Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/876
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor刘丽芳-
dc.contributor.advisorพรพรรณ จันทโรจนานนท์-
dc.contributor.advisorPornpan Chantharonanon-
dc.contributor.author黄学日-
dc.contributor.authorเดชาธร วงศ์ไพศาลลักษณ์-
dc.date.accessioned2022-11-03T14:42:27Z-
dc.date.available2022-11-03T14:42:27Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/876-
dc.descriptionThesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2017th
dc.description.abstract本论文在泰国一家有针对中国客户进行营销的房地产开发公司"泰国天城国际开发公司"的发展情况上进行研究, 作为案例. 研究目的是通过分析泰国房地产业的中文应用和服务情况对中国客户消费的影响, 针对中国市场的泰国房地产业的发展规律及中文服务的趋势构建泰国房地产业良好中文服务, 以吸引更多中国客户和投资者. 通过研究访谈与调查问卷得出的数据进行分析之后, 发现商务汉语与泰国房地产业有相关, 商务汉语对泰国房地产业发展有促进作用. 中国客户的绝大部分(77.87%)对泰国天城国际开发公司的销售人员中文服务表示满意, 这是因为公司派在公寓项目上班的销售人员每个几乎都会听说读写中文. 但在公司的中文服务各方面的均评估, 只有42%的中国客户表示较满意, 导致这样的结果是这因为公司的中文服务还不是全方位的服务, 而且有44%的中国客户认为公司该扩大中文服务的范围. 为了构建良好的中文服务, 本论文以建立中文服务的营销战略, 做出具体的阐述和分析. 通过抽象的理论得出具体的措施, 一, 从建立明确的客戶中文服务战略得出了"全方位中国客户中文服务系统";二, 从设计好中文服务的流程和操作规范得出了"中文服务流程和操作计划";三, 从有效地管理和教育服务人员得出了"管理与教育中文服务人员方案", 以发展和改进泰国天城国际开发公司和泰国房地产业中各个大小开发公司的中文服务.th
dc.description.abstractวิทยานิพนธ์ฉบับนี้ได้ศึกษาวิเคราะห์ข้อมูล และสถานการณ์ของบริษัททีซีเดเวลอปเมนท์ ซึ่ง เป็นบริษัทอสังหาริมทรัพย์ในไทยที่มีการทำตลาดลูกค้าจีน เป็นกรณีศึกษาโดยวัตถุประสงค์ของการวิจัยนี้มีขึ้นเพื่อทำการวิเคราะห์สถานการณ์ในการให้บริการทางด้านภาษาจีนในธุรกิจอสังหาริมทรัพย์ในไทยว่าส่งผลอย่างไรต่อลูกค้าชาวจีน และศึกษาทิศทางความเป็นไปในอนาคตของการให้บริการทาง ด้านภาษาจีนในบริษัทอสังหาริมทรัพย์ที่มีการทำตลาดลูกค้าจีน เพื่อนำเสนอแนวทางและมาตรการ การสร้างรูปแบบการให้บริการทางด้านภาษาจีนที่ดียิ่งขึ้น เพื่อเป็นประโยชน์ในการดึงดูดลูกค้าชาวจีนสู่ตลาดอสังหาริมทรัพย์ไทยเพิ่มยิ่งขึ้นหลังจากได้วิเคราะห์ผลข้อมูลที่ได้จากการศึกษาค้นคว้า สัมภาษณ์และเก็บแบบสอบถามแล้ว พบว่าภาษาจีนเชิงธุรกิจนั้นมีความสัมพันธ์กับการให้บริการในตลาดอสังหาริมทรัพย์ในไทยมีส่วนเป็นแรงกระตุ้นต่อการพัฒนา อันจะเห็นได้จากผลตอบรับของลูกค้าชาวจีนที่มีต่อบริษัททีซีเดเวลอปเมนท์ ลูกค้าส่วนใหญ่(77.78%) พึงพอใจกับการให้บริการทางด้านภาษาจีนของพนักงานขาย อันเป็นผลมาจากการที่บริษัทคัดเลือกพนักงานที่ฟังพูดอ่านเขียนภาษาจีนได้มาให้บริการลูกค้า แต่เมื่อดูผลเฉลี่ยจากการให้บริการทุกด้านมีเพียง 42% ของลูกค้าชาวจีนเท่านั้นที่ค่อนข้างพอใจกับการให้ บริการทางด้านภาษาจีนของบริษัท ทั้งนี้เป็นเพราะการให้บริการภาษาจีนในด้านอื่นยังไม่สมบูรณ์พอ กว่า44% ของลูกค้าคิดว่าบริษัทควรจะพัฒนาการให้บริการให้ครบทุกด้านมากกว่าเดิมเพื่อที่จะสร้างระบบการให้บริการทางด้านภาษาจีนที่ดี วิทยานิพนธ์ฉบับนี้จึงได้ทำการเสนอแนวทางโดยศึกษาและวิเคราะห์จากกลยุทธ์ทางการตลาดของการบริการทางด้านภาษาจีน จากการวิเคราะห์ทางทฤษฎีที่เป็นนามธรรมได้เป็นมาตรการที่เป็นรูปธรรมดังนี้1. จากกลยุทธ์การสร้างระบบการให้บริการทางด้านภาษาจีนที่ชัดเจนได้เป็นมาตรการ“ระบบการให้บริการทางด้านภาษาจีนแก่ลูกค้าชาวจีนแบบครบวงจร”2.จากกลยุทธ์การออกแบบระบบการดำเนินงานการให้บริการทางด้าน ภาษาจีนได้เป็นมาตรการ “แผนภูมิลำดับการวางแผนและปฏิบัติงานการให้บริการทางด้านภาษาจีน” 3.จากกลยุทธ์การพัฒนาบุคลากรอย่างมีประสิทธิภาพได้เป็นมาตรการ “แผนแนวคิดการจัดการและพัฒนาบุคลากรทางด้านภาษาจีน” เพื่อประโยช์ในการแก้ไขและพัฒนาการให้บริการทางด้านภาษาจีนของบริษัททีซีเดเวลอปเมนท์และบริษัทอสังหาริมทรัพย์อื่นๆต่อไปth
dc.description.abstractThis thesis studied and analyzed a case study of a Thailand’s real estate company“TC Development” which has marketing policy on Chinese customers. Thethesis aim to investigate the current situation of Chinese language service in real estate industry of Thailand and how it effect to Chinese customers, as well as aim to show the trend in the future of the services and recommend that how the services should be in the right way for the companies doing marketing among Chinese customers, for the profit in term of attracting Chinese customers to Thailand’s real estate market. After study and analysis the informations from investigation, interview and making the questionairs author found that it has relationship between Thailand’s real estate industry and business Chinese language, business Chinese language is one of crucial factors encouraging the real estate industry in Thailand.Most of Chinese customers (77.78%) are satisfied with Chinese language service of customer assistants of the company, this response resulted from good Chinese language skill of customer assistants hired by the company. But just only 42% of Chinese customers expressed that are satisfied in overall Chinese language services because other services are still not provided well and efficiently. Moreover 44% of Chinese customers thought the company has to expand range of the services to be more holistic.For designing a good system of Chinese language services, this thesis made the recommendation about the marketing strategies of Chinese language services. From the theory created three concreat measures; 1. From Chinese language service creation strategy to “Comprehensive real estate Chinese language services system”; 2. From Chinese language service works planning strategy to “Real estate Chinese language service working scheme”; 3. From efficiently staff training strategy to “Real estate Chinese language staff development policy”. These policies aim to solve the problems and enhance Chinese language service of the company and other real estate company in term of development and enhancement.th
dc.language.isozhth
dc.publisherHuachiew Chalermprakiet Universityth
dc.subjectบริษัททีซีเดเวลอปเมนท์th
dc.subjectTC Development Co., Ltd.th
dc.subject泰国天城国际开发公司th
dc.subjectธุรกิจอสังหาริมทรัพย์th
dc.subjectReal estate businessth
dc.subjectภาษาจีนธุรกิจ.th
dc.subjectChinese language -- Business Chineseth
dc.subject商务汉语th
dc.subjectภาษาจีน -- การใช้ภาษาth
dc.subjectChinese language -- Usageth
dc.subject汉语 -- 语言使用th
dc.subjectภาษาจีน -- บทสนทนาและวลี (สำหรับผู้ประกอบการ)th
dc.subject英语 -- 对话和短语 (适用于企业家)th
dc.subject房地产业务-
dc.title泰国房地产业中文应用之研究---以泰国天城国际开发公司为例th
dc.title.alternativeการวิจัยการใช้ภาษาจีนในธุรกิจอสังหาริมทรัพย์ในประเทศไทย : กรณีศึกษาบริษัททีซีเดเวลอปเมนท์th
dc.title.alternativeAnalysis of Chinese Usage in Thailand's Real Estate Industry : A Case Study of TC Developmentth
dc.typeThesisth
dc.degree.nameศิลปศาสตรมหาบัณฑิตth
dc.degree.levelปริญญาโทth
dc.degree.disciplineภาษาจีนเพื่อการสื่อสารเชิงธุรกิจth
Appears in Collections:College Of Chinese Studies - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DECHATORN.pdf
  Restricted Access
15.03 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.