DSpace Repository

暹罗蛇园 (Siam Serpentarium) 汉语服务调查研究

Show simple item record

dc.contributor.advisor 范军
dc.contributor.advisor Fan, Jun
dc.contributor.author 苏小雨
dc.contributor.author สุภาวรรณ พรหมจักร
dc.date.accessioned 2022-09-26T13:57:08Z
dc.date.available 2022-09-26T13:57:08Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/750
dc.description Thesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2021 th
dc.description.abstract 暹罗蛇园 (SIAM SERPENTARIUM) 暹罗蛇园是泰国旅游新的旅游景点。暹罗蛇园的目的是为了创建一个知识旅游目的地,另一个原因是推广被称为“蛇药”的传统药物产品。这是暹罗公园已经生产了将近40年的传统药物,中国游客是蛇园相关产品的最重要的消费者,新景点开放后,大多数游客都是中国公民,新冠疫情之前,有超过两千名游客来到暹罗蛇园。除泰国政府和私营企业持续营销外,免收入境签证(Visa on Arrivals)费等措施吸引了大量中国游客来泰旅游。来泰旅游的中国游客已占泰国旅游客源的一半左右。由于暹罗蛇园的运作主要与中国游客相关,所以研究暹罗蛇园的汉语服务及游客的满意度是非常重要的,对整个泰国旅游业的进一步发展也有积极意义。本文以暹罗蛇园的中国游客为研究对象,对暹罗蛇园汉语服务进行调查,这项研究采用问卷调查、访谈和文献资料分析的方法。根据相关的暹罗蛇园汉语服务调查结果分析,用于调查中国游客对使用中文的满意度的工具包括暹罗蛇园工作人员的询问和在线路上调查。然后根据相关的汉语服务调查结果进行SWOT分析;最后指出蛇园汉语服务存在的问题,以及提出相应的解决对策。通过研究发现,暹罗蛇园的景点有会说中文的工作人员,因而提供一定的汉语服务。此外,还可以通过网站媒体、微博和微信获得汉语在线服务。研究发现,微博和暹罗蛇园的微信公众号尚未有效地吸引中国游客。建议该机构分配更多资源在网络新媒体,以期与游客建立更密切的关系并提高汉语服务。 th
dc.description.abstract สยามเซอร์เพนทาเรียมคือสถานที่ท่องเที่ยวแห่งใหม่ในประเทศไทย จุดประสงค์ในการก่อตั้งคือสร้างแหล่งท่องเที่ยวเชิงความรู้และส่งเสริม “ยางู” ซึ่งเป็นยาแผนโบราณที่ผลิตมากว่า 40 ปี โดยลูกค้าหลักและนักท่องเที่ยวส่วนใหญ่เป็นชาวจีน ก่อนการระบาดของโคโรน่าไวรัสมีนักท่องเที่ยวมากกว่า 2000 คนต่อวัน จากการทำตลาดอย่างต่อเนื่องโดยภาครัฐและภาคเอกชนของไทยอย่างเช่นการยกเว้นค่าธรรมเนียมวีซ่าได้ดึงดูดนักท่องเที่ยวชาวจีนมายังประเทศไทยเป็นจำนวนมาก เนื่องจากการดำเนินงานของสยามเซอร์เพนทาเรียมเกี่ยวข้องกับการบริการนักท่องเที่ยวจีนเป็นหลักจึงมี ความน่าสนใจ ในการศึกษาพัฒนาการของการบริการภาษาจีนในการท่องเที่ยว และสำรวจความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวเพื่อเป็นประโยชน์ต่อการพัฒนาอุตสาหกรรมการท่องเที่ยวของประเทศไทยต่อไปบทความนี้มีเป้าหมายในการวิจัยคือนักท่องเที่ยวชาวจีนที่เข้ามาเยี่ยมชมในสวนงูสยาม ทำการสำรวจเกี่ยวกับบริการภาษาจีนภายในสวนงูสยาม ซึ่งการศึกษานี้ใช้วิธีการสำรวจจากแบบสอบถาม สัมภาษณ์ผู้จัดการและพนักงาน การสำรวจเกี่ยวกับการให้บริการด้านภาษาจีน ตรวจสอบความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวจีนที่มีต่อบริการภาษาจีนภายในสวนงูสยามโดยการสัมภาษณ์พนักงานและการสำรวจผ่านสื่อออนไลน์ จากนั้นทำการวิเคราะห์ SWOT ตามผลการสำรวจที่เกี่ยวข้องสุดท้ายแสดงให้เห็นถึงปัญหาในการบริการภาษาจีนของสวนงูสยามและเสนอแนวทางแก้ไขที่เกี่ยวข้อง จากผลการศึกษาพบว่าปัจจุบันสยามเซอร์เพนทาเรียมมีการให้บริการภาษาจีนและมีพนักงานที่พูดภาษาจีนได้ ส่วนปัญหาที่ค้นพบคือการบริการในรูปแบบออนไลน์ Weibo และ WeChat ของพิพิธภัณฑ์งูยังไม่มีประสิทธิภาพในการดึงดูดนักท่องเที่ยวชาวจีน ขอแนะนำให้หน่วยงานจัดสรรทรัพยากรให้กับสื่อออนไลน์ใหม่ ๆ มากขึ้น เพื่อสร้างความใกล้ชิดกับนักท่องเที่ยวและปรับปรุงในการบริการภาษาจีน th
dc.description.abstract Siam Serpentarium is a new attraction in Thailand. The purpose of the company is to create a knowledge tourism resource. Another reason is to promote a traditional medicine product called "snake drug” that has been producing for almost 40 years and has Chinese tourists as its main customer. In one day more than 2,000 tourists. Since the operation of the Siam Serpentarium is mainly associated with Chinese tourists services, it is very interesting. In the study of the development of Chinese language services and to survey the satisfaction of tourists in order to benefit the further development of the tourism industry in Thailand.This article aims to research Chinese tourists visiting the Siam Serpentarium. Conduct a survey about the Chinese service. This study uses questionnaire survey methods, interviews with managers and staff. Including external data analysis, a survey on Chinese services. The methods used to monitor the satisfaction of Chinese tourists with Chinese services include interviews with staff and online media surveys. The SWOT analysis was then performed based on the final relevant survey results of the problems in the service and proposed relevant solutions. The results of the study, the current Siam Serpentarium attractions. It’s provides Chinese language services and staff can speak Chinese. There are also Chinese language services available through online media on their website Weibo and WeChat. But it’s not yet effective at attracting Chinese tourists. It is recommended that the agency allocate more resources to new online media in order to create closer contact with tourists and improve their Chinese service. th
dc.language.iso zh th
dc.publisher Huachiew Chalermprakiet University th
dc.subject พิพิธภัณฑ์งู (สยามเซอร์เพนทาเรียม) th
dc.subject Siam Serpentarium th
dc.subject 曼谷乍都乍周末市场 th
dc.subject ภาษาจีน -- การใช้ภาษา th
dc.subject 汉语 -- 语言使用 th
dc.subject Chinese language -- Usage th
dc.subject ภาษาจีนธุรกิจ th
dc.subject 商务汉语 th
dc.subject Chinese language -- Business Chinese th
dc.subject นักท่องเที่ยวต่างชาติ -- จีน th
dc.subject 商人 th
dc.subject อุตสาหกรรมท่องเที่ยว -- ไทย th
dc.subject 旅游产业 -- 泰国 th
dc.subject Tourism -- Thailand th
dc.title 暹罗蛇园 (Siam Serpentarium) 汉语服务调查研究 th
dc.title.alternative การวิเคราะห์การใช้ภาษาจีนในการบริการของพิพิธภัณฑ์งู (สยามเซอร์เพนทาเรียม) th
dc.title.alternative An Analysis of Chinese Service of Siam Serpentarium th
dc.type Thesis th
dc.degree.name ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต th
dc.degree.level ปริญญาโท th
dc.degree.discipline ภาษาจีนเพื่อการสื่อสารเชิงธุรกิจ th


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account