Please use this identifier to cite or link to this item: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1418
Title: 泰国苏梅岛旅游汉语服务调查研究──以MR. Tu Fishing & Speed Boat Samui Company为例
Other Titles: Study and Research on Chinese Tourism Services in Koh Samui Surat Thani Province by Example MR. Tu Fishing & Speed Boat Samui
การศึกษาและวิจัยการบริการท่องเที่ยวภาษาจีนในเกาะสมุย จังหวัดสุราษฎร์ธานี กรณีศึกษา บริษัท MR. Tu Fishing & Speed Boat Samui
Authors: Liu Sen
刘宝珍
รัตนาภรณ์ สุขสม
Huachiew Chalermprakiet University. College of Chinese Studies
Keywords: การท่องเที่ยว -- ไทย -- สุราษฎร์ธานี (เกาะสมุย)
Tourism -- Thailand -- Suratthani (Koh Samui)
การตลาด
Marketing
ภาษาจีน -- การใช้ภาษา
Chinese language -- Usage
商务汉语
บริษัท MR. Tu Fishing & Speed Boat Samui
营销
汉语 -- 语言使用
ภาษาจีนธุรกิจ
MR. Tu Fishing & Speed Boat Samui Company
旅行 -- 泰国 -- 素叻他尼(苏梅岛)
Issue Date: 2023
Publisher: Huachiew Chalermprakiet University
Abstract: งานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลยุทธ์ทางการตลาด ศึกษาความได้เปรียบทางการแข่งขันการท่องเที่ยว ศึกษาคุณภาพการบริการการท่องเที่ยว และศึกษาการใช้ภาษาในการสื่อสารของบริษัท Mr.Tu Fishing & Speed boat Samui เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล ซึ่งกลุ่มตัวอย่างเป็นเจ้าของบริษัท และพนักงานบริษัท จำนวน 5 คน และกลุ่มลูกค้าคนจีนที่เข้ามาใช้บริการกับบริษัท Mr.Tu Fishing & Speed boat Samui จำนวน 45 คน รวมทั้งสิ้น 50 คน ผลงานวิจัยพบว่า 1.ผลการวิเคราะห์สำหรับเจ้าของบริษัท พบว่า กลยุทธ์ทางการตลาดในเกาะสมุยของบริษัท โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก ซึ่งด้านสิ่งแวดล้อมทางกายภาพ มีค่าเฉลี่ยมากที่สุด รองลงมา คือ ด้านกระบวนการให้บริการ ด้านราคา ด้านสถานที่ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านพนักงาน และด้านผลิตภัณฑ์ ซึ่งทุกด้านอยู่ในระดับมาก และความได้เปรียบทางการแข่งขันการท่องเที่ยวในเกาะสมุยของบริษัท โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก พบว่า ด้านกลยุทธ์การสร้างความแตกต่าง และด้านกลยุทธ์ผู้นำด้านต้นทุน อยู่ในระดับมาก และ 2. คุณภาพการบริการการท่องเที่ยวในเกาะสมุยของบริษัท โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก ซึ่งด้านความเชื่อถือไว้วางใจได้ มีค่าเฉลี่ยมากที่สุด รองลงมา คือ ด้านความเป็นรูปธรรมของบริการ ด้านการรู้จักและเข้าใจลูกค้า ด้านการให้ความเชื่อมั่นต่อลูกค้า และด้านการตอบสนองต่อลูกค้า ซึ่งทุกด้านอยู่ในระดับมาก และการใช้ภาษาในการสื่อสารของบริษัท โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก ซึ่งด้านความสามารถในการใช้ภาษา มีค่าเฉลี่ยมากที่สุด รองลงมา คือ ด้านภาษาสำหรับการนำเที่ยว และด้านความถูกต้องและความชัดเจนของภาษา ซึ่งทุกด้านอยู่ในระดับมาก
This thesis objective of this study marketing strategies, study the competitive advantages of tourism, study tourism services of quality and study use of language in communication of Mr.Tu Fishing & Speed boat Samui. which is a quantitative research by using questionnaires to collect data which the sample was owner of the company and 5 employees of the company and 45 Chinese customers who come to use the service with Mr.Tu Fishing & Speed boat Samui The research was found that the 1) The results of analysis for the owners of company The marketing strategy in Koh Samui company overall at a high level, the most average was the physical environment, followed by the service process, the price, the place, the marketing promotion, the staff and the products which every aspect at a high level. The tourism competitive advantage in Koh Samui company overall at a high level, found that the terms of differentiation strategies and cost leadership strategy at a high level. 2) The results of analysis of Chinese tourists was found that The tourism services of quality in Koh Samui overall at a high level. The most average was the terms of reliability, followed by the concreteness of the service, the knowing and understanding customers, the terms of giving confidence to customers and customer response which every aspect at a high level. The use of language in communication overall at a high level. The most average was the ability to use language, followed by language for tourism and the accuracy and clarity of the language which every aspect at a high level.
本研究旨在研究营销策略。研究旅游业的竞争优势研究旅游服务质量并在Mr.Tu Fishing & Speedboat Samui Company学习语言在交流中的使用。这是一项定量研究。(定量研究)通过使用问卷来收集数据。其中样本组成是公司负责人和公司5名员工及45名中国客户一起来Mr.Tu Fishing & Speedboat Samui公司研究结果发现 : 一、对公司负责人的分析结果发现,公司在苏梅岛的市场营销策略。总体而言,它处于高水平。其中物理环境平均最高,其次是服务流程、价格、地点、营销推广、人员、产品。各个方面都处于高水平以及公司在苏梅岛旅游业的竞争优势总体而言,发现在差异化策略方面和成本领先战略在高水平上。二、对前来使用该服务的中国游客进行分析,公司在苏梅岛旅游服务质量。总体而言,它处于高水平。在可靠性方面平均最高,其次是服务的具体性和了解客户在给客户信心方面和反馈客户各个方面都处于高水平以及公司沟通中语言的使用总体而言,它处于高水平。其中使用语言的能力平均最高,其次是旅游语言以及语言的准确性和清晰度各个方面都处于高水平。
Description: Thesis (M.A.) (Chinese for Business Communication) -- Huachiew Chalermprakiet University, 2023
URI: https://has.hcu.ac.th/jspui/handle/123456789/1418
Appears in Collections:College Of Chinese Studies - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rattanaporn Suksom (刘宝珍).pdf
  Restricted Access
1.26 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.