Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/827
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 解琨 | - |
dc.contributor.advisor | Xie, Kun | - |
dc.contributor.author | 陈幸娟 | - |
dc.contributor.author | สุนิตรา พยัคฆพันธ์ | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-15T09:13:21Z | - |
dc.date.available | 2022-10-15T09:13:21Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.uri | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/827 | - |
dc.description | Thesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2016 | th |
dc.description.abstract | นักท่องเที่ยวจีนกลายเป็นอันดับหนึ่งของประเทศที่มีนักท่องเที่ยวเดินทางเข้ามาเที่ยวในประเทศไทย และจังหวัดภูเก็ตถือเป็นจุดมุ่งหมายสำคัญอันดับหนึ่งของนักท่องเที่ยวจีน ดังนั้นโรงแรมชั้นนำในจังหวัดภูเก็ตจึงควรเน้นความสำคัญในเรื่องของการบริการภาษาจีน เพื่อรองรับนักท่องเที่ยวจีน เนื่องด้วยอุตสาหกรรมการบริการและอุตสาหกรรมโรงแรมพัฒนาขึ้นอย่างรวดเร็ว ความต้องการพนักงานโรงแรมที่สามารถใช้ภาษาจีนเพื่อการสื่อสารในการรองรับนักท่องเที่ยวจึงมีสูงขึ้น ดังนั้นโรงแรมชั้นนำในจังหวัดภูเก็ต มีการบริการภาษาจีนเพื่อรองรับนักท่องเที่ยว ทั้งยังสามารถดึงดูดนักท่องเที่ยวมาจังหวัดภูเก็ตเพิ่มมากขึ้น วัตถุประสงค์งานวิจัยฉบับนี้เพื่อสำรวจสถานการณ์การใช้ภาษาจีนของพนักงานโรงแรมชั้นนำจังหวัดภูเก็ตทั้งสองแห่ง กล่าวถึงปัญหาการใช้ภาษาจีน โอกาสและความท้าทาย การอบรมภาษาจีนของพนักงานโรงแรม ช่วยเหลือส่งเสริมความรู้พื้นฐานภาษาจีนให้พนักงาน เข้าใจเกี่ยวกับวัฒนธรรมจีน ให้พนักงานสามารถใช้คำศัพท์พื้นฐานในการสนทนากับผู้เข้าพักได้ สามารถแก้ไขปัญหาได้ ทั้งยังทำให้เพิ่มมาตรฐานการบริการของโรงแรมด้วย งานวิจัยนี้ใช้แบบสำรวจและวิเคราะห์ข้อมูลการใช้ภาษาจีนของพนักงาน พบว่าการใช้ภาษาจีนของพนักงานโรงแรมอนันตรา เวเคชั่นคลับ ไม้ขาวดีกว่าพนักงานโรงแรมศรีพันวา ทั้งด้านทักษะการฟัง พูด อ่าน เขียน ทักษะการใช้ภาษากวางตุ้งที่นอกเหนือจากภาษาจีนกลาง และประสบการณ์การทำงานของพนักงาน เวลาการจัดอบรมภาษาจีนของพนักงานที่แตกต่าง รวมถึงวิเคราะห์ผลการสำรวจการบริการภาษาจีนของโรงแรมทั้งสองแห่ง เปรียบเทียบการบริการภาษาจีนของทั้งสองโรงแรม วิเคราะห์ถึงปัญหาของจำนวนพนักงานที่บริการภาษาไม่เพียงพอการจัดอบรมภาษาจีนให้พนักงานที่ไม่แน่นอน | th |
dc.description.abstract | China has become the largest number of touruists to travel in Thailand, Phuket become the first destinations for Chinese tourists, so Phuket senior hotel provide Chinese services. With the rapis development of tourism and the hotel industry in Phuket, the hotel service personnel can be used to provide services for Chinese tourists. Service personnel Chinese language ability must have certain requirements. These need to provide Chinese services. So Phuket hotel provide Chinese service, will attract more Chinese tourists to Phuket. This research aims to analyze Chinese language services of Phuket hotel for Chinese tourists, relationship between Chinese tourist and Phuket hotels, Chinese language competencies of staff in two Phuket as well as satisfaction levels of Chinese tourist, and finally summarize problem on Chinese languaeg usage of those Hotels and proposed improvement measures. This research used questionnaire and analysis on Chinese usage of staff. The findings show that the Chinese language skills of Anatara vacation club, Maikhao beach staff are better than Sripanwa Hotel staff including listening, speaking, reading, writing as well as Cantenese language. In addition, there are differences on experiences of staff training. Chinese language staffs are not enough and uncertain Chinese language training. | th |
dc.description.abstract | 中国游客已经成为赴泰国旅游的第一大客源国,普吉成为中国游客的第一个目的地,因此,普吉岛高级酒店为中国游客提供汉语服务越来越重要。随着泰国普吉岛旅游业及酒店业的快速发展,要求酒店服务人员能够用汉语为中国游客提供服务,对服务人员与游客交流的汉语语言要求越来越高。例如:针对中国游客发放资料,或者给中国游客一些建议,这些需要提供汉语服务。所以,普吉岛的高级酒店提供汉语服务,就会吸引更多中国游客来普吉旅游。 本论文研究目的为分析普吉高级酒店对中国游客提供汉语服务的研究:分析中国游客与普吉酒店业发展的关系,对比分析两家酒店员工应用汉语的能力及中国游客的满意度,找出两家酒店服务业与语言所存在问题和改进措施。 论文通过资料分析和问卷调查法及分析酒店人员的汉语应用,结果显示安纳塔拉度假俱乐部酒店人员的汉语水平比斯攀瓦酒店高,包括听、说、阅、写及广东话。此外,酒店人员的经验及培训也有区别。汉语服务人员数量不够以及没有定期汉语培训。 | - |
dc.language.iso | zh | th |
dc.publisher | Huachiew Chalermprakiet University | th |
dc.subject | ภาษาจีน -- การใช้ภาษา | th |
dc.subject | Chinese language -- Usage | th |
dc.subject | ภาษาจีนธุรกิจ | th |
dc.subject | Chinese language -- Business Chinese | th |
dc.subject | โรงแรมศรีพันวา (ภูเก็ต) | th |
dc.subject | โรงแรมอนันตราเวเคชั่นคลับ ไม้ขาว (ภูเก็ต) | th |
dc.subject | พนักงานโรงแรม | th |
dc.subject | Hotels -- Employees | th |
dc.subject | Chinese language -- Conversation and phrase books (for restaurant and hotel personnel) | th |
dc.subject | 汉语 -- 对话和短语(适用于餐厅和酒店人员) | th |
dc.title | 普吉斯攀瓦酒店与安纳塔拉度假俱乐部 汉语服务比较研究 | th |
dc.title.alternative | เปรียบเทียบการใช้ภาษาจีนของพนักงานโรงแรมศรีพันวาและโรงแรมอนันตราเวเคชั่นคลับ ไม้ขาว ภูเก็ต | th |
dc.title.alternative | A Comparative Analysis of Chinese Used in Sripanwa and Anantara Vacation Club, Maikhao Beach Phuket | th |
dc.type | Thesis | th |
dc.degree.name | ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต | th |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th |
dc.degree.discipline | ภาษาจีนเพื่อการสื่อสารเชิงธุรกิจ | th |
Appears in Collections: | College Of Chinese Studies - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SUNITRA-PHAYAKKHAPHAN.pdf Restricted Access | 2.84 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.