Please use this identifier to cite or link to this item:
https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/139
Title: | ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อความสามารถในการแข่งขันของอุตสาหกรรมหลอมเศษอะลูมิเนียมของประเทศไทย |
Other Titles: | Factors Related to Compettiveness of the Aluminum Scrap Industry in Thailand |
Authors: | สิทธิโชค สินรัตน์ Sittichok Sinrat รพี วรรณกูล Rapee Wannakool Huachiew Chalermprakiet University. Faculty of Business Administration |
Keywords: | การแข่งขันทางการค้า Competition การเพิ่มผลผลิตทางอุตสาหกรรม Industrial productivity Manufacturing processes การบริหารงานผลิต Production management อุตสาหกรรมอะลูมินัม Aluminum industry and trade |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ |
Abstract: | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความคิดเห็นเรื่องปัจจัยเกี่ยวกับสภาพแวดล้อมทางการตลาด และศึกษาปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อความสามารถในการแข่งขันแข่งขันของอุตสาหกรรมหลอมเศษอลูมิเนียมในประเทศไทยเพื่อให้ทราบถึงปัจจัยที่มีผลต่อความสามารถและความได้เปรียบทางการแข่งขัน รวมถึงปัญหาและอุปสรรคของการพัฒนาความสามารถในการแข่งขันของผู้ประกอบการอุตสาหกรรมหลอมเศษอะลูมิเนียมในประเทศไทย เพื่อในอนาคตสามารถนำมาใช้เป็นแนวทางในการส่งเสริมและพัฒนาอุตสาหกรรมหลอมเศษอะลูมิเนียมสำหรับจัดทำการศึกษาเชิงลึกต่อไป กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ เจ้าหน้าที่ผู้จัดการการระดับสูงหรือผู้จัดการทั่วไป ผู้จัดการฝ่ายผลิตผู้จัดการตรวจสอบคุณภาพ และผู้จัดการฝ่ายขายที่ดำรงตำแหน่งในธุรกิจโรงงานอุตสาหกรรมหลอมเศษอะลูมิเนียมของประเทศไทยที่จำนวน 11 บริษัท เครื่องมือที่ใช้คือการสัมภาษณ์ผู้จัดการทั่วไปหรือผู้บริหารระดับสูงทั้งหมด 11 บริษัท โดยใช้วิธีการสัมภาษณ์ข้อมูลเชิงลึกในด้านข้อคิดเห็นเกี่ยวกับปัญหาและอุปสรรคปัจจัยที่มีผลต่อความสามารถในการแข่งขันของผู้ประกอบการหลอมเศษอะลูมิเนียมของประเทศไทย และใช้วิธีตอบแบบสอบถามสำหรับผู้จัดการฝ่ายผลิตจำนวนบริษัทละ 1 ท่าน ผู้จัดการตรวจสอบคุณภาพบริษัทละ 1 ท่าน และผู้จัดการฝ่ายขายบริษัทละ 1 ท่านผู้รวมทั้งหมด 38 ราย โดยใช้สถิติในการวิเคาระห์ข้อมูล ได้แก่ สถิติเชิงพรรณนาโดยการหาค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การทดสอบไคสแควร์ เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ของสภาพแวดล้อมทางการตลาดกับความสามารถในการแข่งขันของอุตสาหกรรมหลอมเศษอะลูมิเนียม The objective of this research was to study opinion level. On the factors of marketing environment and study the factors that relate to the competitiveness of Aluminum scrap industry in Thailand. To understand the factors affecting the competitiveness and advantage of the competition Including problems and obstacles to development of competitiveness entrepreneurs in the aluminum smelter industry in Thailand. For the future, it can be used as a guideline for promoting and developing the aluminum smelting industry. For further in - depth study. Samples are manager or general managers production managers quality inspection managers and sales managers who are work in the aluminum scrap industry in Thailand at 11 companies. The tools used were interviewing general managers or senior management 11 companies by using in-depth interview with opinions on problems and obstacles, factors affecting the competitiveness of aluminum scrap operators in Thailand. The questionnaire was answered for production manager quality inspection manager and sales manager responsible position 1 person per position per company. A total of 38 peoples use statistics to analyze data including descriptive statistics. By finding the frequency percentage mean standard deviation and inferential statistics Including Chi - square test to study the relationship of the market environment and the competitiveness of the aluminum scrap industry |
Description: | วิทยานิพนธ์ (กจ.ม.) (การจัดการอุตสาหกรรม) -- มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ, 2564. |
URI: | https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/139 |
Appears in Collections: | Business Administration - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RAPEE-WANNAKOOL.pdf Restricted Access | 6.1 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.