Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/942
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor谢仁敏-
dc.contributor.advisorXie, Renmin-
dc.contributor.author杜娟-
dc.contributor.authorDu, Juan-
dc.date.accessioned2022-11-06T08:42:14Z-
dc.date.available2022-11-06T08:42:14Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/942-
dc.descriptionThesis (M.A.) (Teaching Chinese) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2014th
dc.description.abstractโปรแกรม IB เป็นหลักสูตรที่พัฒนาโดย IBO IBO แสดงถึงหลักปรัชญาในการสอนแบบใหม่ซึ่งเป็นวิชาชีพการสอนระดับสูง IB program พิจารณาจากแบบแผนของการศึกษาระดับนานาชาติ 3 หลักสูตรประกอบด้วย ชั้นมัธยมปลาย (IBDP) ชั้นมัธยมศึกษา ชั้นประถมศึกษา หลักสูตร IB เรียนรู้จากประสบการณ์และแก่นของการปฏิรูปการศึกษานานาชาติหลายแขนงหลายปี จากการทดสอบพัฒนาอย่างต่อเนื่อง และได้มาเป็นรูปแบบหลักสูตรที่สมบูรณ์สามขั้นตอนของโปรแกรมมีความแตกต่างและมีจุดเด่นอยู่ในตัวเอง ลักษณะหลักของชั้นประถมศึกษา ให้ความสำคัญที่ความสมบูรณ์ของโครงสร้าง การสอนแบบสืบเสาะหาความรู้ และแนวทางการประเมินผลแบบหลากหลาย ในปัจจุบันโรงเรียนที่มีหลักสูตร IB ในชั้นประถมศึกษาแสดงถึงทิศทางการเจริญเติบโตแบบรวดเร็ว การฝึกสอนภาษาจีนของโปรแกรมการเรียนการสอนในหลักสูตร IB ในประเทศไทยมีจำนวนโรงเรียนน้อยกว่า ประกอบด้วย การทำให้เกิดผลสำเร็จสูงสุดใน CIS การสอนภาษาจีนในวิธีการ IB PYP ใจความสำคัญกับการสอนแบบสืบเสาะหาความร้อนในภาษาที่ใช้ในการสื่อสารในขณะเดียวกันก็มุ่งเน้นไปที่การฝึกฝน ให้นักเรียนพัฒนาความรู้ความสามารถ ปัจจุบัน IB program ในโรงเรียน CIS มีความก้าวหน้าในการสอนภาษาจีนที่อยู่ในเกณฑ์ที่ดี อย่างไรก็ตาม การนำมาประยุกต์ใช้ก็ยังพบปัญหาอยู่บ้าง ซึ่งทำให้เราต้องเก็บมาคิด ถ้าหลักสูตรต้องการของครูผู้สอนที่เข้มงวดนักเรียนจะมีพื้นฐานทางภาษาที่ดีขึ้น ตัวแปรเหล่านี้กำหนดของการพัฒนาหลักสูตร IBth
dc.description.abstractIB program (International Baccalaureate IB) the curriculum system developed by the International Baccalaureate IBO). International Baccalaureate Organization, which represents the new teaching philosophy is an advanced teaching mode. The IB program is considered a model of international education, the programme of three courses including High School (IBDP, International Baccalaureate Diploma Programme), junior secondary programme (the Middle Years Programme) and the primary school programme (the Primary Years Programme). IB curriculum system learns from the experience and the essence of the multiple-national education reform, after years of practice, continuous improvement, and has formed a relatively complete curriculum system. Three different stages of the programme has his own distinctive features. The main features of the Primary Years Programme: focus on the integrity of the structure, inquiry-based teaching and multiple evaluation methods. At present, the school of IB Primary Years Programe in the world showed a rapid growth trend. Chinese practice of educational applications IB curriculum in Thailand has a small number of schools, including the implementation of the most successful Concordian International School (CIS). Chinese Teaching in IB PYP mode, thematic units with inquiry-based learning the language communication applications at the core, at the same time focus on traing the students' ability to improve. Currently, IB programme in CIS school progress of the implementation of Chinese language teaching is good, however, the applications are still some problems provoke us to think. If the course requirements more stringent quality of teachers, students' langage foundation better school conditions, these factors limit the overall promotion and development of the IB curriculum.th
dc.description.abstractIB课程(International Baccalaureate 简称IB)是由国际文凭组织(International Baccalaureate Organization 简称IBO) 开发研制的课程体系,它代表了新的教学理念,是一种先进的教学模式。IB课程被认为是国际教育的典范,其课程体系包括高中及大学预科课程(IBDP, International Baccalaureate Diploma Programme)、初中课程(the Middle Years Programme)以及小学课程(the Primary Years Programme。 IB课程体系吸取各国教育改革的经验和精华,经过近半个世纪的实践,逐步建全,已经形成较为完善、连续的课程体系。其三个不同阶段的课程体系各具特色,具有鲜明的特点。其中小学课程结构主要特点为: 注重结构的整合性、探究式教学以及评价方式多元化。目前,实施IB 小学课程的学校在世界范围呈现迅速发展的趋势。在泰国已有少数学校汉语教育应用实践 IB 课程,其中实施最为成功的是泰国 CIS 学校。该校汉语教学以主题单元与探究式学习为教学模式,语言交际应用为核心,同时注重培养学生综合能力的提高。 目前,IB 课程在泰国 CIS学校汉语教学实施进展不错,然而,应用中仍然存在一些问题引发我们思考。如课程要求教师素质较高,学生语言基础较好,办学条件较高等,这些因素限制了IB课程的全面推广与发展。-
dc.language.isozhth
dc.publisherHuachiew Chalermprakiet Universityth
dc.subjectภาษาจีน -- การศึกษาและการสอนth
dc.subjectChinese language -- Study and teachingth
dc.subject汉语 -- 学习和教学th
dc.subjectInternational Baccalaureate Programmeth
dc.titleIB小学课程在对泰汉语教学中的应用----以泰国CIS学校为例th
dc.title.alternativeการประยุกต์ใช้ โปรแกรม IB เป็นหลักสูตรสอนภาษาจีนเป็นภาษาที่สองในระดับประถมศึกษา ทำ CIS โรงเรียนเป็นตัวอย่างในประเทศไทยth
dc.title.alternativeApplication of IB Primary Years Programme in Teaching Chinese as a Second Language----Take CIS Schoolth
dc.typeThesisth
dc.degree.nameศิลปศาสตรมหาบัณฑิตth
dc.degree.levelปริญญาโทth
dc.degree.disciplineการสอนภาษาจีนth
Appears in Collections:College Of Chinese Studies - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DU-JUAN.pdf
  Restricted Access
1.6 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.