DSpace Repository

การพัฒนาทักษะการสื่อสารของพนักงานบริษัทผู้ให้บริการโลจิสติกส์ขนส่งสินค้าข้ามแดนเพื่อเพิ่มประสิทธิภาพในการปฏิบัติงาน

Show simple item record

dc.contributor.advisor ชุติระ ระบอบ
dc.contributor.advisor Chutira Rabob
dc.contributor.author เกษราภรณ์ งามสุวรรณฉาย
dc.contributor.author Ketsaraphon Ngamsuwannachay
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration
dc.date.accessioned 2022-04-24T08:27:15Z
dc.date.available 2022-04-24T08:27:15Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/142
dc.description วิทยานิพนธ์ (กจ.ม.) (การจัดการอุตสาหกรรม) -- มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ, 2564. th
dc.description.abstract วัตถุประสงค์ของการวิจัย 1. ศึกษาระดับทักษะการสื่อสารของพนักงานบริษัทผู้ให้บริการโลจิสติกส์ขนส่งสินค้าข้ามแดนเพื่อเพิ่มประสิทธิภาพในการปฏิบัติงาน 2. ศึกษาระดับปัญหาทักษะการสื่อสารของพนักงาน 3. วิเคราะห์เปรียบเทียบความแตกต่างปัจจัยส่วนบุคคลมีผลต่อการเพิ่มประสิทธิภาพในการปฏิบัติงาน และ 4. ศึกษาแนวทางในการพัฒนาทักษะการสื่อสารของพนักงาน กลุ่มตัวอย่าง คือพนักงานบริษัทผู้ให้บริการโลจิสติกส์ขนส่งสินค้าข้ามแดนในกรุงเทพมหานคร จำนวน 152 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ ได้แก่ t-test และ One-Way ANOVA จากผลการวิจัย พบว่าระดับทักษะการสื่อสารของพนักงานบริษัทผู้ให้บริการโลจิสติกส์ขนส่งสินค้าข้ามแดนโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก และการเพิ่มประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานอยู่ในระดับมากที่สุด ปัญหาทักษะการสื่อสารของพนักงานอยู่ในระดับมาก เพศต่างกันมีผลต่อการเพิ่มประสิทธิภาพการปฏิบัติงานที่แตกต่างกัน และอายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา ประสบการณ์การทำงาน ตำแหน่งงาน หน่วยงานที่ติดต่อสื่อสารงานต่างกันมีผลต่อการเพิ่มประสิทธิภาพการปฏิบัติงานไม่แตกต่างกัน และแนวทางการพัฒนาทักษะการสื่อสารอยู่ในระดับมาก th
dc.description.abstract Research Objectives 1. Study communication skills level of cross-border employees logistics service provider to increase operational efficiency. 2. Study problems level with communication skills of cross-border employees. 3. Analyze and compare the differences of personal factors to increase operational efficiency. 4. Study ways to develop communication skills of employees. Samples used in the research is cross-border employees logistics service provider in Bangkok 152 people using questionnaires as a tool for data collection. The statistics used for data analysis were t-test and One-Way ANOVA From the research results, The communication skills level of cross-border employees logistics service provider. Overall is at a high level and Increase operational efficiency is at the highest level. Problems level with communication skills of employees is at a high level. Different genders had different to increase operational efficiency, and age, status, education level, work experience, position and organization communicating different jobs had no different to increase operational efficiency. Guidelines for developing communication skills was at a high level. th
dc.language.iso th th
dc.publisher มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ th
dc.subject การบริหารงานโลจิสติกส์ th
dc.subject การขนส่งสินค้า th
dc.subject การสื่อสาร th
dc.subject การสื่อสารทางธุรกิจ th
dc.subject Business logistics th
dc.subject Transportation -- Thailand th
dc.subject Commercial products -- Transportation th
dc.subject Business communication th
dc.title การพัฒนาทักษะการสื่อสารของพนักงานบริษัทผู้ให้บริการโลจิสติกส์ขนส่งสินค้าข้ามแดนเพื่อเพิ่มประสิทธิภาพในการปฏิบัติงาน th
dc.title.alternative Communication Skills Development of Cross Border Employees Logistics Service Provider to Increase Operational Efficiency th
dc.type Thesis th
dc.degree.name การจัดการมหาบัณฑิต th
dc.degree.level ปริญญาโท th
dc.degree.discipline การจัดการอุตสาหกรรม th


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account