DSpace Repository

泰国旅游产品"NARAYA 曼谷包"的营销汉语服务研究

Show simple item record

dc.contributor.advisor 赵平
dc.contributor.advisor Zhao, Ping
dc.contributor.author 苗丝荇
dc.contributor.author สุจิรา คงวัน
dc.date.accessioned 2022-10-15T08:02:21Z
dc.date.available 2022-10-15T08:02:21Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/822
dc.description Thesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2016 th
dc.description.abstract ผลิตภัณฑ์ยี่ห้อนารายาในประเทศไทยเป็นสินค้าที่ลูกค้าชาวจีนให้ความนิยมเป็นอย่างมากโดยเฉพาะผลิตภัณฑ์กระเป๋า วิทยานิพนธ์ฉบับนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาถึงปัจจัยที่ทำให้กระเป๋านารายาได้รับความนิยมจากลูกค้าชาวจีน เพื่อศึกษาการใช้ภาษาจีนในการให้บริการของพนักงานต่อลูกค้าชาวจีนและเพื่อวิเคราะห์ความพึงพอใจในการใช้ภาษาจีนในการให้บริการของพนักงานต่อลูกค้าชาวจีน ข้อมูลได้จากการสังเกตการณ์และการสัมภาษณ์ลูกค้าชาวจีน วิเคราะห์และเสนอผลการวิจัยแบบพรรณาวิเคราะห์ ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยที่ทำให้กระเป๋านารายาได้รับความนิยมจากลูกค้าชาวจีน ปรากฏว่าแบ่งออกเป็น 5 ปัจจัย ได้แก่ ราคาถูก คุณภาพดี รูปแบบที่หลากหลาย การใช้สอยที่หลากหลาย และสามารถเป็นของที่ระลึกได้ การใช้ภาษาจีนในการให้บริการของพนักงานต่อลูกค้าชาวจีน ปรากฏว่า พนักงานขายสามารถสื่อสารภาษาจีนได้ ไม่ได้มีอยู่ในทุกสาขาของร้านนารายา ในสาขาหนึ่งจะมีเพียง 1 คนที่สามารถสื่อสารได้เป็นหลัก การให้บริการส่วนมากจะเป็นการแนะนำสินค้า อันได้แก่ สีสัน รูปทรง รูปแบบ ราคา และความพึงพอใจในการใช้ภาษาจีนในการให้บริการของพนักงานต่อลูกค้าชาวจีน ปรากฏว่าการใช้ภาษาจีนในการให้บริการของพนักงานอยู่ในระดับกลาง แต่หากเป็นเรื่องของการแนะนำสินค้า ผลิตภัณฑ์จะอยู่ในระดับที่ต่ำ ผลจากการศึกษานี้ชี้ให้เห็นถึงปัจจัยที่ทำให้กระเป๋านารายาได้รับความนิยมจากลูกค้าชาวจีน การใช้ภาษาจีนในการให้บริการของพนักงานต่อลูกค้าชาวจีน และความพึงพอใจในการใช้ภาษาจีนในการให้บริการของพนักงานต่อลูกค้าชาวจีน สามารถนำไปประยุกต์ใช้เป็นแนวทางในการศึกษาและการวิจัย ตลอดจนการประกอบธุรกิจต่อไป th
dc.description.abstract Naraya brand in Thailand is a product that is very popular in Chinese customers. This thesis aims to study the factors that make Naraya bags have been popular with Chinese consumers to study the Chinese language in the service of the Chinese customers and to analyze the satisfaction of the Chinese language in the service of the Chinese customers. Data from observations and interviews with Chinese customer, analyze and present the findings research of descriptive analysis. The research found that factors that make Naraya bags have been popular with Chinese consumers. There are five factors that include cheap, quality, variation. The versatile living and be able to have as a souvenir. The use of Chinese language in the service of the Chinese customers appears that saled staff who can speak Chinese is not available in all branches of Naraya store. The branch will be only one person who can communicate in a primary. Most services will be introduced, including shapes, colors, style, and price. The most communication is well understood, can interact and satisfaction in the use of Chinese in the service of the Chinese customers. It appears that the use of Chinese in the service of staff is in the middle, if it is an introducing the product, the product will be at a lower level, but overall satisfaction in the use of Chinese in the service of the service customers, customers have a satisfaction because of the ability to communicate with customers and providing what customers want. The results of this study suggested that the factors that make Naraya bags have been popular with Chinese consumers. The use of Chinese language in the service of the Chinese customers and satisfaction in the use of Chinese in the service of the Chinese customers can be used as a guide to education and research as well as the business further. th
dc.description.abstract 泰国 Naraya 品牌的产品对中国游客很感兴趣,尤其包。本论文的目的 是 Naraya 曼谷包对中国游客感兴趣的因素研究。服务员对中国游客的汉语服务研究。分析服务员对中国游客的汉语服务的满意度。观察和访谈中国游客的资料,分析与描述总结。 论文结果发现“Naraya”(娜莱雅)曼谷包对中国游客感兴趣的因素可以分成 5 个因素;价格便宜、质量好、各种风格、各种利用以及可以作纪念品。服务员对中国游客的汉语服务发现可以用汉语沟通的服务员没有在每分支 Naraya 店,一家分支只有 1 个会用汉语沟通。大部分服务方式是介绍产品;颜色、形状、风格以及价格。服务员对中国游客的汉语服务的满意度发现服务员对中国游客的汉语服务是一般的满意度,服务员利用汉语介绍产品算是低的满意度。 本研究结果表示 Naraya 曼谷包对中国游客感兴趣的因素研究,服务员对中国游客的汉语服务以及服务员对中国游客的汉语服务的满意度。这可以运用在考察方式与研究方式,以及做生意。
dc.language.iso zh th
dc.publisher Huachiew Chalermprakiet University th
dc.subject Naraya Handbag Store th
dc.subject ร้านนารายา th
dc.subject ภาษาจีน -- บทสนทนาและวลี (สำหรับผู้ประกอบการ) th
dc.subject Chinese language -- Conversation and phrase books (for business people) th
dc.subject 英语 -- 对话和短语 (适用于企业家) th
dc.subject ภาษาจีนธุรกิจ th
dc.subject Chinese language -- Business Chinese th
dc.subject 商务汉语 th
dc.subject 奈良屋店
dc.title 泰国旅游产品"NARAYA 曼谷包"的营销汉语服务研究 th
dc.title.alternative ศึกษาการใช้ภาษาจีนในการให้บริการและการจำหน่ายสินค้าของร้านกระเป๋านารายา th
dc.title.alternative The Study of Using Chinese Language in Service and Sales of Naraya Handbag Store th
dc.type Thesis th
dc.degree.name ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต th
dc.degree.level ปริญญาโท th
dc.degree.discipline ภาษาจีนเพื่อการสื่อสารเชิงธุรกิจ th


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account