Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1058
Title: การศึกษาประสิทธิภาพของบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนในวิชาภาษาจีนสำหรับนักศึกษาของมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ
Other Titles: A Study of Effective Computer Assisted Instruction on the Chinese Language for Huachiew Chalermprakiet University Students
Authors: สุทิน โรจน์ประเสริฐ
รัชนีพร ศรีรักษา
พิมพรรณ สุรนันท์
ลั่นทม จอนจวบทรง
กิตติศักดิ์ ทองเจริญ
มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะศิลปศาสตร์
มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ. คณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี
Keywords: ภาษาจีน -- คอมพิวเตอร์ช่วยการสอน
Chinese language -- Computer-assisted instruction
คอมพิวเตอร์จัดการสอน
Computer managed instruction
Issue Date: 2000
Publisher: มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ
Abstract: วัตถุประสงค์ของการวิจัยครั้งนี้ คือ เพื่อสร้างบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน เรื่องการใช้วรรณยุกต์ในภาษาจีน ของวิชาภาษาจีน 1 สำหรับนักศึกษาของมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ และเพื่อศึกษาประสิทธิภาพของบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน กลุ่มตัวอย่างในการวิจัยครั้งนี้เป็นนักศึกษาระดับปริญญาตรี ชั้นปีที่ 1 ที่ลงทะเบียนเรียนวิชาภาษาจีน 1 ในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 542 ของมหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ จำนวน 30 คน โดยวิธีการสุ่มแบบง่าย จากการทดสอบสมมุมติฐานพบว่า บทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนที่ผู้วิจัยได้สร้างจากโปรแกรมสำเร็จรูปมีประสิทธิภาพของบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนเข้าเกณฑ์มาตรฐานที่ตั้งไว้โดยประสิทธิภาพของขบวนการที่ได้จากแบบฝึกหัดระหว่างเรียน (E1) ได้เท่ากับ 90.00 และประสิทธิภาพของผลลัพธ์ที่ได้จากแบบทดสอบหลังเรียน (E2) ได้เท่ากับ 84.83 ซึ่งค่าประสิทธิภาพทั้ง E1 และ E2 สูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนดไว้คือ 80/80
The purposes of this research are to develop computer-assisted instruction in the Chinese tone mark usage for Chinese 1 (CN1113) students at Huachiew Chalermprakiet University, and to evaluate the efficiency of this computer-assisted instruction program. Thirty freshman students in Chinese 1 (CN1113) during the first semester, in the academic year 1999 at Huachiew Chalermprakiet University were selected randomly for this study. A benchmark computer-assisted instruction program. Which produced a standard efficiency score of 80/80. was utilized to evaluate instructional efficiency of the experimental program. In comparison the experimental program produced scores of 90 during the course of study (E1), and 84.83 after the course was completed (E2). Both the efficiency of E1 and (E2 were higher than that of the standard.
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1058
Appears in Collections:Liberal Arts - Research Reports

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
abstract.pdf205.3 kBAdobe PDFView/Open
tableofcontents.pdf151.76 kBAdobe PDFView/Open
chapter1.pdf360.46 kBAdobe PDFView/Open
chapter2.pdf983.83 kBAdobe PDFView/Open
chapter3.pdf300.36 kBAdobe PDFView/Open
chapter4.pdf96.05 kBAdobe PDFView/Open
chapter5.pdf239.55 kBAdobe PDFView/Open
references.pdf284.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.