DSpace Repository

การพยากรณ์ความต้องการสินค้าที่เหมาะสม กรณีศึกษาบริษัทเครื่องสำอาง

Show simple item record

dc.contributor.advisor สิทธิโชค สินรัตน์
dc.contributor.advisor Sittichock Sinrat
dc.contributor.author ชนานันท์ เสงี่ยมงาม
dc.contributor.author Chananun Sangieamngam
dc.contributor.other Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration
dc.date.accessioned 2025-04-23T06:54:46Z
dc.date.available 2025-04-23T06:54:46Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3809
dc.description วิทยานิพนธ์ (กจ.ม.) (การจัดการอุตสาหกรรม) -- มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ, 2567. en
dc.description.abstract อุตสาหกรรมเครื่องสำอาง มีความต้องการสินค้าและมีการเติบโตอย่างต่อเนื่อง ดังนั้นความต้องการผลิตภัณฑ์จะแตกต่างกันไปในแต่ละช่วงเวลา อาจเป็นผลจากปัจจัยหลายด้าน ประกอบด้วย กระแสนิยมการใช้เครื่องสำอางในช่วงเวลานั้น การส่งเสริมทางด้านการตลาดช่วยโปรโมตบริการหรือผลิตภัณฑ์ ช่วยส่งเสริมและสร้างภาพลักษณ์ที่ดีให้กับแบรนด์ เป็นต้น ซึ่งปัจจัยเหล่านี้มีผลต่อการพยากรณ์ความต้องการสินค้าที่เหมาะสม ดังนั้นวัตถุประสงค์งานวิจัยนี้เป็นการพยากรณ์ความต้องการสินค้าที่เหมาะสม เพื่อเป็นแนวทางในการบริหารจัดการสินค้าคงคลัง การผลิต การสั่งซื้อและอื่น ๆ โดยกลุ่มตัวอย่างในการศึกษาวิจัยครั้งนี้ เลือกกลุ่มตัวอย่างสินค้าที่มียอดขายเครื่องสำอางสูงสุด 4 ปี ต่อเนื่องจำนวน 5 รายการ โดยประกอบด้วยสินค้าประเภท ลิปสติก ดินสอเขียนคิ้ว และบลัชออน โดยเลือกใช้การพยากรณ์แบบค่าเฉลี่ยเคลื่อนที่มาหาแนวโน้มสินค้าทำให้ทราบถึงปริมาณความต้องการสินค้าในแต่ละรายการที่มีความสัมพันธ์กับข้อมูลจริง ดังนั้นสามารถนำข้อมูลที่ได้จากการศึกษาวิจัยเพื่อเตรียมวัตถุดิบเพื่อผลิตสินค้าให้เพียงพอต่อความต้องการของตลาด และสร้างความพึงพอใจแก่ลูกค้า en
dc.description.abstract Cosmetic industry There is a demand for the product and it is continuously growing. Therefore, product demand will vary from time to time. This may be the result of many factors, including the trend of using cosmetics during that time. Marketing promotions help promote services or products. Help promote and create a good image for the brand, etc. These factors affect the proper forecasting of product demand. Therefore, the objective of this research is to forecast appropriate product demand. To serve as a guideline for managing inventory, production, orders, and more. The sample group in this research study Select a sample group of products with the highest cosmetic sales for 4 consecutive years, totaling 5 items, consisting of products such as lipstick, eyebrow pencil, and blush. Using moving average forecasting to find product trends, it gives an idea of the quantity of demand. The products in each item are related to the actual data. Therefore, information obtained from research studies can be used to prepare raw materials to produce products sufficient to meet market demand. and create satisfaction for customers en
dc.language.iso th en
dc.publisher มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ en
dc.subject เครื่องสำอาง -- การตลาด en
dc.subject Cosmetics -- Marketing en
dc.subject เครื่องสำอาง en
dc.subject Cosmetics en
dc.subject การตลาด en
dc.subject Marketing en
dc.subject อุตสาหกรรมเครื่องสำอาง en
dc.subject Cosmetics industry en
dc.subject 化妆品 -- 营销 en
dc.subject 化妆品 en
dc.subject 网络营销 en
dc.title การพยากรณ์ความต้องการสินค้าที่เหมาะสม กรณีศึกษาบริษัทเครื่องสำอาง en
dc.title.alternative Proper Product Demand Forecast Case Study of a Cosmetics Company. en
dc.type Thesis en
dc.degree.name การจัดการมหาบัณฑิต en
dc.degree.level ปริญญาโท en
dc.degree.discipline การจัดการอุตสาหกรรม en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account