Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/138
Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผสมสมุนไพรของผู้บริโภคในจังหวัดสมุทรปราการ
Other Titles: Marketing Factors Affecting Consumer's Decision to Buy Herbal Cosmetics in Samutprakakarn Province
Authors: ชุติระ ระบอบ
Chutira Rabob
สุรียทิพย์ ประยูรพัฒน์
Sureeyathip Prayunraput
Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration
Keywords: เครื่องสำอางสมุนไพร
Herbal cosmetics
พฤติกรรมผู้บริโภค
Consumer behavior
การตลาด -- การตัดสินใจ
Marketing -- Decision making
Issue Date: 2021
Publisher: มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความคิดเห็นและปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผสมสมุนไพรของผู้บริโภคในจังหวัดสมุทรปราการ โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ ประชากรที่พักอาศัยอยู่ในจังหวัดสมุทรปราการเลือกซื้อเครื่องสำอางผสมสมุนไพรร้านตัวแทนจำหน่ายจำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลคือแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าความถี่ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ Multiple Regressionผลการศึกษาพบว่าระดับความคิดเห็นที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผสมสมุนไพรของผู้บริโภคในจังหวัดสมุทรปราการ ได้แก่ เพศ ระดับการศึกษา และสถานภาพ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ปัจจัยทางส่วนประสมการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผสมสมุนไพรของผู้บริโภคในจังหวัดสมุทรปราการ ได้แก่ ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านกระบวนการให้บริการ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ซึ่งสามารถพยากรณ์ทำนายปัจจัยส่วนผสมทางการตลาด ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผสมสมุนไพรของผู้บริโภคในจังหวัดสมุทรปราการ ได้ร้อยละ 36.10
This study aims to study. Opinions and Marketing Mix Factors Affecting Consumers' Buying Decision of Herbal Cosmetics in Samutprakarn Province. The sample used in this study was the population of 400 residents in Samutprakarn Province. The tool used for data collection was a questionnaire. The statistics used in the study were: Percentage, Frequency, Standard Deviation, and Multiple Regression.The results showed that the opinion that affect consumers' decision to buy herbal cosmetics in Samutprakarn Province, namely Gender, Education level and status were statistically significant at 0.05 level. The Marketing Mix Factors That affect consumers' decision to buy herbal cosmetics in Samutprakarn Province, price, marketing promotion and service processes were statistically significant at 0.05 level. Which can predict market ingredient factors This affects 36.10% of consumers' decision to buy herbal cosmetics in Samutprakarn Province.
Description: วิทยานิพนธ์ (กจ.ม.) (การจัดการอุตสาหกรรม) -- มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ, 2564.
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/138
Appears in Collections:Business Administration - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SUREEYATHIP-PRAYUNRAPUT.pdf
  Restricted Access
2.07 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.