DSpace Repository

曼谷水门服装市场商家的汉语服务研究

Show simple item record

dc.contributor.advisor 赵平
dc.contributor.advisor Zhao, Ping
dc.contributor.author 陈小梅
dc.contributor.author นรัชชา สรรพภาษิต
dc.contributor.author Naratcha Suppasit
dc.date.accessioned 2022-11-06T05:20:30Z
dc.date.available 2022-11-06T05:20:30Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/937
dc.description Thesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2017 th
dc.description.abstract 曼谷水门服装市场是曼谷地区非常繁华的以销售服装为主的市场, 吸引了大批各国游客购物. 近年来中国游客大批来泰旅游, 这个服装市场也是不少中国游客喜欢光顾的地方. 论文研究的目的是通过曼谷水门服装市场的销售情况, 对比分析有汉语服务的商家是否在营销上具有语言优势, 更能吸引中国游客前来购物, 通过分析研究说明水门服装市场汉语服务的实际状况. 论文的研究方法是通过问卷调查和一些文献资料分析, 对水门服装市场的汉语服务情况进行调查研究. 论文重点分析了有关商家汉语服务人员的汉语水平和服务情况, 并同没有提供汉语服务的商家进行对比分析. 论文内容分三章, 第一章概述曼谷水门服装市场的状况;第二章对曼谷水门服装市场汉语服务的调查和分析评估;第三章对水门服装市场汉语服务中存在的问题提出改进意见和措施. 根据问卷调查, 水门市场商家的服务人员大部分还是用英语跟中国游客沟通, 只有一些商家用汉语跟中国游客沟通. 这些商家的销售人员大部分的汉语水平是初级的. 研究结果说明现在曼谷水门服装市场区的汉语使用还不太普遍. 大部分中国游客对水门市场商家的服务还是很满意的. 论文的创新性主要体现在通过对水门服装市场的汉语服务的调查, 分析了水门服装市场中国游客对汉语服务情况的反映, 指出良好的汉语服务有利于对吸引中国游客购物, 推动了水门服装市场生意, 增加了商家的利润, 在客观上也促进了泰国旅游业的发展. th
dc.description.abstract ตลาดเสื้อผ้าประตูน้ำเป็นตลาดค้าเสื้อผ้าที่คึกคักมากแห่งหนึ่งในกรุงเทพฯ เป็นตลาดที่ดึงดูดนักท่องเที่ยวแต่ละประเทศเข้ามาเป็นจำนวนมาก ในปีที่ผ่านมามีนักท่องเที่ยวชาวจีนเข้ามาเที่ยวในประเทศไทยเป็นจำนวนมาก และตลาดแห่งนี้ก็เป็นที่ชื่นชอบของนักท่องเที่ยวชาวจีนที่มาจับจ่ายซื้อของเป็นจำนวนไม่น้อย วัตถุประสงค์ของวิทยานิพนธ์เล่มนี้ คือ ต้องการศึกษาสถานการณ์การขายบริการตลาดประตูน้ำ ทำการวิเคราะห์เปรียบเทียบร้านค้าที่มีบริการทางด้านภาษาจีนที่มีข้อได้เปรียบในด้านการตลาด โดยการศึกษาวิเคราะห์แสดงให้เห็นถึงสถานการณ์ที่เกิดขึ้นจริงในการบริการด้านภาษาจีนของตลาดเสื้อผ้าประตูน้ำ การศึกษาวิทยานิพนธ์เล่มนี้ใช้วิธีการทำแบบสำรวจและวิเคราะห์วรรณกรรมในบางส่วน ดำเนินการสำรวจและศึกษาสถานการณ์บริการด้านภาษาจีนในตลาดประตูน้ำ โดยมุ่งเน้นการวิเคราะห์ระดับการใช้ภาษาจีนในการให้บริการและสถานการณ์การบริการของพนักงานในร้านค้าต่างๆและทำการวิเคราะห์เปรียบเทียบกับร้านค้าที่ไม่มีบริการทางด้านภาษาจีน เนื้อหาของวิทยานิพนธ์เล่มนี้แบ่งออกเป็นสามบท บทแรก กล่าวถึง ภาพรวมของสถานการณ์ในตลาดเสื้อผ้าประตูน้ำ ในบทที่สอง คือ การสำรวจ วิเคราะห์ และประเมินผลการให้บริการทางด้านภาษาจีนบริเวณตลาดประตูน้ำ และบทที่สาม กล่าวถึงปัญหาที่เกิดขึ้นพร้อมทั้งให้ข้อเสนอแนะและข้อควรปรับปรุงในการบริการทางด้านภาษาจีนบริเวณตลาดประตูน้ำ จากการสำรวจพบว่า พนักงานบริการในร้านค้าบริเวณตลาดเสื้อผ้าประตูน้ำส่วนมากยังคงใช้ภาษาอังกฤษในการสื่อสารกับนักท่องเที่ยวชาวจีน มีเพียงบางส่วนที่ใช้ภาษาจีนในการสื่อสารกับนักท่องเที่ยวชาวจีน ซึ่งส่วนมากการใช้ภาษาจีนในการสื่อสารของพนักงานขายยังคงอยู่ในระดับเบื้องต้น ผลของการศึกษาแสดงให้เห็นว่า การใช้ภาษาจีนในการให้บริการบริเวณตลาดเสื้อผ้าประตูน้ำยังไม่ค่อยแพร่หลายนักแต่นักท่องเที่ยวชาวจีนส่วนมากยังคงพอใจกับการบริการของร้านค้าบริเวณตลาดเสื้อผ้าประตูน้ำอยู่ โดยแนวคิดใหม่ของวิทยานิพนธ์เล่มนี้ คือ การสำรวจการบริการด้านภาษาจีนในตลาดเสื้อผ้าประตูน้ำวิเคราะห์สถานการณ์ภาพสะท้อนที่นักท่องเที่ยวชาวจีนมีต่อการให้บริการด้านภาษาจีนในตลาดเสื้อผ้าประตูน้ำ ชี้ให้เห็นถึงข้อดีและประโยชน์ของการที่มีบริการทางด้านภาษาจีนที่สามารถดึงดูดนักท่องเที่ยวชาวจีนให้มาจับจ่ายซื้อของ ส่งเสริมธุรกิจเสื้อผ้าในตลาดประตูน้ำ เพิ่มผลกำไรให้แก่ธุรกิจ ทั้งยังมีวัตถุประสงค์เพื่อส่งเสริมการพัฒนาการท่องเที่ยวของประเทศไทย th
dc.description.abstract Pratunum Market is very busy clothing market in Bangkok, Thailand, attract many tourists from all over the country. In last year, there are many Chinese tourists in Thailand, and Pratunum Market is become to favorite market for shopping of Chinese tourists. This thesis aims to study about Chinese service of garments business in Bangkok at Pratunum Market and compare analysis of service personnel in Chinese with marketing advantages. The study analyzes the actual situation in the Chinese language services in Pratunum Market. The study method of this thesis is to investigate survey the Chinese language service in Pratunum market through questionnaire and some literature analysis. The paper focuses on the analysis of the Chinese levels and service personnel in Chinese language, to compares with no Chinese service. The first chapter summarizes the situation of Pratunum market, the second chapter is the investigation and analysis in Chinese service at Pratunum market and the third chapter puts forward the improvement on the problems existing in the Chinese service of Pratunum market. The result of study is the service personnel at Pratunum market is almost to communicate in English with Chinese tourists, only some service personnel use Chinese to communicate with Chinese tourists that mostly of Chinese service personnel is low level. The resuly of study shows that Chinese service in Pratunim markey is not very widespread but most of Chinese tourists are still satisfied. The new concept of this thesis is to investigate the Chinese services in the Pratunam market. Analyze the reflection of Chinese tourists on Chinese services in the Pratunam market. Point out the advantages and benefits of having Chinese services that can attract Chinese tourists. Promoting clothing business in Pratunam market and increase profit for businesses. In the objective also contributed to the development of tourism in Thailand. th
dc.language.iso zh th
dc.publisher Huachiew Chalermprakiet University th
dc.subject ตลาดประตูน้ำ th
dc.subject ภาษาจีน -- การใช้ภาษา th
dc.subject Chinese language -- Usage th
dc.subject 汉语 -- 语言使用 th
dc.subject เสื้อผ้าสำเร็จรูป th
dc.subject Clothing and dress th
dc.subject Clothing trade th
dc.subject ภาษาจีนธุรกิจ th
dc.subject Chinese language -- Business Chinese th
dc.subject 商务汉语 th
dc.subject Pratunum Clothing Market th
dc.subject นักท่องเที่ยว -- จีน th
dc.subject 游客 -- 中国 th
dc.subject Tourists -- China th
dc.subject ภาษาจีน -- บทสนทนาและวลี (สำหรับพ่อค้า) th
dc.subject Chinese language -- Conversation and phrase books (for merchants) th
dc.subject 汉语 -- 对话和短语 (适用于商人)
dc.title 曼谷水门服装市场商家的汉语服务研究 th
dc.title.alternative การใช้ภาษาจีนในการให้บริการธุรกิจเสื้อผ้าสำเร็จรูปตลาดประตูน้ำ th
dc.title.alternative A Case of Chinese Service of Business in Pratunum Clothing Market of Bangkok th
dc.type Thesis th
dc.degree.name ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต th
dc.degree.level ปริญญาโท th
dc.degree.discipline ภาษาจีนเพื่อการสื่อสารเชิงธุรกิจ th


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account