจีน จำนวน 20 คน เป็นนักศึกษาสาขาวิชาการท่องเที่ยวสาขาวิชาการสื่อสารภาษาไทยเป็นภาษาที่สองและสาขาวิชาบริหารธุรกิจเก็บข้อมูลโดยสัมภาษณ์ในหัวข้อที่เกี่ยวกับชีวิตประจำวันของนักศึกษาทั้งในประเทศไทยและจีน มีการบันทึกเสียงระหว่างการสัมภาษณ์วิเคราะห์และจำแนกข้อมูลตามกรอบแนวคิดของทาโรน (Tarone, 1978) ผลการศึกษาพบว่ากลวิธีการสื่อสารที่นักศึกษาชาวจีนใช้มากที่สุด คือ การใช้ Fillers/Hesitation Device รองลงมา คือ Approximation และ Literal Translation สำหรับกลวิธีการสื่อสารที่ใช้น้อยที่สุด คือ กลวิธีการขอความช่วยเหลือการศึกษาครั้งนี้ยังสะท้อนให้เห็นความสามารถด้านการสื่อสารของนักศึกษาชาวจีน และกลวิธีการสื่อสารที่ใช้ ซึ่งจะเป็นแนวทางให้อาจารย์ที่สอนด้านการฟัง-พูด นำไปเป็นข้อมูลและนำไปปรับปรุงรูปแบบหรือวิธีการสอนให้มีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้นเพื่อให้ผู้เรียนสามารถใช้ทักษะทางการพูดสื่อสารกับเจ้าของภาษาและผู้ที่ไม่ใช่เจ้าของภาษาในอนาคตได้อย่างมีประสิทธิภาพth
dc.language.isoen_USth
dc.publisherHuachiew Chalermprakiet Universityth
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอนth
dc.subjectEnglish language -- Study and teachingth
dc.subjectนักศึกษาต่างชาติ -- ไทยth
dc.subjectStudents, Foreign -- Thailandth
dc.subjectมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ -- นักศึกษาth
dc.subjectHuachiew Chalermprakiet University -- Studentsth
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- บทสนทนาและวลีth
dc.subjectEnglish language -- Conversation and phrase books.th
dc.titleCommunication Strategies among Chinese Users of Englishth
dc.title.alternativeกลวิธีการสื่อสารภาษาอังกฤษของนักศึกษาชาวจีนth
dc.typeThesisth
dc.degree.nameศิลปศาสตรมหาบัณฑิตth
dc.degree.levelปริญญาโทth
dc.degree.disciplineภาษาอังกฤษระดับสูงเพื่อการสื่อสาร.th
Appears in Collections:Liberal Arts - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abstract.pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open
Tableofcontents.pdf262.45 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 1.pdf216.57 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 2.pdf390.05 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 3.pdf234.86 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 4.pdf464.13 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 5.pdf259.43 kBAdobe PDFView/Open
References.pdf366.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.