Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/941
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor刘丽芳-
dc.contributor.advisorพรพรรณ จันทโรจนานนท์-
dc.contributor.advisorPornpan Juntaronanont-
dc.contributor.author徐丽娜-
dc.contributor.authorนันท์ชนก ขาวสบาย-
dc.date.accessioned2022-11-06T07:27:28Z-
dc.date.available2022-11-06T07:27:28Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/941-
dc.descriptionThesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2020th
dc.description.abstractธุรกิจการท่องเที่ยวในประเทศไทยมีส่วนช่วยพัฒนาการเติบโตทางเศรษฐกิจที่สำคัญ รวมถึงการส่งเสริมทางการค้าจึงเป็นผลทำให้นักท่องเที่ยวต่างชาติ โดยเฉพาะในเอเชียนิยมเข้ามาท่องเที่ยวในประเทศไทยจำนวนหลายล้านคนต่อไป ในปัจจุบันประเทศไทยมีถนนคนเดินที่สำคัญหลายแห่ง "ถนนคนเดิน" ในแต่ละพื้นที่ท่องเที่ยว มักจะแตกต่างกันไป ทั้งร้านอาหารและร้านค้าต่างๆ ทำให้ถนนคนเดินแต่ละที่มีเสน่ห์รวมถึงถนนคนเดินในพัทยา ซึ่งเป็นที่ท่องเที่ยวสำคัญของเมืองพัทยาและยังเป็นที่รู้จักของนักท่องเที่ยวต่างชาติ นักท่องเที่ยวส่วนมากจะเป็นชาวจีน ด้วยเหตุนี้การใช้ภาษาจีนเพื่อการท่องเที่ยวและการบริการ จึงมีคามจำเป็นต่อถนนคนเดินเมืองพัทยา งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเกี่ยวกับการให้บริการทางด้านภาษาจีนและระดับความพึงพอใจของนักท่องเที่ยว ที่ส่งผลต่อความสำคัญในการให้บริการด้านภาษาจีนของพนักงานในแหล่งถนนคนเดินเมืองพัทยา และประเมินผลพร้อมหาทางแก้ไขปัญหาที่เกิดขึ้นในการให้บริการทางด้านภาษาจีนภายในร้านค้าต่างๆ ผลการศึกษาพบว่า นักท่องเที่ยวและพนักงานตามร้านต่างๆ ได้มีการใช้ภาษาจีนเพื่อการสื่อสารกับนักท่องเที่ยวในถนนคนเดินแห่งนี้ และใช้ภาษาจีนในการโฆษณา หรือตามเมนูรายการอาหาร จึงพบว่า พนักงานบางร้านยังคงมีปัญหาในการใช้ภาษาจีนสื่อสาร เช่น พนักงานบางร้านไม่สามารถพูดภาษาจีนได้เลย หรือกล่าวได้เพียงคำทักทายเบื้องต้น ซึ่งยังไม่ถูกต้องตามหลักไวยากรณ์ ดังนั้นถนนคนเดินพัทยาควรทำการปรับปรุงการใช้ภาษาจีนเพื่อการท่องเที่ยว จัดการอบรมเบื้องต้นทางด้านภาษาจีนให้พนักงานได้มีความรู้ความสามารถในการสื่อสารกับนักท่องเที่ยวได้อย่างมีประสิทธิภาพth
dc.description.abstractThe tourism business in Thailand contributes to the development and growth of important economoc factors. Including trade promotion is resulting in foreign tourists. Especially in Asia, popular to travel to Thailand. There are millions of peopel each year. Thailand had many important Walking Street, "Walking Street" of each tourist area. Tend to be different areas, including in Pattaya which is one of the main tourist attractions and is also well-known to foreign tourists. The tourists are mostly Chinese. For this reason, the Chinese language for tourism and services are necessary for Pattaya Walking Street. The objective of this research is to study Chinese language services and tourists' satisfaction levels. Which has the importance of Chinese language services of employees, evaluate and find solutions to problems occuring in providing Chinese language services. The study results showed distributing questionnaires referenced from tourists and staff stores, they used Chinese language to communicate with tourists. And also use in advertising signs, therefore, found that employeed are still having problems using the Chinese language to communicate with customers. They can't speak Chinese at all. Sometimes the grammar is not correct. Therefore, Pattaya, Walking Street should improve the Chinese language for tourism and services and basic training in Chinese for employeed to become more knowledgeable. For communication with tourists to understand better.th
dc.description.abstract泰国的旅游业促进了重要经济的发展和增长。包括贸易在内的外国游客,特别是亚洲游客,每年到泰国旅游的人有数百万人。因为泰国有许多突出的特点,如有各种自然景点,无论是海,山,瀑布,或洞穴都很美丽,生活费用不是很高。有免费又卫生的服务和商店、古老的水上市场、步行街道和餐馆。泰国有许多重要的步行街,"步行街"的每个旅游区,有不同的地区与食品、纪念品,使每个步行街如此迷人。目前根据旅游景点人數來看,外芭堤雅步行街是芭堤雅的主要旅游景点之一。来芭堤雅步行街的游客大多是中国人。 本研究旨在研究中文服务及游客的满意度。影响芭堤雅步行街地区员工中文服务重要性的因素,通过分析环境,提供良好的语言服务,从问卷调查中的信息分析,评价和寻找解决各店提供中文服务问题的办法。 研究结果表明,通过发放不同商店游客和工作人员的问卷分析,汉语用于与游览这条步行街的游客交流。而且,在广告上使用中文招牌或菜单,我们发现,在芭堤雅步行街,一些商店的员工在使用中文与客户沟通上仍然有問題。例如,一些店员不会说中文。或者说一个简短的称呼,有时不太正确。因此,芭堤雅步行街应改善中文的旅游服务,并应增加实践中文培訓或增加出勤率。基本接受中文培训,使员工在汉语的使用方面更加了解。与游客沟通,更好地了解。-
dc.language.isozhth
dc.publisherHuachiew Chalermprakiet Universityth
dc.subjectภาษาจีน -- การใช้ภาษาth
dc.subjectChinese language -- Usageth
dc.subject汉语 -- 语言使用th
dc.subjectนักท่องเที่ยว -- จีนth
dc.subjectTourists -- Chinath
dc.subject游客 -- 中国th
dc.subjectภาษาจีนธุรกิจth
dc.subjectChinese language -- Business Chineseth
dc.subject商务汉语th
dc.title泰国芭提雅步行街汉语应用研究th
dc.title.alternativeการศึกษาการใช้ภาษาจีนกับสภาพแวดล้อมของถนนคนเดินเมืองพัทยาในประเทศไทยth
dc.title.alternativeStudy of Using the Chinese Language in the Environment of Pattaya Walking Street, Thailandth
dc.typeThesisth
dc.degree.nameศิลปศาสตรมหาบัณฑิตth
dc.degree.levelปริญญาโทth
dc.degree.disciplineภาษาจีนเพื่อการสื่อสารเชิงธุรกิจth
Appears in Collections:College Of Chinese Studies - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NANCHANOK-KHAOSABAI.pdf
  Restricted Access
8.16 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.