DSpace Repository

The Effects of Phonics on EFL Students’ English Spelling and Pronunciation

Show simple item record

dc.contributor.author Kultida Kukeartkarn
dc.contributor.author Suthida Soontornwipat
dc.contributor.author กุลธิดา กู้เกียรติกาญจน์
dc.contributor.author สุธิดา สุนทรวิภาต
dc.contributor.other Faculty of Liberal Arts. Huachiew Chalermprakiet University. Graduate Student en
dc.contributor.other Faculty of Liberal Arts. Huachiew Chalermprakiet University en
dc.date.accessioned 2025-05-23T08:36:55Z
dc.date.available 2025-05-23T08:36:55Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/3894
dc.description สามารถเข้าถึงบทความฉบับเต็ม (Full text) ได้ที่ : https://src.ku.ac.th/conference/Proceeding_KUSRC_2016.pdf en
dc.description การประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 1 มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ วิทยาเขตศรีราชา ประจำปี 2559 การวิจัยเพื่อพัฒนาอย่างยั่งยืน Proceedings KU SRC 1st National Conference 2016, 26 สิงหาคม 2559 อาคาร 14 หอสมุดอนุสรณ์ 10 ปี มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ วิทยาเขตศรีราชา จังหวัดชลบุรี : 558-562. en
dc.description.abstract The objective of this study was to examine students’ ability in English spelling and pronunciation before and after using phonics. The participants in this study were 37 grade seven in Chonburi “Sukhabot” School. The researcher focused on 5 English vowel sounds; ‘a’ /æ/ ‘e’ /e/ ‘i’/I/ ‘o’/ɒ/ ‘u’/ʌ/. The instruments used in this study are pre-test and post-test which comprise spelling and pronunciation. The data obtained from English word recognition pre-tests and post-tests were statistically analyzed by using means, standard deviation, and a t-test analysis in order to compare the significant differences in the mean score from the word recognition test before and after the instruction. The results of the study revealed that students’ spelling and pronunciation skills improved substantially when being taught using the phonics method. Learning achievement of the students through phonics was significantly higher at P < 0.000. The students also showed a high level of motivation toward learning through phonics. These results confirmed that phonics could be a promising tool for teachers when it comes to students’ spelling and pronunciation abilities. en
dc.language.iso en_US en
dc.rights คณะกรรมการดำเนินงาน KU SRC 1st National Conference 2016 en
dc.subject โฟนิกส์ en
dc.subject English language -- Pronunciation en
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การออกเสียง en
dc.subject English language -- Study and teaching en
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน en
dc.subject Phonetics en
dc.subject สัทศาสตร์ en
dc.subject Word recognition en
dc.subject การรู้คำ en
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การอ่าน en
dc.subject English language -- Reading en
dc.title The Effects of Phonics on EFL Students’ English Spelling and Pronunciation en
dc.type Proceeding Document en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account