Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/796
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 李严锋 | - |
dc.contributor.advisor | Li, Yanfeng | - |
dc.contributor.author | 张智文 | - |
dc.contributor.author | ปรัชญา ดิลกศรี | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-13T15:45:03Z | - |
dc.date.available | 2022-10-13T15:45:03Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/796 | - |
dc.description | Thesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2020 | th |
dc.description.abstract | ผลิตภัณฑ์บำรุงผิวและเครื่องสำอางของไทยถือเป็นสินค้าและของฝากที่ได้รับความนิยมเป็นอย่างมากจากนักท่องเที่ยวชาวจีน การเดินทางมายังประเทศไทยในแต่ละครั้งก็มักจะนิยมซื้อกลับไปยังประเทศตนเอง เพราะผลิตภัณฑ์บำรุงผิวและเครื่องสำอางของไทยเป็นสินค้าที่มีราคาถูก คุณภาพดีและมีเอกลักษณ์เฉพาะตัวที่บ่งบอกถึงความเป็นไทย ในปัจจุบันนักท่องเที่ยวชาวจีนเป็นกลุ่มคนที่มีกำลังซื้อค่อนข้างสูง และเป็นกลุ่มคนที่ใส่ใจในการดูแลสุขภาพ พวกเขาจึงเลือกใช้ผลิตภัณฑ์ที่มีคุณภาพ เหมาะกับรสนิยมของตนเอง เครื่องสำอางของไทยจึงตอบโจทย์นักท่องเที่ยวกลุ่มนี้เป็นอย่างมาก ผู้ประกอบการต่างๆ จึงได้จัดเตรียมการบริการทางด้านภาษาจีน เพื่อรองรับและให้บริการแก่นักท่องเที่ยวชาวจีนเหล่านี้โดยเฉพาะ การวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อที่จะศึกษาและเปรียบเทียบการใช้ภาษาจีนระหว่างร้านเซโฟร่าและร้านรวมเครื่องสำอางหลายชนิดของไทย โดยวิเคราะห์แผนการตลาด คุณภาพของการบริการ การใช้ภาษาจีนของพนักงานบริการในการโน้มน้าว และสร้างความประทับใจให้กับนักท่องเที่ยวชาวจีนในการซื้อสินค้า โดยวิจัยฉบับนี้ได้ทำการสำรวจความคิดเห็นของพนักงานบริการในร้านขายเครื่องสำอาง และความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวจีนที่มีต่อร้านขายเครื่องสำอาง เพื่อศึกษาถึงปัญหาในการใช้งานภาษาจีนเสนอแนวทางและมาตรการในการแก้ไขปัญหาต่างๆ จากการวิจัยพบว่า นักท่องเที่ยวชาวจีนมีความพึงพอใจสำหรับการบริการด้านภาษาจีนของร้านเซโฟร่าในระดับสูง มีความพึงพอใจสำหรับการบริการด้านภาษาจีนของร้านรวมเครื่องสำอางหลายชนิดของไทยในระดับปานกลาง และพบว่าร้านขายเครื่องสำอางทั้ง 2 ร้าน ยังมีปัญหาด้านการใช้ภาษาจีนในการบริการ คือ พนักงานบริการด้านภาษาจีนมีความสามารถในการสื่อสารภาษาจีนในระดับปานกลาง - ต่ำ ป้ายคำอธิบายภาษาจีนสินค้าไม่เพียงพอต่อความต้องการของนักท่องเที่ยวชาวจีน และโดยเฉพาะในร้านรวมเครื่องสำอางหลายชนิดของไทยมีพนักงานบริการทางด้านภาษาจีนน้อย ไม่เพียงพอในการดูแลนักท่องเที่ยวชาวจีน จากการศึกษาผลการวิจัยสามารถกล่าวได้ว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อการบริการ คือ จำนวนพนักงานที่ให้บริการด้านภาษาจีน เพราะการที่ร้านขายเครื่องสำอาง มีพนักงานบริการด้านภาษาจีนเพียงพอ และสามารถดูแลลูกค้าได้อย่างทั่วถึง สามารถสร้างความพึงพอใจให้กับลูกค้าชาวจีนได้เป็นอย่างมาก | th |
dc.description.abstract | Thai cosmetics ans skincare are one of the most popular souvenirs for Chinese tourists. Each tine traveling to Thailand, they usually purchase the cosmetics back to China because their price is reasonable and affordable with high quality that uniquely represents Thainess. Nowadays, the Chinese tourists posses a relatively high purchasing power and pay attention to taking good care of their health, so they choose to use the quality products that suit their taste. The Thai cosmetics, therefore, respond to the customers' need very well. Nowadays, some of cosmetics stores have, provided Chinese language to support and services these Chinese tourists in particular. The research aims to study and compare the Chinese usage between Sephora and Thai multi brand cosmetic store by analyze the marketing plan, quality of service and Chinese usage of the staff to make impression and convince Chinese tourists to buy products. This researhc analyzed the data through surveying the opinion of cosmetic store's staff and the satisfaction of Chinese tourits for Sephora and Thai multi brans cosmetic store. In order to study the problem of Chinese usage in cosmetic store and provide measurement for solving various problems. The research found that the Chinese tourists are high satisfied on Chinese services with Sephora store and generallt satisfies on Chinese services with Thai multi brand cosmetic store. The Staff of Sephora and Thai multi brand cosmetic store can use the basic Chinese to service for Chinese tourists. And there are some Chinese usage's problem in Sephora and Thai multi brand cosmetic which are the staff has intermediate - low level on Chinese communication, and the Chinese advertisement is not enough. And the last problem is Thai multi brand cosmetic store does not have enough Chinese service staff to service Chinese tourists. The result of this research show that the factors which affect to the service is the number of Chinese staff, if the cosmetics store has ebough Chinese service staff to service Chinese tourists thoroughly, it will be able to create great satisfaction for Chinese tourists. | th |
dc.description.abstract | 泰国化妆和护肤品对中国游客十分受欢迎,被称为受欢迎的纪念品之一,在每次旅行中,他们经常买泰国的产品会自己的国家,因为泰国化妆和护肤本地产品质量高、价格低廉,并且具有泰国特色,这让每一位中国游客都十分感兴趣。目前,现代中国游客具有很高的消费力,倾向于重视产品质量,并注重健康与美丽。他们经常选择适合自己需要的美容产品,而泰国美容和化妆品类别的产品就正好满足了这类高消费力人群的需要。此次,大部分泰国美容企业提供汉语服务,为满足中国游客的更好服务。 本论文选题的研究意义是通过对丝芙兰与泰国综合彩妆店的汉语服务方面的对比分析,评估丝芙兰与泰国综合彩妆店汉语服务人员的汉语水平和汉语服务情况,分析市场营销策略和服务质量,说明提供良好的汉语服务对中国游客,可以吸引更多中国游客来彩妆店逛街,让中国游客收到更好经验。本论文通过汉语服务研究,调查分析丝芙兰与泰国综合彩妆店汉语服务的情况,提出丝芙兰与泰国综合彩妆店营销管理和汉语服务存在的问题,以及提出解决问题的建议和改进措施。 根据研究分析发现,中国游客对丝芙兰彩妆店汉语服务的满意度是高级,对泰国综合彩妆店汉语服务的满意度是中级,还可以发现两家彩妆店服务汉语应用存在的问题是丝芙兰与泰国综合彩妆店汉语服务人员汉语沟通的能力比较低,而汉语促销的广告比较少,不能满足中国游客的需求,尤其是泰国综合彩妆店具有不足汉语服务人员不足,不能彻底照顾中国游客。根据研究结果可说,根据研究结果可说,影响服务质量的因素是汉语服务人员的人数,如果化妆品店有足够的汉语服务人员为中国游客提供全面服务,就能为中国游客带来极大的满足感。 | - |
dc.language.iso | zh | th |
dc.publisher | Huachiew Chalermprakiet University | th |
dc.subject | ภาษาจีน -- การใช้ภาษา | th |
dc.subject | Chinese language -- Usage | th |
dc.subject | 汉语 -- 语言使用 | th |
dc.subject | นักท่องเที่ยวต่างชาติ -- จีน | th |
dc.subject | Tourists -- China | th |
dc.subject | 商人 | th |
dc.subject | ภาษาจีนธุรกิจ | th |
dc.subject | Chinese language -- Business Chinese | th |
dc.title | 对比分析法国丝芙兰彩妆店与泰国综合彩妆店的汉语服务 | th |
dc.title.alternative | การเปรียบเทียบการใช้ภาษาจีนเพื่อการบริการในร้านขายเครื่องสำอางเซโฟร่าและร้านรวมเครื่องสำอางหลายชนิดของไทย | th |
dc.title.alternative | A Comparative of Chinese Usage in Sephora and Thai Multibrand Cosmetic Store | th |
dc.type | Thesis | th |
dc.degree.name | ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต | th |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th |
dc.degree.discipline | ภาษาจีนเพื่อการสื่อสารเชิงธุรกิจ | th |
Appears in Collections: | College Of Chinese Studies - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PRACHAYA-DIROKSRI.pdf Restricted Access | 2.1 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.